کاهش غیرمنتظره رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه نخست سال جاری میلادی

کاهش غیرمنتظره رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه نخست سال جاری میلادی  9اردیبهشت-96
لندن - ایرنا - گزارش دفتر آمار ملی انگلیس در روز جمعه و در آستانه انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن( 18خرداد) حاکی از کاهش غیرمنتظره رشد اقتصادی این کشور اروپای غربی در سه ماه نخست سال جاری میلادی است.

به گزارش ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که رشد اقتصاد این کشور (تولید ناخالص داخلی) در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی 0.3 درصد بوده است که پایین‌ترین حد از سه ماه نخست سال گذشته میلادی و پس از همه پرسی برگزیت در 23 ژوئن 2016 میلادی، بشمار می‌آید.
تحلیل گران اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند که نرخ رشد اقتصادی انگلیس در سه ‌ماهه یاد شده در حدود 0.4 درصد باشد.
در سه ماه نخست سال گذشته میلادی، رشد اقتصادی انگلیس 0.8 درصد اعلام‌ شده بود.
براساس گزارش دفتر آمار مالی انگلیس، کاهش رشد خرده‌فروشی بیشتر تاثیر منفی در رشد اقتصادی این کشور داشته است.
'
جان مک دونل' وزیر دارایی کابینه در سایه حزب کارگر در واکنش به کاهش رشد اقتصادی انگلیس گفت: آمارهای مربوط به تولید ناخالص داخلی نشانگر آن است که استاندار زندگی در انگلیس تحت حکومت محافظه‌کاران مورد تهدید قرار گرفته است.
وی افزود: انتخابات سراسری در پیش رو، انتخابی میان حزب کارگر که برای منافع همه مردم انگلیس ایستاده و حزب محافظه‌کار که تنها به دنبال حفظ منافع شمار اندکی از صاحبان امتیاز می باشد، است.
در همین حال 'فیلیپ هاموند' وزیر دارایی انگلیس روز جمعه گفت که پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی انگلیس در سال جاری میلادی 2 درصد باشد و رشد نرخ اشتغال که هم ‌اکنون در بالاترین حد است، تداوم یابد.
وی با تکرار سخنان 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس گفت: انتخابات سراسری در پیش رو، انتخاب بین یک دولت قوی و باثبات تحت هدایت 'ترزا می' و یک حکومت ائتلافی همراه با هرج‌ومرج تحت رهبری 'جرمی کوربین' رهبر حزب کارگر است.
مجلس عوام در 30 فروردین‌ماه گذشته، با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، موافقتش را با پیشنهاد غیرمنتظره 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در هشتم ژوئن آینده( 18 خرداد) اعلام کرد.
اروپام**5**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی