در سالروز حماسه پرشكوه 9 دي ملت قيام كرد / به فتنه گران اجازه موج سواري ندهيد

   اوین نامه ی کیهان 10 دی – 96
در سالروز حماسه پرشكوه 9 دي
ملت قيام كرد / به فتنه گران اجازه موج سواري ندهيد
سربازجوی خود به خواب زده بطور عمد حضور معترضان ضد حکومتی چند روزه را نادیده گرفته و سانسور کرده که شامل 9 دی سالگرد معرکه گیری آتش به اختیاران 88 در تهران می شود که  معترضان  در شهرهای کشور فریادهای اعتراضی سر دادند و با قبرستان کهنه شکافتن  تیتر خبری زده است  ملت قيام كرد / به فتنه گران اجازه موج سواري ندهيد

    
سرويس سياسي-8 سال بعد از يوم الله پرشکوه 9 دي، امسال 9 دي حال و هواي ديگري پيدا کرد و در ميان ناباوري آنها که خواب نبودن انقلاب اسلامي را مي بينند، مراسم نه دي با شکوه تر و پرشورتر از هميشه برپا شد.
    
امسال باشکوه تر از هميشه، مراسم نه دي در تهران و مشهد و قزوين و رشت و ده ها شهر بزرگ و کوچک ديگر برپا شد و مردم حقيقتا سنگ تمام گذاشتند و کاري کردند که آرزومندان کاخ سفيد و نوکرانشان در عربستان و ...، باز هم زبونانه شکست را تجربه کردند.
    
ديروز يکي از پرشکوه ترين سالگردها براي نه دي برگزار شد. در اغلب شهرهاي کشور، مردم از نخستين ساعات روز به ميدان آمدند و خواب را از چشم دشمنان انقلاب و نظام ربودند. اين رخدادي مبارک و باشکوه بود که جا دارد ريشه هاي آن بررسي شود.
    
    
عدو شود سبب خير...
    
در خصوص اين رخداد باشکوه شايد بتوان اينگونه گفت که «عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد»! اما چرا؟
    
حقيقت اين است که گرفتاري هاي معيشتي مردم و ناکارآمدي و قصور و تقصير دولت، اوضاع اجتماعي را به گونه اي کرده که مردم از عملکرد دولت نااميد شده و علي رغم گذشت مدت کوتاهي از انتخابات، ريزش وسيعي در بدنه حاميان رئيس جمهور شکل گرفته است. کمپين هاي متعدد و همگي حاکي از پشيمانيم، به زبان ها و شکل هاي مختلف در جريان است و بي هيچ ترديدي، ميزان محبوبيت رئيس جمهور مستقر به پائين ترين سطح خود رسيده است
    
اين موضوع را نمي توان ناديده گرفت که بخش مهمي از اين نارضايتي ها، نارضايتي هايي به حق و انتظاراتي درست از جانب مردم است که به نظر مي رسد تازه در موضع حداقلي است و ظاهرا مردم، وعده هاي رئيس جمهور در ايام انتخابات را به طور کلي ناديده گرفته اند و به حداقل ها قناعت کرده اند! اما ظاهرا دولت محترم فرصت و انگيزه اي براي برآوردن همان انتظارات حداقلي هم ندارد!
    
    
موسسات مالي، بلاي جان مردم!
    
بيش از دو سال و نيم است که ثروت و هستي بخش زيادي از مردم، در قالب چند موسسه مالي و مجوز دار ، بخصوص در موسسه کاسپين از بين رفته است! در اين مدت، مردم مالباخته بارها و بارها مطالبه قانوني و منطقي خود را به مسالمت آميز ترين وجوه ممکن به گوش مسئولين امر رسانده و از آنها تقاضاي کمک کرده اند، اما دريغ از اقدامي موثر و درخور! اين همه درحالي است که اغلب اين موسسات با مجوز رسمي بانک مرکزي اقدام به برپايي شعبه هاي مختلف در سراسر کشور نموده و سپرده هاي مردم را جذب کردند. شانه خالي کردن دولت از زير بار اين مسئوليت و سرگردان کردن مردم، جزو برگ هاي سياه کارنامه دولت يازدهم و دوازدهم بود که حقيقتا به آساني از يادها نخواهد رفت.
    
    
پيچ و خم زندگي!
    
دولت در روزهاي اخير آگهي تبليغاتي از عملکرد خود به عنوان گزارش صد روزه در شبکه هاي مختلف پخش مي کند که مصداق واقعي و بارز قلب حقيقت و نشر اکاذيب است. براي پدري که ماه هاست حقوق نگرفته و فرزندان بيکارش در جلوي چشمانش، موجب حسرت و غصه دائمي اش شده اند، اين آگهي از هر ناسزايي نارواتر است. نخبگان و دلسوزان بارها و بارها به دولت هشدار داده اند که دست از آمارسازي بردارد و دل به کار براي مردم ببندد اما ظاهرا گوش شنوايي وجود ندارد
    
از آن گذشته، نرخ تورم اعلامي از سوي دولت با وضع جيب و قدرت خريد مردم کمترين همخواني نداشته و قيمت ها بصورت جهشي و پي درپي بالا مي روند و مردم قدرت خريدشان را از دست مي دهند. در چنين شرايطي، رئيس جمهور محترم از تورم 8 درصدي و رونق 5 درصدي سخن مي گويد و ناخواسته اين پيام را به جامعه مي دهد که من اصلا در جريان مشکلات شما نيستم و زبان مشترکي بين ما وجود ندارد!
    
    
بودجه اي که براي مردم نيست!
    
اما در کنار همه آن مشکلات، دولت در اقدامي عجيب با چشم بستن به همه مشکلات مردم، بودجه اي عجيب و غريب به مجلس تقديم کرد که آه از نهاد هر دلسوزي برآورد. بودجه دولت بر مبناي گراني مطلق و رها کردن قيمت ها و سنگين تر کردن بار طبقه فرودست نوشته شده است. از رشد 50 درصدي قيمت سوخت تا افزايش چشمگير ماليات در اين اوضاع وخيم کسب و کار و دهها مشکل ديگر همه و همه در بودجه سال آينده ديده شده و البته همه اينها را سخنگوي محترم دولت با لبخند به مردم پيشکش مي کند! مردمي که همين چند ماه قبل به قول او و رئيس جمهور اعتماد کردند که يارانه هيچ کس قطع نخواهد شد! روي ديگر سکه بودجه اما تلخ تر و ناراحت کننده تر است! خاصه خرجي ها و ريخت و پاش هاي تمام نشدني براي نورچشمي ها و ياران اطراف رئيس جمهور و برخي مراکز خاص و ...! همايش هاي متعدد و پرخرج و البته بي فايده در برابر حقوق حداقلي کارگران و کارمندان ،راه دفاع از اين نحو بودجه نويسي اشرافي را مي بندد و دولت را با جماعتي ثناگو و چاپلوس در مقابل مردم قرار مي دهد.
    
    
مردم گله مندند
    
اين شرايط سخت، مردم را آزرده خاطر کرده است. يک هفته بعد از 22 بهمن سال 95 رهبر معظم انقلاب در سخناني درس آموز، نکات مهمي فرمودند که بيانگر تيزبيني ايشان و اطلاع از اوضاع اقتصادي مردم بود.ايشان در بخشي از آن سخنراني فرمودند: «مطلب بعدي که مي خواهم عرض بکنم، خطاب به مسئولين محترم کشور است. به مسئولين عرض مي کنم که اين حضور مردمي در بيست و دوّم بهمن را به حساب گلايه نداشتن آنها از فعّاليّت هاي ما مسئولين به حساب نياوريد. «مردم گله مندند»؛ از بسياري از چيزهايي که در کشور مي گذرد، مردم گله مندند. مردم با تبعيض ميانه اي ندارند؛ هرجا تبعيض ببينند، احساس ناراحتي و رنج مي کنند. هرجا کم کاري ببينند همين جور، هرجا بي اعتنايي به مشکلات ببينند همين جور، هرجا پيش نرفتن کارها را ببينند همين جور؛ مردم گله مندند. بيست ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ايستادگي مردم در مقابل دشمنِ کمين کرده براي بلعيدن ايران يک حرف است که اين در بيست ودوّم بهمن ظاهر شد، اما توقعات آنها از ما مسئولين يک حرف ديگر است.
    
خب، ما امسال را عرض کرديم سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل»؛ سال دارد تمام مي شود؛ الان آخر بهمن است، اقدام و عمل بايد نشان داده بشود. من اوّل سال هم گفتم که مسئولين کشور -چه مسئولين قوّه مجريّه و دولت، چه مسئولين قوّه قضائيّه، چه مسئولين مجلس؛ فرقي نمي کند، همه- آخر سال بايد نشان بدهند که در اين سال براي اقدام و عمل چه کردند؛ نگويند بايد چنين بشود، بايد بگويند چنين شد؛ اين را بايد مشخّص بکنند.
    
ما امروز دچار مشکليم، نمي شود مشکلات مردم و گلايه هاي مردم را ناديده گرفت؛ مسئولين بايد جدّي بگيرند. مسئله بيکاري مهم است، مسئله رکود مهم است، مسئله گراني مهم است؛ اينها مسائلي است که وجود دارد. البتّه مسئولين تلاش مي کنند، ما مي بينيم امّا ظرفيّت ها بيش از اينها است. من حالا ان شاءالله در وقت خودش عرض خواهم کرد؛ ما در بن بست نيستيم، ما در مسائل اقتصادي در بن بست قرار نداريم؛ مشکلات هست، از دو طرف، سه طرف، چهار طرف مشکلات هست اما محل خروج از مشکلات هم مشخص است. چه جوري مي شود از اين مشکلات خارج شد؟ مسئولين بايد تلاش کنند.
    
بنده چهار پنج سال يا شش سال قبل از اين در سخنراني اوّل سال گفتم که امروز نگاه دشمنان ملّت ايران به مسئله اقتصاد است؛ سعي دارند به اقتصاد کشور فشار بياورند؛ اقتصاد کشور را آن چنان زير فشار قرار بدهند که مردم دچار مشکل بشوند. وقتي مردم دچار مشکل شدند، دلزده مي شوند، دلسرد مي شوند؛ دشمن همين را مي خواهد. دشمن مي خواهد مردم از انقلابشان، از نظامشان، از دولتشان، از کشورشان دلسرد بشوند، دلزده بشوند؛ لذا روي مسئله اقتصاد فشار مي آورد؛ و فشار آوردند. مسئولين بايد به اين نکته توجه کنند
    
اين هشدارها در حدود يکسال قبل داده شد و متاسفانه دولت درگير سياسي کاري بود و براي مردم کاري نکرد.
    
    
شتر در خواب بيند...!
    
اوضاع سختي معيشتي و گلايه هاي مردم، دشمن را بار ديگر به سوداي خام برده است!
    
در چند روز گذشته، برخي که معترض به عملکرد اقتصادي دولت و بخصوص معترض به بي عملي در خصوص موسسات مالي غيرمجاز بودند کوشيدند صداي اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند. اين حق آنهاست که مسئولان براي گره گشايي از کارشان،کمر همت ببندند
    
اما همزمان، رسانه هاي مزدور و نيابتي به طمع افتاده سعي در راديکال کردن فضا کردند.به طراحي شعار و خط دهي تجمع پرداختند و همزمان،کاخ سفيد ومقامات ارشد آمريکا، حمايت همه جانبه خود را از هرگونه آشوب و ناآرامي در ايران اعلام کردند! اين درحالي بود که اساسا مطالبه مردم،مطالبه اقتصادي براي بهبود اوضاع معيشتي بود! کار به جايي رسيد که مقامات عربستان هم مدعي شدند آشوب ها کار آنهاست! علت اين امر هم روشن بود؛ برخي که با اصل نظام مشکل دارند و يگانه ماموريت خود را، اقدام و تبليغ عليه نظام مي دانند، روي موج مطالبات مردمي، شعارهاي خود را دادند و ادعاهايي غير از خواسته هاي مردم را مطرح کردند و همزمان، شبکه رسانه اي نيابتي آنها، در غياب وظيفه شناسي و وقت شناسي صدا و سيما در روشن کردن فضاي اين روزها، موج به راه انداختند و مدعي شدند در ايران عليه انقلاب قيام شده!!
    
موضوع آنقدر مضحک بود که دستمايه ريشخند و تمسخر در شبکه هاي اجتماعي شد و خيلي زود، ده ها جوک درباره آن ساخته شد و البته همزمان، دلسوزان و نخبگان مقامات دولتي را از بازي با عواطف و احساسات مردم بر حذر داشتند و خواستار رسيدگي به حال و کارمردم شدند.
    
    
بازهم مردم ...
    
اين فضاسازي ها و خوشحالي دشمن باعث شد که مردم، يکبار ديگر علي رغم همه مشکلاتي که دارند، به ميدان بيايند و يوم الله 9 دي را پرشکوه تر از هرسال گرامي بدارند و سبب شوند که چشم دشمنان ايران و انقلاب اسلامي کور شود و نتوانند مدعي شوند که مردم از انقلاب فاصله گرفته اند.
    
ديروز حماسه اي بزرگ و باشکوه، به عظمت 9 دي شکل گرفت و مردم با حضور گسترده در خيابان هاي مختلف شهرهاي کشور، ياد و خاطره آن حماسه باشکوه را گرامي داشتند.
    
اميدواريم دولت اين حضور انبوه را فرصتي مجدد براي جبران مافات ببيند و به مشکلات مردم رسيدگي کند.
    
بزرگداشت سالگرد حماسه نهم دي با حضور ميليوني مردم در اقصي نقاط ايران اسلامي
    
گراميداشت سالگرد حماسه نه دي با حضور ميليوني مردم در سراسر کشور برگزار شد، مردم تهران نيز با حضور در مصلاي اين شهر ضمن گراميداشت نه دي به فتنه گران هشدار دادند که شهرآشوبي آنان در سال 88 را فراموش نکرده و « امت نه دي » همچنان حاضر به جان فشاني در راه آرمان هاي اسلام و انقلاب است.
    
در اين مراسم اقشار مختلف مردم ياد حماسه آفريني ملت ايران در از بين بردن فتنه 88 را گرامي داشته و ضمن اعلام ميثاق خود با ولايت با شعار «ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند»، بار ديگر بر دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامي تاکيد کردند.
    
مردم با در دست داشتن پلاکاردهايي که حاوي فرمايشات اخير مقام معظم رهبري است نسبت به اپوزيسيون هاي داخلي و خارجي اعلام انزجار کردند.
    
همچنين در اين مراسم مستند «پرتگاه» با موضوع فتنه 88 و کليپي از گزيده بيانات مقام معظم رهبري درباره وقايع سال 88 و اردوکشي خياباني فتنه گران پخش و درخصوص پيامدهاي منطقه اي فتنه 88 و اينکه فتنه کشور را به لبه پرتگاه برد، تاکيد شد.
    
در اين مراسم آيت الله محسن اراکي دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي طي سخناني اظهار داشت: دشمن بار ديگر قصد ايجاد فتنه در بين ملت ايران دارد و مي خواهد از طريق فضاي مجازي و مسائل اقتصادي فتنه جديدي به ملت تحميل کند اما ملت ما، ملت 9 دي است.
    
به گزارش فارس آيت الله اراکي خاطرنشان کرد: ما از دولت مي خواهيم در رابطه با برقراري اقتصاد مقاومتي جديت بيشتري نشان دهند چراکه در يک جنگ اقتصادي تمام عيار هستيم و در اين عرصه به جهاد اقتصادي نيازمنديم.
    
    
محاکمه سران فتنه بديهي ترين وظيفه دستگاه قضايي است
    
مردم تهران با گراميداشت ياد و خاطره حماسه نه دي با انتشار قطعنامه اي تاکيد کردند: «محاکمه سران فتنه بديهي ترين وظيفه دستگاه قضايي است
    
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: بدون ترديد فتنه آمريکايي صهيونيستي سال 1388 يک کودتاي بين المللي براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و طراحي شده از سال هاي قبل از آن بود که فقط با سوءاستفاده محض از فضاي شورانگيزِ انتخاباتي و ايجاد فضاي غبارآلود درصدد اجراي طرح شيطاني خود برآمدند. لکن در اين رابطه گناه نابخشودني، جنايت و خيانت سران داخلي فتنه در همسويي با دشمن و واردکردن خسارات جبران ناپذير به کشور و نظام اسلامي بر هيچ فرد منصفي پوشيده نبوده، محاکمه و مجازات قانوني آن ها حق مسلّم و از بديهي ترين وظيفه دستگاه قضايي است که در اين رابطه کاسبي سياسي و مردم فريبِ عدّه اي به بهانه ظاهري پيگيري رفع حصرِ کاملاً قانوني و صرفاً تنبيهي را به منزله انکارِ غيرواقع بينانه فتنه استکباري و جرم غيرقابل گذشت سران داخلي آن دانسته و شديداً محکوم مي کنيم
    
    
گراميداشت ياد حماسه 9 دي در سراسر کشور 
    
همزمان با سراسر کشور راهپيمايي باشکوه 9 دي صبح ديروز در مشهد مقدس نيز از مسير ميدان شهدا به سمت بست شيخ طوسي حرم مطهر رضوي برگزار شد.
    
به گزارش تسنيم مردم مشهد با سر دادن شعارهاي «الله اکبر»، «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل» انزجار خود را از استکبار جهاني و در راس آن آمريکاي جنايت کار اعلام کردند. در اين راهپيمايي باشکوه ميثم مطيعي مداح و ذاکر اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نوحه خواني کرده و در ادامه راهپيمايان در مسير معين شده حرکت خود را آغاز و حرمت شکني عاشوراي حسيني در سال 88 را به شدت محکوم کردند.
    
تجمع بزرگ يوم الله 9 دي در مدرسه فيضيه قم نيز با حضور عظيم شخصيت هاي برجسته حوزوي، روحانيون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
    
در اين تجمع مردم با شعارهايي همچون «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «ما همه عمار توييم خامنه اي»، «حسين حسين شعار ما، شهادت افتخار ما»، «تطهير فتنه گران خيانت است به قرآن» و غيره در کنار حفظ روحيه استکبارستيزي پاسخ محکمي به ياوه گويان عليه نظام اسلامي دادند.
    
همزمان با تهران، قم و مشهد مقدس مردم استان ها و شهرهاي ايلام، چهارمحال و بختياري، اردبيل، سمنان، گيلان، کرمان، قزوين، کرمانشاه، فارس و ... نيز با حضور در خيابان ها ياد و خاطره حماسه نه دي را گرامي داشته و با فتنه گران اتمام حجت کردند.