استاد حوزه علمیه قم: مردم در تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند

استاد حوزه علمیه قم: مردم در تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند  10دی-96
اگر منظور این استاد حوزه ازتجمعات غیر قانونی قانون خامنه ای رهبرولی فقیه است که مردم آن را به ر سمیت نمی شناسند برای اینکه 4 دهه این قانون علیه شان بکاربرده شده وحق وحقوق شان پایمال شده است . برای همین در صحنه های اعتراضی شهر هاتجمعات ضد حکومتی بر پاکرده اند وشعار مرگ بردیکتاتور یا خامنه ای سرداده اند. اما اگر از منظر دیگر این درخواست شامل حضور آتش به اختیاران است که شعارهایی در جهت مخالف خواست ومطالبات معترضان مطرح می کنند تادرراستای اهداف ارگان های سرکوبگر بهانه برای امنیتی کردن فضا و سرکوب باشد همچون شعارهای اشتباه کردیم انقلاب کردیم، رضاشاه روحت شاد و... است. این آتش به اختیاران که تابع هیچ قانونی نیستند چون از سوی ارگان های سرکوبگر حمایت می شود و دستور دریافت می کنند.
قم- ایرنا- آیت الله سید جعفر میرعظیمی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: تجمع بدون مجوز قانونی، جایز نیست و مردم اگر می خواهند روح امام و شهدا از ما راضی باشد باید گوش به فرمان رهبری بوده و در این تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند.
وی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز سفارش می کنم اگر مشکلی دارید از راه قانونی وارد شوید و تجمع و شعار دادن راهکار نیست.
وی ادامه داد: امروز همه کشورها با مشکلاتی مانند بیکاری، گرانی و تورم مواجه هستند و باید با متانت و صبوری مطالبات خود را پیگیر کنند،دولت و مسئولان نیز تلاش کنند خواسته های مردم برطرف شود و دنبال تحقق وعده های خود باشند.
میرعظیمی اظهار داشت: مردم حق انتقاد به صورت قانونی را دارند ولی حضور آنها در خیابان باعث سوء استفاده دشمن می شود و به نفع کشور نیست.
میرعظیمی گفت: مردم گوش به فرمان رهبری باشند و بدانند رهبر معظم انقلاب بارها به مسئولان تذکر داده و این مطالبات مردم را مطرح کرده و تمام تلاش مسئولان نیز رفع این مشکلات است.
وی ادامه داد: باید مشکلات کشور و کمبودها را درک کنیم و دراین شرایط حساس، همه آستین ها را بالا زده و به مردم خدمت کنیم.
میرعظیمی اظهار داشت: باید از تجمل گرایی در کشور کاسته و از گران شدن اقلام اصلی مورد نیاز مردم جلوگیری شود، و بارها مراجع تقلید، شخصیت ها و بزرگان تذکر دادند که مشکلات معیشتی مردم حل شود.
وی گفت: مسئولان بانک ها را ملزم به دادن وام به جوانان می کنند ولی آنها برای وام ازدواج همکاری های لازم را ندارند، از سوی دیگر مسئولان با هر گونه اختلاس به شدت و قاطعیت برخورد کنند.
وی تصریح کرد: باید از ظرفیت همه اقشار و صنوف مختلف برای رونق اقتصادی کشور، استفاده شود.
7401/ 6133/
خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی