وزارت خارجه ایران با ورود تیم ملی کشتی آمریکا مخالفت کرد

وزارت خارجه ایران با ورود تیم ملی کشتی آمریکا مخالفت کرد 15بهمن-95

موضع فرار به جلوی دولت روحانی مقابل آمریکا تا مانع از مانور تبلیغاتی ضد آمریکایی خامنه ای و پاسداران و دلواپسان نگران شود که تلاش می  کنند  روحانی را درنمایش انتخابات ریاست جمهوری 96 آشمز کنند.

وزارت خارجه ایران
رت خارجه ایران به تلافی فرمان رئیس جمهوری آمریکا با شرکت تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی مخالفت کرده است
وزارت خارجه ایران با مسافرت تیم کشتی آمریکا مخالفت کرد.
قرار بوده مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور تیم های ملی هشت کشور در روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن سال جاری در ایران برگزار شود اما به دلیل مخالفت "وزارت خارجه و مراجع ذی‌صلاح در کارگروه ویژه"، تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت های جام جهانی ایران حضور نخواهد داشت.
انگیزه مخالفت با سفر تیم کشتی آمریکا مقابله به مثل با تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد جلوگیری از مسافرت اتباع هشت کشور از جمله ایران به آن کشور عنوان شده است.
رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی به ایسنا گفته است که وزارت خارجه روز پنجشنبه، دیروز، تصمیم به خودداری از اجازه ورود به اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا را ابلاغ کرد و فدراسیون کشتی نیز این موضوع را به اطلاع اتحادیه جهانی کشتی رسانده است.
نامه فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی که متن آن را این خبرگزاری منتشر کرده، ضمن یادآوری تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، گفته است که "در برابر این سیاست غیر اخلاقی و غیر انسانی، براساس موضع اصولی، متعارف و منطقی دولت ایران مبنی بر اقدام متقابل، فدراسیون کشتی ایران نمی‌تواند پذیرای تیم کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد باشد.
رضا لایق

فدراسیون کشتی ایران از ارسال نامه‌ای برای اتحادیه جهانی کشتی خبر داده است
در این نامه با اشاره به زمان اندکی که تا آغاز مسابقات باقی مانده و "ضرورت برگزار ی مسابقات مذکور با حضور هشت تیم کامل و خارج نشدن رقابت‌ها ازحد نصاب قانونی مورد نظر اتحادیه کشتی جهانی" از این اتحادیه خواسته شده است تا تیم دیگری را به عنوان جایگزین تیم ملی آمریکا معرفی کند.

در پی صدور فرمان رئیس جمهوری آمریکا در مورد جلوگیری از ورود شهروندان ایران و چند کشور دیگر به آمریکا، وزارت خارجه ایران گفته بود که موضوع سفر تیم ملی کشتی آمریکا برای شرکت در مسابقات جام جهانی در کرمانشاه "به کمیته ویژه" رسیدگی به موضوع واکنش ایران به این فرمان ارجاع شده است. به گفته وزارت خارجه، کمیته ویژه با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در وزارت خارجه تشکیل شده است.