گزیده ها قسمت پنجم

گزیده ها قسمت پنجم  4 دی - 96
رییس فدراسیون ژیمناستیک در پی انتشار تصاویری از دختر ژیمناست بی حجاب ایرانی در مسابقات خارجی گفت: احتمالا این سفر توریستی با نظر خانواده وی صورت گرفته و فدراسیون نقشی در این زمینه نداشته است.
به گزارش ایسنا، زهرا اینچه درگاهی بعد از انتشار تصاویری از دختر ژیمناست حدودا 10 ساله ایرانی که در مسابقات مالزی بدون حجاب مسابقه داده، اظهار کرد: اول این که باید بگویم این اعزام از سوی فدراسیون نبوده است. این سفر توسط خانواده‌ او انجام شده است و پدرش او را در این سفر همراهی کرده است. البته این چیزی است که من در تصاویر دیده‌ام که پدرش در کنار او در این مسابقات حضور داشته است. بنابراین احتمالا این سفر توریستی با نظر پدرش صورت گرفته و فدراسیون نقشی در این زمینه نداشته است. من حتی با رییس هیات ژیمناستیک البرز نیز صحبت کرده‌ام که او نیز در جریان این موضوع نبوده است.
او ادامه‌ داد: این دختر یک ژیمناست بوده است و با تصمیم کاملا خودسرانه و بدون هماهنگی با متولیان ژیمناستیک و یا استان مربوطه به این مسابقات رفته است. ما به هیچ وجه این اقدام را تایید نمی‌کنیم و طبیعتا این اقدام حرکتی شایسته‌ برای جمهوری اسلامی ایران و دختر ایرانی نیست.
رییس فدراسیون ژیمناستیک خاطر نشان کرد: متاسفانه مجبور هستیم با این قضیه برخورد انضباطی کنیم و با تصمیم کمیته انضباطی کاری که باید انجام شود را به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ خواهیم کرد. این اتفاق آنقدر منحصر به فرد است که شگفتی خود ما را نیز در بر داشته است. من فکر می‌کنم که بهتر است افراد یاد بگیرند اقداماتی را که می‌خواهند انجام دهند از حوزه‌ قانونی پیگیری کنند و بعد آن را انجام دهند.
او در پاسخ به این سوال که سطح مسابقاتی که این دختر ایرانی در آن حضور یافته چه بوده است، گفت‌: راستش اطلاعاتمان به اندازه شما است. خبر موثقی نداریم. تنها این که این مسابقات ID نداشته است. مسابقات رسمی که در تقویم جهانی ثبت شده باشد حتما باید دارای ID باشد و ما آن را به شورای برون مرزی ارسال می‌کنیم و بعد از آن مراحل قانونی آن طی می‌شود و تیم و یا نفر اعزام می‌شوند. اینها در مسابقاتی شرکت کردند که چون ID نداشته است نمی دانیم که این مسابقات در کجا برگزار و در چه سطحی بوده است. اطلاعات ما مبهم است و در حد همان فضاهای مجازی است تا این که جلسه انضباطی تشکیل شود و بعد از آن به صورت نامه نتیجه‌ نهایی را به وزارت ورزش و جوانان اعلام خواهیم کرد.
اینچه درگاهی در ادامه‌ به برگزاری مسابقات بین‌المللی ژیمناستیک برای دختران مسلمان اشاره کرد و گفت‌: درست است که دختران مسلمان ما نمی‌توانند به مسابقات خارجی اعزام شوند؛ اما ما مسابقات اسلامی بانوان را طراحی کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده این مسابقات عملیاتی خواهد شد. خدا را شکر در این راه معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز هم در بحث کارهای اجرایی و هم در بحث بودجه پشتیبان ما هستند. در حال‌ حاضر نیز چندین سال است که تیم‌ ‌ملی ژیمناستیک برای بانوان نداریم، اما من امیدوارم که در طول یک سال آینده تیمی تشکیل شود و مسابقات خوب و شایسته‌ای برای زنان مسلمان و آسیا ترتیب دهیم.
وی خاطر نشان کرد: مسابقات ژیمناستیک زنان مسلمان آسیا را به رییس ژیمناستیک آسیا پیشنهاد دادیم و در حال‌ حاضر به دنبال تعریف فضاهای رقابتی و اسلامی برای زنان مسلمان هستیم. حتی برای دست اندرکاران نیز اقداماتی صورت گرفته است. هفته‌ گذشته اختتامیه کلاس بین‌المللی ژیمناستیک هنری را زیر نظر ناظم و مدرس فدراسیون جهانی برگزار کردیم.
رییس فدراسیون ژیمناستیک به برگزاری اولین آکادمی بین‌المللی مربیگری به میزبانی ایران اشاره کرد و گفت‌: امتیاز اولین آکادمی بین‌المللی مربیگری را در بهار سال 97 از فدراسیون جهانی با 100 درصد شرکت کننده ایرانی گرفته‌ایم و در تقویم جهانی نیز ثبت خواهد شد. این یک افتخار برای ماست چون به هیچ کشوری سهمیه خالص برگزاری این رویداد را نمی‌دهند، اما برای آنها شرایط زنان مسلمان را تشریح کرده‌ایم و آنها نیز پذیرفتند و کل سهمیه آکادمی را به ایران دادند. کشور ایران میزبان این آکادمی خواهد بود و مربیان با ضوابط 100 درصد اسلامی می‌توانند بین‌المللی شوند.
یادگار امام با تاکید بر اجتهاد در اندیشه امام خمینی گفت: در شرایط فعلی عدم تبعیض، مبارزه با فساد، ریشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترین مطالبات جامعه است و از همین رو امروز باید بخش فقر ستیز و فسادستیز اندیشه امام پررنگ شود.
به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار سردبیر و اعضای تحریریه یک روزنامه، به طرح پرسشی در خصوص دلیل اقبال قاطبه ملت ایران به امام خمینی پرداخت و یادآور شد: مردم آن روزگار با احزاب، جریانات و سیاستمداران آشنایی کامل داشتند و اینگونه نبود که یکباره امام آنها را به صحنه آورده باشند، اما چگونه است در شرایطی که حتی رساله امام حق چاپ نداشت اکثریت مردم به سوی امام می روند؟ دلیل این اقبال آن است که جامعه احساس کرد امام پاسخ به دردهای تاریخی اوست و هرکس در سیمای امام پاسخ دردها و مطالبات خود همچون استقلال خواهی، آزادی خواهی، فسادستیزی و... را می یابد.
وی، ورود مجدد دین به عرصه اجتماعی را از آثار مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از هجمه سنگین مارکسیسم به دین، خصوصا با جاذبه های عدالت طلبانه و تبلیغات وسیع، بازگشت دین به عرصه جامعه در انقلاب اسلامی رخ می دهد؛ البته دینی که انقلاب اسلامی عرضه می کند، دارای نگاهی رو به جلو و نه ایستاده در گذشته است. امام نماد دینِ ظلم ستیز ، فقر ستیز، آزادی بخش، استقلال ساز و زندگی بخش است.
یادگار امام سپس با تاکید بر اجتهاد در اندیشه امام برای پاسخ به نیازهای روز، گفت: امروز اگر قرار باشد امام و مسیر ایشان حفظ شود باید امام را به عنوان دوای درد روزگار خودمان معرفی کنیم؛ در این راستا باید ابتدا درد را بشناسیم و سپس به گونه ای در اندیشه امام اجتهاد کنیم که درد جامعه را درمان کند.
وی با تاکید بر نیاز جامعه به نماد و پرچم، از میان رفتن این نمادها را مایه انشقاق در جامعه دانست و گفت: در شرایط فعلی عدم تبعیض، مبارزه با فساد، ریشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترین مطالبات جامعه است و از همین رو امروز باید بخش فقر ستیز و فسادستیز اندیشه امام پررنگ شود.
سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه هرچقدر نقاط وحدت را در جامعه بیشتر کنیم هویت ملی مردم تقویت شده است، تصریح کرد: یکی از نمادهای وحدت و هویت ملی امام است و بنابراین، همه باید تلاش کنیم همانطور که ایشان نماد و هویت دیروز و امروز جامعه ما هست، شخصیت ایشان نماد فردای جامعه ما هم باشد؛ امری که با توجه به اندیشه امام در خصوص تأثیر زمان و مکان در اجتهاد و بعد پویایی فقه امکان پذیر است.
سید حسن خمینی، زبان، دین، مذهب و فرهنگ را عوامل عوامل اصلی وحدت خواند و تاکید کرد: ایران آنجاست که فرهنگ ایرانی حضور دارند و به همان دلیل که مولوی و ابوریحان بیرونی به رغم تولد در بخشی خارج از ایران، ایرانی هستند امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هم ایرانی هستند، زیرا قسمت مهمی از فرهنگ ایران را تشکیل می دهند.
وی به دست اندرکاران روزنامه توصیه کرد: مخاطب را بشناسید و آن را گم نکنید، چرا که سرمایه یک رسانه مخاطب مستقیم آن است و لذا برای بدست آوردن دل کسی که یکبار شما را می خواند مخاطب اصلی را نرنجانید و کاری نکنید که آنان دچار سردرگمی شوند.
یادگار امام در این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل سکوت شما چیست، گفت: سکوت نکرده‌ام، بلکه روش همیشگی را دارم و اگر بیان موضوعی را لازم بدانم یک لحظه در سخن گفتن تردید نمی کنم؛ اما گاهی سخن گفتن زیاد از حد سودی ندارد.
الیاس حضرتی نماینده تهران خبر دیدار اسماعیل دوستی یکی از اعضای حزب اعتمادملی با شیخ مهدی کروبی را برای سومین بار داده است. موضوعی که حسین کروبی فرزند او در گفت وگو با «اعتمادآنلاین» می گوید که از جزییات آن مطلع نیست. او البته درباره احوالات مهدی کروبی بعد از صحبت هایی علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی می گوید که فرزندان و خانواده هر زمان که بخواهند می توانند با مهدی کروبی ملاقات داشته باشند.
فرزند مهدی کروبی درباره احوالات پدرش بعد از صحبت‌های علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی می گوید که فرزندان و خانواده هر زمان که بخواهیم می توانیم به دیدار ایشان برویم.
به گزارش اعتماد آنلاین ، الیاس حضرتی نماینده تهران خبر دیدار اسماعیل دوستی یکی از اعضای حزب اعتمادملی با شیخ مهدی کروبی را برای سومین بار داده است. موضوعی که حسین کروبی فرزند او می گوید که از جزییات آن مطلع نیست. او البته درباره احوالات مهدی کروبی بعد از صحبت هایی علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی می گوید که فرزندان و خانواده هر زمان که بخواهند می توانند با مهدی کروبی ملاقات داشته باشند.
آقای حضرتی خبر داده که اسماعیل دوستی مجددا توانسته ملاقاتی با شیخ مهدی کروبی داشته باشد. از جزییات آن اطلاع دارید؟
من در جلسه حضور نداشتم و به همین اندازه می دانم که ایشان برای سومین بار دیدار کرده است. خبر دیدار را هم از خود آقای دوستی شنیدم. اطلاعات بیشتر را باید از خود آقای دوستی گرفت.
می دانید روند دیدارها با شیخ مهدی کروبی به چه شکل است. گویا برخی درخواست دیدار داشته اند و با آن موافقت نشده است .
قبلا هم گفتم که آقای کروبی اصلا دخالتی در ملاقات ها ندارند. پیش از این هم گفته بودم که خانواده و حاج آقای کروبی هیچ دخالتی در این ملاقات ها ندارند.
افراد خودشان درخواست می دهند؟
آنطور که شنیده ام برخی درخواست ملاقات با آقای موسوی را هم داده اند و اعلام آمادگی کرده اند که به دیدار ایشان بروند اما تا به حال موافقت نشده یا بعدا قرار است با این درخواست ها موافقت شود را نمی دانم.
بعد از این مدت که از طرف چهره های مختلف اعلام می شود که گشایش هایی ایجاد شده است و آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در این باره صحبت کرده اند. دقیقا وضعیت آقای کروبی چگونه است؟
چون آقای شمخانی گفته بودند که گشایش هایی ایجاد شده است باید بگویم که تنها گشایشی که به وجود آمده این است که اعضای خانواده یعنی عروس، پسر و فرزندان هر زمان که بخواهیم می توانیم به دیدار آقای کروبی برویم. همچنین این سه نفری هم که اعلام شده است با ایشان ملاقات کرده اند. البته پس از موضوع خروج نیروهای امنیتی ،آنها در حال حاضر در کانکسی در کوچه حضور دارند. البته با صحبت هایی که آقای شمخانی از ایجاد گشایش گفته اند امیدوار هستیم که این اتفاق رخ دهد و به رفع حصر هم بینجامد.
اگر وسیله ای در منزل لازم باشد و یا حاج آقا بخواهند می توانید به داخل منزل ببرید؟
مشکلی ندارد و ایرادی نمی گیرند. هم مادر و هم ما فرزندان هر چیزی که لازم باشد می توانیم به داخل خانه ببریم.
اطلاع دارید که نفر دیگری قرار ملاقات داشته باشد؟
نه هنوز خبری نداریم که نفر چهارمی انتخاب شده باشد.
دولت پیونگ یانگ چندی پیش برگزاری هرگونه جشن و سرور خارج از قوانین این کشور را ممنوع کرد. سال گذشته نیز «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی برگزاری جشن های کریسمس در 25 دسامبر را به طور کامل در این کشور ممنوع اعلام کرد. او همچنین به عموم مردم کشورش دستور داد روز 24 دسامبر - تاریخ تولد مادربزرگش- را به جای کریسمس جشن بگیرند.

پایگاه اینترنتی اکسپرس در مطلبی به موضوع برگزاری مخفیانه مراسم کریسمس در کره شمالی پرداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دولت پیونگ یانگ چندی پیش برگزاری هرگونه جشن و سرور خارج از قوانین این کشور را ممنوع کرد. سال گذشته نیز «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی برگزاری جشن های کریسمس در 25 دسامبر را به طور کامل در این کشور ممنوع اعلام کرد. او همچنین به عموم مردم کشورش دستور داد روز 24 دسامبر - تاریخ تولد مادربزرگش- را به جای کریسمس جشن بگیرند.
جشن کریسمس با آغاز سلسله کیم در سال 1948 ممنوع شد. با این حال شهروندان مسیحی به صورت پنهانی با اجرای آئین مخصوص شب کریسمس، این روز را پاس می داشتند.
قانون اساسی کره شمالی اجازه آزادی مذهبی را به همه شهروندانش می دهد. با این حال برگزاری جمعی و عمومی جشن ها، اعیاد و مناسبت های مربوط به مذاهب مختلف کاملا ممنوع است و تخطی از آن مجازات زندان و حبس ابد به دنبال دارد. به رغم تمامی این ممنوعیت ها، مسیحیان کره شمالی، همزمان با تولد عیسی مسیح (ع)، با تشکیل گروه های کوچک و بدون هیاهو، مراسم آئینی آن را به جا می‌آورند.
به گفته سخنگوی دیده بان «اوپن دور» مسیحیان کره شمالی حق حضور در کلیسا و زمزمه مناجات ربانی را ندارند. تنها درخت کریسمسی که در کره شمالی تزئین شده متعلق به سال ها قبل است. آخرین بار نیز نظامیان کره ای یک دکل 18 متری را با چراغ تزئین کردند ولی هیچگاه پای آن جشنی برگزار نشد. عده ای این مراسم را در خانه های خود و در قالب گروه های 10 یا 20 نفره برگزار می کنند؛ گاهی اوقات گروه های 60 یا 70 نفره از مسیحیان با تجمع در کوهستان های مخفی، کریسمس را جشن می گیرند.
بر اساس داده های دیده بان «اوپن دور» حدود 70 هزار مسیحی به دلیل اشاعه دین خود در حبس به سر می برند. این در حالی است که 300 هزار کره ای دین خود را مخفی نگه می دارند.

چندی قبل نیز سرویس اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد پیونگ یانگ نسبت به اقتدار مذهب هراس دارد و با ایجاد یک سامانه ویژه، هرگونه اجتماع با هدف سرگرمی، دعا و آوازخوانی را کنترل می کند. بر اساس ادعای سازمان سیا، در حال حاضر، فعالیت های مذهبی خودمختار در کره شمالی وجود ندارد و گروه های مذهبی تحت نظارت دولت فقط به «توهم آزادی مذهبی» دسترسی دارند.