دفتر علم‌الهدی احضار او به شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کرد

دفتر علم‌الهدی احضار او به شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کرد  10 دی – 96
مگر آخوند علم الهدا بدون پشتیبانی پاسداران و بسیج و حزب ا للهی های مشهد جرأت دارد پایش رااز خطوط تزسیم شده فراتر گذارد وچپ وراست روحانی و اعضای کابینه اش رادراز ومتهم کند . بنابراین انتقادات  وی به دولت روحانی و فضا سازی کردن علیه دولت دولت همراه با مخالفت بابرجام  برای پیگیری اهداف پاسداران بوده است . ازجمله بستر سازی برای  فیلتر کردن فضای مجازی به خصوص  مسدود کردن شبکه اطلاع رسانی تلگرام بوده است.
علم الهدی

دفتر احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، گفته که خبر احضار او به شورای عالی امنیت ملی کذب بوده است و دفتر حقوقی نمایندگی ولی فقیه استان خراسان رضوی انتشار این شایعه را پیگیری قضایی خواهد کرد.
بعضی رسانه‌های ایران صبح امروز یکشنبه ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) به نقل از کانال تلگرام غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، نوشتند که آقای علم‌الهدی به دلیل "اقدام پشت‌پرده او در تجمعات خیابانی مشهد" که جرقه اعتراضات روزهای اخیر را زد، به شورای عالی امنیت ملی احضار شده و علی شمخانی، دبیر این شورا، به تندی به او تذکر داده است.
گفته شده بود که آقای شمخانی تهدید کرده که پرونده آقای علم‌الهدی را به دادگاه ویژه روحانیت می‌فرستد و آقای علم‌الهدی هم عذرخواهی کرده بود و گفته بود که خواهان بخشایش "امام زمان و مقام معظم رهبری" است.
اما خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر آقای علم‌الهدی نوشته که وی در زمان مورد ادعا در مدرسه علمیه نواب مشهد و در جمع علما و طلاب سخنرانی داشته و در تهران نبوده است.
ناآرامی‌های اخیر ایران روز پنجشنبه (۷ دی) در مشهد شروع شد، هنگامی که عده‌ای در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی تجمع کردند و علیه دولت و حسن روحانی، رئیس جمهور، شعار دادند.
گروهی از نزدیکان دولت آقای روحانی گفتند که این تجمع به تحریک نزدیکان جبهه پایداری و از جمله آقای علم‌الهدی برنامه‌ریزی شده است.
اما شعارهای تجمع مشهد به مخالفت با دولت محدود نماند و شعارهایی مثل "مرگ بر دیکتاتور"، "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" و "اسلام رو پله کردین، مردم رو ذله کردین" هم سر داده شد.
روز جمعه (۸ دی) دامنه اعتراض‌ها به شهرهای دیگر از جمله تهران، اصفهان، کرمانشاه، رشت، قم، ساری، همدان و قزوین کشید و شعارهای تندی در آنها علیه رهبران حکومت داده شد.
دیروز شنبه و همزمان با تجمع‌ها و راهپیمایی‌های هواداران حکومت در سالگرد راهپیمایی ۹ دی سال ۱۳۸۸، معترضان در شهرهای مختلف دوباره به خیابان آمدند که اعتراض آنها و واکنش مأموران امنیتی گاه به خشونت کشیده شد.
مقام‌های ایران کشته شدن دو نفر در جریان اعتراضات شهر دورود استان لرستان را تأیید کرده‌اند، اما می‌گویند که مأموران به این افراد تیراندازی نکرده‌اند. مقامات مسئولیت تیراندازی را متوجه "گروه‌های تکفیری، معاند با نظام و سرویس‌های بیگانه" دانسته‌اند.