نامه‌ها و صدای شما

: فاصله طبقاتی تا کجا؟!
مگر فلسفه انقلاب اسلامی در کشور ما برقراری عدالت و از بین بردن فاصله طبقاتی نبود؟ چرا در کشوری که خود را پرچمدار اسلام ناب محمدی(ص) می‌داند، عده‌ای در خانه‌های اشرافی زندگی و با اتومبیل‌های میلیاردی تردد می‌کنند و در مقابل عده‌ای دیگر با دارا بودن تحصیلات عالی، مبادرت به چسباندن کارت‌های تبلیغاتی به درب منازل می‌کنند؟
عبدالله - تهران
30
سال تاخیر!
اخیراً معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ممنوعیت ساخت‌وساز در حریم گسل‌ها در 10 شهر کشور ابلاغ شده است!
خواستم از طریق روزنامه شما به ایشان بگویید برای این کار حداقل 30 سال دیر اقدام شده است. آیا تهران دیگر جایی برای ساخت‌وساز دارد؟ چقدر اسفبار است که در مورد بسیاری از مسائل منجمله زلزله و آلودگی هوا چندین سال کُندی و توقف وجود دارد!
یک شهروند تهرانی

: *آقایی از رشت: از رئیس جمهور و مسئولان بلندپایه کشوری می‌خواهیم نمایندگان با وجدان و متدینی به میان مردم بفرستند تا از نزدیک مشاهده کنند آنها چه وضعی دارند و درد دلشان چیست؟ از صدا و سیما هم انتظار داریم در این رابطه گزارش‌هایی تهیه کند.
*
اسماعیل حسینی از تهران: واسطه‌ها، کارچاق کن‌ها و کانال‌های ارتباطی در ادارات دولتی، شهرداری‌ها و دادگستری‌ها چنپره زده‌اند و مردم عادی را از امتیازات و حقوق قانونی خود محروم می‌کنند. اگر می‌خواهیم فساد در مملکت ما کم شود اول باید دست این باندهای مافیایی را کوتاه کنیم.
*
خانجانی از تهران: حالا که این همه در کشور زلزله روی می‌دهد آیا وقت آن نرسیده است که مجوز دهندگان ساخت و ساز‌ها روی گسل‌ها و بلند مرتبه‌سازی در کوچه‌های کم عرض جداً تحت تعقیب قضائی قرار گیرند؟
*
چند تلفن از تهران: قیمت تخم مرغ، حبوبات، گوشت، لبنیات و .... روزانه در حال افزایش است و ما نمی‌دانیم چه کنیم. بسیاری از افراد جامعه از وضع موجود ناراضی هستند و می‌گویند ما به این دولت امید بسته بودیم و می‌گفتیم آنان خدمتگزار مردم هستند ولی در عمل قیمت گذار هستند، نه خدمتگزار!؟