گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت دوم 10 دی -96
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران:بايد از حوادث سال 88 عبرت بگيريم
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران بابيان اينکه بايد از حوادث فتنه 88 عبرت بگيريم، گفت: با هر کسي که خلاف قانون حرف مي زند و عمل مي کند بايد اول از در نصيحت وارد شد و اگر جواب نداد مقابلش 
    
ايستاد.
    
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان سيمرغ، سرتيپ محمدعلي آسودي در همايش گراميداشت حماسه 9 دي ضمن گراميداشت هشتمين سالگرد حماسه فراموش نشده و به يادماندني 9 دي اظهار کرد: مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران بابيان اينکه در سال 88 يک حادثه و يک حماسه داشتيم، تاکيدکرد: حفظ نظام بسيارارزشمند است به گونه اي که امام راحل با کسي تعارف نداشت و ما هم نبايد داشته باشيم
    
آسودي با اشاره به اينکه نبايد تاريخ را فراموش کنيم چراکه ملتي که تاريخ حوادث و حماسه هاي خود را فراموش کند خسران مي بيند، اظهار کرد: برخي مي گويند جريان فتنه 88 دعواي بين احمدي نژاد و موسوي بوده برخي ديگر هم مي گويند اگر احمدي نژاد واژه خس و خاشاک را به کار نمي برد اين اتفاقات رخ نمي داد اما اين موارد نيست و استکبار جهاني و صهيونيسم بين الملل 25 سال براي چنين روزي برنامه ريزي کرده بودند.
    
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در فتنه 88 تصريح کرد: يکي از اقدامات غيرقانوني و عوام فريبانه اي که انجام شد بسترسازي مناسب و گسترده سران فتنه براي دخالت بيگانگان بود.
    
وي ادامه داد: تمامي شبکه هاي ماهواره اي پاي کار حضور داشتند و با تعامل و همکاري سران فتنه با رسانه هاي بيگانه عمليات رواني و القاي شبهه تقلب به نظامي که امام راحل فرمود حفظش از اوجب واجبات است با رقمي بسيار بالا آغاز شد.
    
وي ادامه داد: يکي از اقدامات غيرقانوني، نامشروع و عوام فريبانه سران فتنه اردوکشي بود که هشت ماه کشور را به آشوب کشيد، هشت ماه کاسبي مردم را تعطيل کرد، هشت ماه در خيابان هاي تهران درگيري بود و امنيت مردم خدشه دار شده بود و در طي اين هشت ماه خسارت بسياري به مملکت و آبروي نظام وارد شد.
    
آسودي با اشاره به اينکه امروز برخي فرياد مي زنند حصر غيرقانوني است، اظهار کرد: مگر حصر آقاي منتظري را شوراي عالي امنيت ملي در زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي تصويب نکرد، در آن زمان قانوني بود اما در حال حاضر غيرقانوني است.
    
وي افزود: کسي که در آن زمان مي گفت به من به عنوان رئيس قوه بي ادبي و توهين مي شود امروز خود به رئيس قوه توهين مي کند.
    
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينکه چرا امروز برخي به گونه اي صحبت مي کنند که صحبت شان از آمدنيوزها گرفته تا شبکه هاي بي بي سي و من و تو پخش شود، تصريح کرد: امام راحل در شاخصي به ما فرمودند هر موقع حرفي زديد که دشمن خوشش آمد بدانيد که شما مشکل داريد.
    
وي ادامه داد: بايد بدانيم با دين و اعتقاد مردم نمي شود بازي کرد چراکه ممکن است مردم در عرصه سياسي کوتاه بيايند اما پاي اعتقادات و امام حسين(ع) مي ايستند و کوتاه نمي آيند.
    
آسودي گفت: در زمان فتنه به امام، اصل ولايت فقيه، شهدا و... توهين کردند اما مردم صبر کردند و وقتي ديدند موضوع فراتر از اين موارد است همين مردم وارد ميدان شدند.
    
وي افزود: اما بعد از روز عاشورا و در حماسه 9 دي مردم همه از تمامي جناح ها و همه گرايش ها آمدند اما برخي به شيطنت ها و فراخواني هاي خود ادامه دادند که منجر به موضوع حصر شد.
    
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران بابيان اينکه مقاومت و ايستادگي مردم در طي هشت ماه مثال زدني بود چراکه کنترل جمعيت خشمگيني که مشاهده مي کرد به همه مقدساتش توهين مي شود بسيار سخت بود، تصريح کرد: مردم ايستادند و مقاومت کردند، اين مقاومت و ايستادگي مردم باعث شد دست جنايت کاران، صهيونيست ها و آمريکايي ها رو شود.
    
وي با اشاره به اينکه امروز عده اي عليه دين و مذهب مردم ايستاده اند و درب فلان مسجد را به آتش مي کشند، افزود: امروز به هر آدم کوچک و بزرگي که مي تواند کاري کند پول و امکانات مي دهند تا بتوانند اغتشاشاتي به وجود آورند که بي جهت و بي برنامه نيست.
    
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران بابيان اينکه بايد عبرت بگيريم تا حادثه اي مثل سال 88 رخ ندهد تا آبروي نظام، و مردم، جان و مال مردم در معرض خطر قرار نگيرد، تصريح کرد: حرف غير قانوني نبايد زد و براي منافع شخصي نبايد مملکت را به آشوب کشيد.
يك نماينده مجلس: 480 هزار شغل با افزايش قيمت بنزين از بين مي رود
يک نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: ايجاد اشتغال با افزايش قيمت حامل هاي انرژي و هدفمندي يارانه ها، وعده نسيه خواهد بود، اما از بين رفتن 480 هزار «شغلِ نقد» را در پي خواهد داشت.
    
عليرضا سليمي در گفت وگو با خبرگزاري فارس، با اشاره به مهم ترين بخش لايحه بودجه سال 97 اظهار کرد: در بودجه سال 97 حذف 30 ميليون نفر از يارانه بگيران پيش بيني شده است. اين در حالي است که بانک اطلاعاتي کاملي در کشور وجود ندارد که بدانيم چه کسي فقير است، برخي فقرا آبرومند هستند و تحت پوشش هيچ سازمان حمايتي از جمله کميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي قرار ندارند و حذف يارانه اين افراد مغاير با عدالت است. وي با بيان اينکه در سال هاي گذشته با وجود افزايش قيمت برق، گاز و آب، مبلغ يارانه افزايش نيافته گفت: اين در حالي است که مبلغ يارانه 45 هزار و 500 توماني که در سال 89 در آغاز طرح هدفمندي يارانه ها پرداخت شد، امروز معادل هشت هزار تومان ارزش دارد
     
نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بنابر اظهارات رسمي، درآمد هدفمندي يارانه ها ماهانه 90 هزار ميليارد تومان است که از اين مبلغ 38 هزار ميليارد تومان توسط دولت در قالب يارانه بين مردم توزيع مي شود و دولت بايد هزينه کرد مابقي اين درآمد را شفاف کند.
    
سليمي در مورد افزايش قيمت حامل هاي انرژي در لايحه بودجه 97 گفت: ايجاد اشتغال با افزايش قيمت حامل هاي انرژي و هدفمندي يارانه ها، وعده نسيه خواهد بود، اما از بين رفتن 480 هزار «شغلِ نقد» را در پي خواهد داشت. مانند برجام نشود که هدفمندي و گران کردن نقد و ايجاد اشتغال نسيه باشد. نقد را بدهيم و وعده نسيه بگيريم و به نسيه هم عمل نشود. گويا دولت به برجا ميزه کردن کشور عادت کرده که امکان نقدي را در ازاي وعده نسيه اي ارائه کند.
    
وي از نحوه هزينه کرد درآمد حاصله از افزايش قيمت حامل هاي انرژي براي ايجاداشتغال انتقاد کرد و افزود: در تبصره 18 لايحه بودجه ديده شده که درآمد حاصله براي ايجاد اشتغال در قالب وام وجوه اداره شده به مردم پرداخت خواهد شد. به اين معنا که نقداً از مردم مبلغي را حذف کنيم و به آنها قرض بدهيم. اين موضوع داراي اشکال و ابهام است.اين نماينده مجلس پيشنهاد کرد: دولت به جاي اين برنامه ها از واردات مسواک، سگ، گربه و هويج آمريکايي جلوگيري کند يا جلوي رشد 400 درصدي واردات اسباب بازي را بگيرد.
آيت الله جنتي: ضربه سران فتنه به كشور از زمان جنگ بدتر بود سبزها اميد صهيونيست ها بودند
دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينکه همه دشمنان انقلاب از فتنه ۸۸ خوشحال و سرمست بودند، گفت: صهيونيست ها مي گفتند همه اميد ما به اين سبزي هاست.
    
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان در جلسه درس اخلاق خود در اين نهاد، ضمن گراميداشت يوم الله 9 دي اظهار داشت: آيا نسل جوان در مورد 9 دي چيزي مي دانند و در مورد آن اطلاعي دارند؟ آيا مي دانند هفت، هشت ماه در سال 88 چه خبر بود؟ و اينکه مملکت تا مرز سقوط رفت.
    
دبير شوراي نگهبان با بيان اينکه آمريکا، رژيم صهيونيستي و همه دشمنان انقلاب خوشحال و سرمست از فتنه 88 بودند، گفت: آمريکايي ها 55 ميليون دلار براي اين چيزي که اسمش را مي گذارند انقلاب و کودتاي مخملي دادند و اين 55 ميليون دلار غير از پول هاي ديگر بود که داده بودند.
    
وي تصريح کرد: اسرائيلي ها گفته بودند همه اميد ما به اين سبزي هاست. همه کشورهاي غربي که از انقلاب اسلامي سيلي و ضربه خورده بودند، همگي خوشحال از اين اتفاق بوده و کار را تمام شده مي دانستند. ضمن اينکه اين واقعه، اتفاقي نبود بلکه مدت ها روي اين موضوع کار شده بود. چنانچه در سال 78 آن غائله را به پا کردند، عده اي به خيابان ها ريخته و خرابکاري هايي به بار آوردند تا اينکه مردم با حضور خود در 23 تير آن غائله را پايان دادند.
    
وي با اشاره به اينکه دشمن همچنان در حال تدارک بر عليه نظام اسلامي است، افزود: دشمنان بيکار نيستند و دائماً تلاش مي کنند که به انقلاب اسلامي ضربه بزنند. دشمن سيلي خورده، هيبتش شکسته شده و آبرويش رفته است؛ قصد انتقام گرفتن از نظام اسلامي ايران را دارد. حتي دشمنان جهت ضربه زدن، هزار فکر براي فرداهاي جمهوري اسلامي يعني براي 10، 20 و حتي 50 سال بعد دارند. حتماً دارند فکر مي کنند که براي بعد از رهبري چه کار بايد بکنند.
    
    
ضربه سران فتنه به کشور از زمان جنگ هم بدتر بود
    
رئيس مجلس خبرگان رهبري در توضيح اينکه در فتنه 88 چه ضربه هولناکي به کشور وارد شده است، گفت: هشت ماه سال 88 چه مصائبي بر سر نظام آمد. ضربه اي که در سال 88 بواسطه سران فتنه که خدا از سر تقصيراتشان نگذرد که نمي گذرد به کشور وارد شد از زمان جنگ هم بدتر بود. چرا که در زمان جنگ همه مردم منسجم و يکپارچه بودند. از زنِ داخل يک خانه که مي نشست لباس مي دوخت و غذا درست مي کرد و به جبهه مي فرستاد تا همه اقشار مختلف مردم، دانشگاهي، روحاني، اداري، کشاورز، کاسب بازار، همه و همه بسيج شده بودند. وحدت حاکم بود و همين هم سبب شد که جنگ به نفع ما تمام شود.
    
آيت الله جنتي اضافه کرد: اما در سال 88 اينها آمدند در داخل خود ما شکاف ايجاد کردند و خود ما را به جان هم انداختند. مردم را به جان هم انداختند. در ميان فتنه گران، منافق، بهايي، سلطنت طلب، اراذل و اوباش و بي نماز و روزه خوار کم نبود. در ماه رمضان آمدند علناً روزه خوردند. همه کساني که از اسلام، انقلاب و ولايت فقيه ناراضي و لطمه ديده بودند، در خيابان ها جمع شده و مساجد را آتش زدند، شيشه ها را شکستند، در و پنجره ها را خرد کردند.
    
رئيس مجلس خبرگان رهبري در توصيف حماسه بزرگ 9 دي گفت: بدون اينکه کار خاص و زيادي براي حضور مردم در 9 دي انجام شود، جمعيت بسيار زيادي به صورت خودجوش در خيابان ها راه افتادند. در حالي که براي برگزاري چنين راهپيمايي هايي بايد يک ماه جلوتر برنامه ريزي و کارها آغاز شود، صرفاً شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در 6 دي، روز راهپيمايي را 9 دي اعلام کرده بود؛ اما با وجود اين فرصت بسيار اندک، مردم مانند لشگري که آماده باش است، آماده بودند. خودشان به صورت خودجوش آمدند و خيابان ها را مملو از جمعيت کردند؛ آمدند شعار تنفر و انزجار از فتنه گران و سردمداران آنان را سر دادند.
    
وي بيان داشت: بنابراين با حرکت مردمي و با اشاره رهبري، فاتحه فتنه گران خوانده شد. اين معجزه، کار مردم بود. 9 دي از ايام الله است و بايد برايش بزرگداشت گرفته شود. اگر بزرگداشت هاي هر ساله محرم نبود حادثه کربلا هم فراموش مي شد، اما پس از گذشت قرن ها مي بينيم که 20 ميليون نفر براي پياده روي اربعين به سمت کربلا مي روند. همانطور که 22بهمن زنده نگه داشته شده، 9 دي نيز بايد زنده نگه داشته شود.
    
دبير شوراي نگهبان اظهار داشت: 9 دي نيز بايد مانند 22 بهمن فراموش نشود. بايد در اجتماعات، سخنراني خطبا، نماز جمعه و جاهاي ديگر ياد و خاطره 9 دي زنده نگه داشته شود. صدا و سيما و کليه رسانه ها بايد بر روي اين موضوع فعال باشند. بايد فتنه 88 را تجزيه و تحليل کرده و بگويند که در آن زمان چه خبر بوده و چه شده است. کسي نبايد وجود داشته باشد که به مسئله فتنه و مصائبي که بر سر انقلاب اسلامي آورده شده، شک داشته باشد. برخي فتنه گران خودشان را وابسته به ولايت فقيه مطرح مي کردند که البته تعدادشان کم بود اما کار آنها منافقانه بود.
    
رئيس مجلس خبرگان گفت: اين مسائل بايد در تاريخ ثبت و ضبط شود. فيلم هايي هم حتماً از فتنه هاي سال 88 وجود دارد که بايد به مردم نشان داده شود. از تمام آن چيزهايي که در آن سال اتفاق افتاده بايد بچه ها و جوانان امروزي مطلع شوند. نسل جديد بايد از اين مسائل خبر داشته و مواظب باشند که در چنين دامي نيفتند.
كارشناسان تاكيد كردند:وضعيت نابسامان معيشتي مردم نتيجه عدم توجه دولت به سياست هاي اقتصاد مقاومتي است
کارشناسان اقتصادي و فعالان سياسي، اجتماعي در گفت و گوهايي با اشاره به وضعيت نابسامان معيشتي مردم تصريح کردند اين وضعيت نتيجه عدم توجه دولت به خواسته ها و سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که در سال هاي گذشته بارها از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تاکيد قرار گرفته شده است.
    
احمد چلداوي عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با فارس با اشاره به آمارهاي اشتباه دولت در زمينه تورم و اعتراضات مردم نسبت به گراني هاي اخير و ناتواني اقتصادي خانواده ها، گفت: سر و صداهاي مردم را مي شنويد، دولت کار را به جايي رسانده که در چندين شهر تظاهرات صورت گرفته است، اينها دانش اقتصادي نداشته اند و با تکيه با الطاف آمريکا مي خواستند پيش بروند ولي حتي يک حساب نتوانستند در انگليس باز کنند.
    
عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: صنايع جانبي تعطيل شده است و جوانان متخصص بيکار هستند ولي آقايان از تورم يک رقمي سخن مي گويند و به آمار «من درآوردي» خودشان بسنده کردند.
    
وي ادامه داد: سال آينده نيز قرار است بنزين را گران و يارانه را قطع کنند، اين مسئله ورشکستگي دولت را مي رساند که خود رئيس جمهور هم آن را اعلام کرد. چلداوي گفت: دستشان به طرف غربي ها هم خشک شده و تنها راه حل شان اين است که کسري بودجه دولت را از جيب مردم بدبخت تامين کنند.
    
وي با اشاره به هشدارها و راهکارهاي رهبرمعظم انقلاب نسبت به وضعيت اقتصادي گفت: مقام معظم رهبري از زماني که اين دولت روي کار آمد به صورت مشتاقانه راهکار کلي را ارائه دادند، امکانات در اختيارشان قرار دادند و اجازه دسترسي به برخي منابع راهبردي کشور برايشان صادر شد، حتي رهبري برخلاف ميل خودشان اجازه دادند دولت با آمريکا مذاکره کند تا اميدي که خودشان به غرب داشتند را تجربه کرده باشند، حتي چندين سال از سوي مقام معظم رهبري به اسم اقتصادي نامگذاري شد.
    
عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: به خصوص در زمينه اقتصاد مقاومتي رهبرمعظم انقلاب راهکارها را تعريف و تبيين کردند ولي دولت به يک کارگروه اقتصاد مقاومتي بسنده کرد که آن هم هيچ عملکردي در کشور نداشت.
    
    
دولت درباره اقتصاد مقاومتي به جاي عمل حرف مي زند
    
محمدرضا مرندي عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت نيز در گفت وگو با فارس اظهار داشت : چند سال است که مقام معظم رهبري شعار سال را با عنوان اقتصادي قرار مي دهند و چندين بار هم تذکر دادند که نگاه ها بايد به درون باشد و توليد ملي به حرکت در بيايد و نگاه ها به خارج نباشد.
    
وي اضافه کرد: حتي اواخر سال 94، به صراحت فرمودند که از اقدامات دولت رضايت ندارند و فرمودند که دولت در زمينه اقتصاد مقاومتي حرف مي زند ولي عمل نمي کند.
    
مرندي افزود: دولت به مسير برجام پا گذاشت و تمام تخم مرغ ها را در سبد برجام چيد ولي چيزي از آن باقي نماند و از 137 ميليارد دلار که انتظار داشتند به ايران باز گردد، تنها 3 ميليارد بازگشت، فروش نفت افزايش يافته ولي به دليل اينکه نمي توانيم پول را جابه جا کنيم بايد کالاي خارجي بخريم و توليدات خوابيده است.
    
    
وضعيت فعلي اقتصاد نتيجه روشن تصميمات غلط چندسال اخير است
    
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر کشور نيز در بيانيه اي ضمن گراميداشت سالروز حماسه 9 دي و با اشاره به مشکلات اقتصادي مردم اعلام کرد: وضعيت فعلي اقتصاد نتيجه روشن تصميمات غلط چندسال اخير است که به کاهش توان دولت منجر شده و از اين رو دولت همچنان با بي توجهي به مشکلات اساسي اقتصاد کشور قصد دارد با افزايش قيمت حامل هاي انرژي يا حذف يارانه ها، کم تواني خود را جبران کند.