گزیده ها 9 اردیبهشت - 96

گزیده ها 9 اردیبهشت - 96
سازمان بنادر و دریانوردی کشور با انتشار بیانیه‌ای، به اظهارات تبلیغاتی محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و این‌گونه سخنان را «بی‌پایه و تنها به نفع بنادر رقیب در منطقه» دانست.
به گزارش ایسنا، در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: جناب آقای محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای محترم ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۲ روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه، بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی اتهام واردات بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق از بنادر کشور را بیان کرد و گفت: «... بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق از بنادر ما وارد می‌شود... » که این یک دروغ محض است.
این بیانیه می‌افزاید: آقای قالیباف در اظهارات خود بنادر کشور که یکی از مهمترین مراکز اقتصادی کشور محسوب می‌شود و همچنین کارکنان آن که در یک دهه گذشته حتی یک مورد محکومیت قانونی در این زمینه ندارند را مورد اتهام قرار داده است. این‌گونه سخنان بی‌پایه و غیرمستند تنها به نفع بنادر رقیب در منطقه خواهد بود که پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موقعیت خود را متزلزل می‌بینند.

روابط عمومی سازمان بنادر درخواست کرد برای جلوگیری از تشویش و گمراهی افکار عمومی، به این اتهام رسیدگی و برای سازمان بنار و کشتیرانی امکان دفاع از خود در رسانه عمومی فراهم شود.

بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی کشور، این سازمان همچنین با ارسال نامه جداگانه‌ای به رئیس ستاد انتخابات کشور، مراتب تکذیب و اعتراض خود به اظهارات تبلیغاتی و بی‌اساس این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شبکه اول سیما را اعلام کرد.
در حالی که افزایش نرخ تورم حوزه یورو به بالاتر از رقم های پیش بینی شده موجب تقویت ارزش یورو در برابر دلار شده، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

به گزارش میزان، در  حالی که افزایش نرخ تورم حوزه یورو به بالاتر از رقم های پیش بینی شده موجب تقویت ارزش یورو در برابر دلار شده، قیمت طلا امروز افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص ها در بازارهای بورس از رقم های بی سابقه ثبت شده در روز چهارشنبه پایین تر آمد و نگرانی ها درباره تجارت جهانی تقاضا برای خرید کالاهای پرریسک را کاهش داد.

اما با توجه به اینکه تقاضا برای خرید دارایی های پرریسک در اوایل هفته جاری افزایش داشت، طلا در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی در طی 7 هفته گذشته قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1266 دلار و 11 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم یک دلار و 90 سنت افزایش داشت و به 1267 دلار و 80 سنت رسید. قیمت طلا نسبت به سطح قیمت جمعه گذشته افتی 1.4 درصدی را شاهد بوده که بالاترین کاهش هفتگی از اوایل ماه مارس تاکنون به شمار می رود.

دانیل بریزمن، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «بخش عمده ی از کاهش قیمت طلا احتمالا به اتمام رسیده است... ما شاهد حمایت از قیمت طلا در سطح فعلی هستیم.»

«اشتها برای سرمایه گذاری های پرریسک در ابتدای هفته حداقل فعلا فروکش کرده است. این مسئله قطعا به تقویت قیمت طلا کمک کرده و افت ارزش دلار نیز تاثیری مثبت بر فلز زرد داشته است.»

ارزش یورو در برابر دلار آمریکا امروز همزمان با رشد بازدهی اوراق قرضه حوزه یورو افزایش داشت. همچنین پس از آنکه آمارها نشان داد که نرخ تورم در حوزه یورو در ماه آوریل بالاتر از پیش بینی ها بوده، شاخص ها در بازار بورس نیز با افزایش همراه بود. 


مديركل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام كرد: تعطيلي كارخانه قند كامياب به دليل معوقات بانكي
کارخانه قند کامياب به دليل ديرکرد در پرداخت مطالبات بانکي تعطيل شد.
    مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکيد بر تلاش مالک کارخانه قند کامياب مبني بر راه اندازي مجدد گفت: فرد مذکور حتي منابع مالي جديدي نيز براي احداث طرح توسعه به کارخانه تزريق کرد اما بانک همکاري لازم را انجام نداد.

    اسرافيل احمديه در واکنش به خبر تعطيلي کارخانه قند کامياب اظهار کرد: تعطيلي اين کارخانه موضوع جديدي نيست و از چند سال قبل شروع شده است.

    وي با اشاره به اينکه اين کارخانه متعلق به بخش خصوصي است تصريح کرد: در حال حاضر، بانک در قبال مبلغي که طلب داشته، به طور کامل اين کارخانه را تصرف کرده است.

    احمديه با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته از سوي مسئولان امر براي جلوگيري از تعطيلي اين کارخانه اظهار داشت: تلاش هايي صورت گرفت اما بانک تصميم به تصرف کارخانه گرفت.

    وي در رابطه با آينده کارخانه قند کامياب اعلام داشت: اين کارخانه يا از سوي بانک بار ديگر فعال مي شود و يا به صورت مزايده اي به فروش مي رسد.

    مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در واکنش به بيکار شدن 300 نفر کارگر اين کارخانه نيز اذعان داشت: اين کارخانه چند سال است که هيچ کارگري ندارد و مشکلات آن از قبل وجود داشته و مربوط به حال حاضر نيست.

    احمديه با تاکيد بر تلاش مالک کارخانه مبني بر راه اندازي مجدد کارخانه اعلام داشت: فرد مذکور حتي منابع مالي جديدي نيز براي احداث طرح توسعه و افزايش توليد به کارخانه تزريق کرد اما بانک همکاري لازم براي ادامه حيات کارخانه را انجام نداد.

    مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خاتمه تاکيد کرد: واحد مذکور ظرفيت راه اندازي مجدد را دارد و اداره کل صنعت نيز تلاش هاي لازم را حتي در سطح شوراي تامين براي راه اندازي مجدد اين واحد انجام داده است. 

    اين گزارش حاکي است کارخانه قند کامياب که از سال 1352 توليد خود را آغاز کرده بود از هفت ماه پيش به دليل افزايش معوقات بانکي و عدم توان بازپرداخت اصل وفرع بدهي و جرائم آن، از ادامه توليد باز مانده و توسط بانک تصرف شده است. به گفته کارگران اين کارخانه، 300 نفر کارگر در اين بنگاه اشتغال داشته و در حال حاضر بيکار شده اند.

    مالک اين کارخانه، پيش تر کارخانه قند ديگري در شاهين شهر اصفهان در اختيار داشت که آن واحد نيز به دليل مشکلات رکود و معوقات بانکي، به طور کامل فروش رفت و کارگران آن نيز بيکار شدند.
ورود سامانه بارشی جدید به کشوراز امروز افزایش دما در اکثر نقاط کشور 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز شنبه (9 اردیبهشت ماه)سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب به کشور وارد می‌شود.
«
احد وظیفه» افزود: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی ونقشه‌های پیش‌یابی،طی روزهای شنبه و یکشنبه(9 و 10 اردیبهشت ماه) برای استان‌های واقع درشمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز،دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی استان‌های واقع در مرکزو جنوب شرق کشور رگبار باران ورعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.روز دوشنبه(11 اردیبهشت ماه) از شدت بارش باران کاسته می‌شود.
وی در ادامه گفت: طی دو روز آینده برای استان‌های واقع درنوارشرقی کشور بویژه سیستان وبلوچستان وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.دمای اکثر نقاط کشور بویژه نوار شمالی تا اواسط هفته جاری افزایش می‌یابد.
«
وظیفه» در پایان درباره هوای استان تهران در روزهای آینده اظهارکرد: هوای استان تهران امروز، کمی ابری تا نیمه ابری دربعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی اوقات رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوا به ترتیب 26 و 16 درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای این استان فردا کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی اوقات همراه با افزایش ابر واحتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشترین دمای این روز 28 درجه و کمترین آن 17 درجه خواهد بود.
*
برف 20 روستای لاریجان آمل را سفیدپوش کرد
بخشدار لاریجان از توابع شهرستان آمل گفت: بارش برف در دومین ماه فصل بهار شهرهای «رینه» و «گزنک» و حدود 20 روستای این بخش را سفیدپوش کرد.
«
رضا مقدم» در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارتفاع بارش برف در بخش لاریجان در برخی از مناطق به حدود 15 سانتی متر رسید.
وی با اعلام این که برف بهاری مشکل خاصی برای مردم و جاده‌ها ایجاد نکرد، گفت: هیچ مشکلی برای تردد وسایط نقلیه چه در جاده‌های روستائی و چه در جاده هراز وجود ندارد.
بخشدار لاریجان افزود: درعین حال تیم‌های راهداری در نقاط مختلف جاده هراز حضور دارند و مشغول نمک پاشی سطح جاده برای تردد آسان خودروها هستند.
وی از رانندگانی که قصد عبور از این جاده را دارند خواست تا با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و هوشیاری کامل رانندگی کنند و زنجیرچرخ و تجهیزات گرم همراه داشته باشند.
*
وزش باد با سرعت 94 کیلومتر در زابل
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد شدید که در شمال استان آغاز شده بود، در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت همراه با کاهش شعاع دید تا هزار متر رسیده است.
«
علی ملاشاهی» در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بیشترین سرعت وزش باد در این مدت در منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز مربوط به شهرستان‌های زابل و زهک به ترتیب با 94 و 86 کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال استان سبب کاهش دید هزار متر در زابل و 800 متر در زهک شده و حتی گرد و غبار حاصل از این شرایط نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز غبارآلود کرده است.
وی افزود: گرد و غبار نیز شعاع دید را در زاهدان تا 800 متر و در نصرت آباد تا 900 متر کاهش داده و در میرجاوه و سراوان نیز آسمان غبارآلود گزارش شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا امروز در شمال استان ادامه دارد.
وی ادامه داد: از امروز به تدریج شدت وزش باد کاهش می‌یابد و دمای هوا نیز روند افزایشی پیدا می‌کند.
*
مسدود شدن 9 جاده کشور
پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های مواصلاتی، از انسداد 9محور اصلی و فرعی کشور به علت نبود ایمنی کافی، رانش زمین و طغیان رودخانه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس راهور ناجا، محورهای شمشک به دیزین در استان‌های تهران و البرز، پونل به خلخال در استان گیلان، محور اولنگ به شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان و محور فرعی گنجنامه به تویسرکان در استان همدان بعلت عدم ایمنی کافی مسدود است.
محور شیراز به جهرم در استان فارس به علت تخریب پل کشه برسی محدوده پاسگاه پلیس راه، محور استهبان به نی ریز در استان فارس به علت رانش زمین، محور فرعی رودبار به کهنوج - قلعه گنج در جنوب استان کرمان بعلت طغیان رودخانه و محور اشنویه به پیرانشهر در استان آذربایجان غربی نیز به علت طغیان رودخانه و تخریب پل مسدود می‌باشند.
پلیس راهور ناجا همچنین اعلام کرد: محور قدیم قزوین به رشت (تونل شیرین سو) از ساعت 8 تا 17 روزهای(شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه) به علت عملیات راهسازی مسدود می‌باشد و در زمان انسداد تردد از کنار گذر تونل صورت می‌گیرد.