آب استان قم دوباره «شيرين» شد

آب استان قم دوباره «شيرين» شد  13 بهمن -95
آیاآب سددز دزفول  به شهرهای استان جنگ زده خوزستان نزدیک تر است که مشکل آب آشامیدنی دارند یا شهرستان که آب به این شهرمنتقل می شود تاشهر قم دارای آب شیرین شود؟

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از اتمام مراحل ساخت نيروگاه برق آبي و شيرين شدن دوباره آب در قم خبر داد.
    علي جان صادق پور با اشاره به شوري چندروزه آب در قم اظهار داشت: از روز 25 دي ماه به منظور احداث نيروگاه برق آبي در ورودي آب از سرشاخه هاي دز، کيفيت آب قم کاهش پيدا کرده بود.

    وي با بيان اينکه در طول اين مدت آب شهر قم از سد 15 خرداد، چاه هاي علي آب و منابع زيرزميني تامين مي شد، افزود: پيش بيني هاي اوليه براي اجراي اين نيروگاه در انشعاب اصلي آب ورودي به قم 15 روز يعني تا 10 بهمن ماه بود که خوشبختانه تا قبل از اين زمان پروژه به اتمام رسيد و دوباره آب قم شيرين شد.

    مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: اين نيروگاه با سرمايه گذاري 17 ميليارد توماني توسط بخش خصوصي انجام شده و قرار است با ظرفيت 2/7 مگاواتي برق توليد کند.

    وي خاطرنشان کرد: مصرف سالانه آب در شهر قم و شهرهاي تابعه حدود 91 ميليون مترمکعب و سرانه مصرف خانگي 140 ليتر در شبانه روز است.

    صادق پور ابراز کرد: 17 پروژه با اعتباري بالغ بر 67 ميليارد تومان در ايام دهه مبارک فجر توسط اين شرکت به بهره برداري خواهد رسيد.