رئيس جمهور براي رسيدگي به اتهامات برادرش پيشقدم شود

خبر ويژه 
رئيس جمهور براي رسيدگي به اتهامات برادرش پيشقدم شود    13بهمن-95
چرا خامنه ای همانگونهکه مهدی رفسنجانی را زندانی کرد برای مسدود شدن حساب بانکی بیش از دو میلیارددلاری  یک بانک در لندن آقازاده مجتبی همچنین  سو استفاده مالی  از حساب های بانکی قوه فاسد قضاییه از سوی شیخ ممدصادق لاری جانی برای رفع ابهام  اتهام  پیش قدم نشد و اقدام نکرد تاالگو برای حسن روحانی شوددر مورد فساد برادرش حسین فریدون اقدام مشابه کند؟

رئيس جمهور که در جريان راي اعتماد به کابينه، مهم ترين، خط قرمز دولتش را امانتداري بيت المال توصيف کرد، بايد در بررسي اتهامات برادرش حسين فريدون پيشقدم شود.
    تابناک با طرح اين موضوع نوشت: مسائلي نظير نحوه تحصيل «حسين فريدون» در مقطع دکتراي دانشگاه شهيد بهشتي، دخالت وي در انتصاب چند مديري که حقوق هاي نجومي دريافت مي کردند، ارتباط سازمان يافته با دو بدهکار کلان بانکي يعني «شبدوست مالاميري و فردي به نام رسول دانيال زاده» و... از مهمترين مسائلي است که برخي دستيار ويژه رئيس جمهور را به اين دلايل مستحق محاکمه و برخورد مي دانند.

    موضوعات مختلفي از جمله چرايي تاسيس صرافي از سوي وي با همکاري مديرعامل بانک رفاه در سال 1390 و طرح اتهاماتي نظير بهره برداري اين صرافي از فراز و فرودهاي قيمت ارز، سکه و طلادر آن سال، حضور جدي در ماجراي قراردادها و مبادلات اقتصادي ايران با کشورهاي خارجي در پسابرجام، حمايت از يک بدهکار بزرگ بانکي براي دراختيار قرار دادن برخي امکانات در جريان انتخابات مجلس به ليست مورد حمايت دولت، فشار برادر رئيس جمهور بر وزيران کار و اقتصاد و همچنين رئيس کل بانک مرکزي براي به کار گرفتن برخي افراد در مناصبي همچون مديرعاملي بانک هاي رفاه، ملت، صادرات، تجارت و ملي و همچنين انتصاب مديران شستا و تاپيکو و تسهيل ثروت هاي افسانه اي نامشروع از طريق ارائه تسهيلات ارزي صفر درصد، همه و همه اخباري است که در رسانه هاي مختلف و شبکه هاي اجتماعي درباره «حسين فريدون» مي توان ديد.

    به اين مسائل بايد موضوعاتي نظير تحصيل فريدون در مقطع دکتراي دانشگاه شهيد بهشتي که بنا به آنچه پيشتر رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس عنوان کرده بود «داراي ابهاماتي است که به همين دليل وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاکنون 3بار به همين دليل به کميسيون مربوطه فراخوان شده و توضيحاتي ارائه کرده است» و ارتباط خانواده فريدون با دو تن از مفسدان اقتصادي را که توسط دو نماينده مجلس در اين خصوص ادعاهايي مطرح شده را بايد اضافه کرد.

    در همين خصوص پيشتر «عليرضا زاکاني» و «الياس نادران» از نمايندگان سابق مجلس خطاب به «حسن روحاني» عنوان کرده بودند که «آقاي رئيس جمهور اگر مي خواهد جلوي فساد را بگيرد به اخوي خود مراجعه کند». در همين خصوص، اين دو نماينده سابق مسائلي را درخصوص ارتباط فريدون با «مالاميري و دانيال زاده» مطرح کرده بودند.

    از مهمترين موضوعاتي که مورد اشاره زاکاني قرار گرفته، اين بود که «همين بانک هايي که به تازگي چند تن از مسئولانشان عوض شدند، شعب خارجي شان به برخي از آقايان تسهيلات ارزي دادند؛ مثلابنده خدايي 400 ميليون درهم از بانک ملت شعبه خارج از کشور با نرخ سود صفر درصد، دريافت و سپس همين پول را در بانک ملت داخل کشور با نرخ سود 24 درصد سپرده گذاري کرده که خود نماد دزدي از بيت المال است؛ اين قضيه براي بانک هاي ديگر نظير بانک ملي هم مصداق دارد؛ کساني که مرتبط با اين قضيه هستند، پورسانت هاي بالايي از قبل اين تسهيلات دريافت مي کنند

    بار ديگر «سيدمحمدجواد ابطحي» نماينده خميني شهر و محمداسماعيل سعيدي نماينده مردم تبريز در مجلس مسائلي فراتر از آنچه پيشتر درباره برادر رئيس جمهور مطرح شده بود را بيان کرده و گفته اند که «مالاميري ارتباطات نزديکي با خانواده حسين فريدون برادر رئيس جمهور داشته است. اسناد واريز پول، به حساب دختر حسين فريدون در لندن و کانادا وجود دارد که نشان دهنده ارتباطات مالي بين فريدون و مالاميري است.» و اينکه «سندي همراه نامه براي رئيس جمهور ارسال شده است که يک واحد مسکوني به ارزش 14 ميليارد تومان توسط دانيال زاده به اسم همسر حسين فريدون خريداري شده است