تحقیقات قضایی دادسرای ملی فرانسه درباره فساد اداری فرانسوا فیون

تحقیقات قضایی دادسرای ملی فرانسه درباره فساد اداری فرانسوا فیون8 اسفند – 95

تهران- ایرنا- دادسرای ملی مالی فرانسه تحقیقات ‏قضایی را درباره نامزد جناح راست میانه فرانسه در ‏انتخابات ریاست جمهوری 2017،به ‏اتهام ایجاد مشاغل ‏جعلی برای نزدیکانش ‏آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، پرونده فساد اداری فرانسوا فیون نامزد حزب راست میانه فرانسه وارد مرحله جدیدی شد.
دادسرای ملی مالی فرانسه روز شنبه دستور آغاز تحقیقات قضائی در پرونده 'اشتغال جعلی' برای خانواده فرانسوا فیون را آغاز کرد.
این پرونده از امروز در دادسرای مالی مالی فرانسه کلید خورد و این پرونده وارد مرحله تازه ای از رسیدگی قضایی شد.
انجام این تحقیقات به ظن 'اختلاس در اموال دولتی' و 'سوء استفاده از اموال جمعی' به دادسرای ملی مالی فرانسه سپرده شده است.
وکلای فرانسوا فیون و همسرش در واکنش به تصمیم دادسرای مالی ملی فرانسه اعلام کردند که این تصمیم نشان می دهد که دادسرا نتوانسته است واقعیت تخطی های مورد بررسی را ثابت کند.
وکلای فیون تاکید کردند که تحقیقات قضایی در این پرونده توسط قضات مستقل، به بی گناهی موکلین آنان منجر خواهد شد.
همزمان با افزایش گمانه زنی ها درباره آینده سیاسی فیون، نامزد حزب جمهوریخواهان فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بر حضورش تا پایان انتخابات تاکید کرده و گفته است هرگز از رقابت های انتخاباتی کناره گیری نمی کند.
این گزارش می افزاید، با وجود افشاگری ها، نظرسنجی ها حاکی است که فیون با اختلافی اندک شانه به شانه امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پیش می رود.
پیش از افشاگری های مالی علیه فیون و همسرش، وی پیشتاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود.
نظرسنجی ها همچنین حاکی است که فیون یا ماکرون قادر خواهند بود در دور دوم انتخابات در ماه مه، مارین لوپن رهبر پیشتاز حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه را شکست دهند.
فیون که ابتدا یکی از نامزدهای پیشتاز نظرسنجی ها بود، اواخر ژانویه گذشته در نتیجه آنچه که درباره رسوایی همسرش گفته شد، محبوبیتش را از دست داد.
همسر فیون متهم است که به ازای مشاغل ساختگی و کاری که انجام نداده، مبالغی را دریافت کرده است.
رسانه های فرانسه همچنین استخدام فرزندان فیون به عنوان دستیاران پارلمانی اش را بین سالهای 2005 و 2007 زیر سئوال برده اند.
پلیس فرانسه تحقیقات درباره این پرونده را در محل مجله ای که «پنه لوپه» همسر فیون قبلا کار می کرد و نیز در سنای فرانسه انجام داده است.
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل 2017 (چهارم اردیبهشت ماه 95) برگزار می شود.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفری ** انتشار دهنده : افشار دارابی