مک کین: باید به پوتین پاسخی قاطع داد

مک کین: باید به پوتین پاسخی قاطع داد  15بهمن-95
تهران - ایرنا - 'جان مک کین' سناتور جمهوریخواه آمریکایی پنجشنبه شب در توییتی مدعی شد: برای مقابله با اقدامات روسیه در اوکراین باید پاسخی قاطع به پوتین داد.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مک کین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اقدامات خشونت آمیز پوتین در جدایی سازی اوکراین متوقف نخواهد شد مگر آنکه او با پاسخی قاطع و مستحکم مواجه شود.
این در حالی است که مک کین در وبسایت رسمی خود آورده است که دیروز چهارشنبه با نگارش نامه‌ای به ترامپ، خواستار کمک دفاعی آمریکا به نیروهای اوکراینی برای مقابله با آنچه وی 'تجاوز روسیه' نامید، شده است.
این سناتور آمریکایی پیشتر از سیاست مسکو در قبال تحولات اخیر در اوکراین انتقاد کرد و مدعی شد که پوتین رییس جمهور روسیه حق دخالت در امور اوکراین را ندارد.
از سال 2014 پس از سقوط دولت وقت اوکراین با روی کار آمدن حکومت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این کشور با نیروهای دولتی که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کیف و مسکو روابط پرتنشی دارند که به اعمال تحریم های ضد روسی گسترده غرب و همچنین اقدام متقابل مسکو منجر شده است.
جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اکراین و پیوستن آن به روسیه در سال 2014 توسط طرفداران این کشور براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است.
شبس**9377**1574** مترجم: حمید اوضح ** انتشار دهنده: محسن تهوری