دوروف: ایران دسترسی به تلگرام را مسدود می‌کند

  • دوروف: ایران دسترسی به تلگرام را مسدود می‌کند   10 دی – 96
    هدفی که با جدیت تمام اطلاعات پاسداران و پلیس فتاح و حراست واطلاعات قوه قضاییه و برخی آخوندهای حوزوی وامام جمعه های حامی خامنه ای و پاسداران دنبال کرده اند. چون هدف اخلال در اطلاع رسانی و عدم دور زدن سانسور  وفشار برروی درولت روحانی وافزایش ضریب مخالفت با برجام است.
    تلگرام
    حق نشر عکسGETTY IMAGES
    مدیر تلگرام تأیید کرده است که مقامات ایران در حال مسدود کردن دسترسی کاربران به این پیام‌رسان اینترنتی هستند.
    پاول دوروف می‌گوید که مقامات ایران از تلگرام خواسته بودند که کانال‌های مربوط به تظاهرات مسالمت‌آمیز را مسدود کند، اما وقتی تلگرام با این درخواست مخالفت کرد، مقامات ایران مسدود کردن دسترسی به کل تلگرام را برای اکثریت کاربران ایرانی آغاز کرده‌اند.
    این در حالی است که تعدادی از کاربران در ایران هنوز به این پیام‌رسان دسترسی دارند.
    اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور ایران هم مسدود شدن تلگرام و اینستاگرام را تأیید کرده، اما گفته که این یک تصمیم "مقطعی" و برای کنترل ناآرامی‌های جاری است.
    او گفته که دولت "بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد".
    آقای دوروف، مدیر توییتر در حساب توییتر خود نوشته که مقامات ایرانی مشخصا خواهان مسدود شدن کانال تازه ای شده بودند که گردانندگان آمدنیوز پس از مسدود شدن کانال‌های قبلی شان ایجاد کرده بودند.
    دیروز و در حالی که دامنه اعتراضات در ایران به چندین شهر بزرگ و کوچک در سراسر کشور گسترش یافته بود، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در توییتر از آقای دوروف خواست که "یک کانال تلگرامی" خاص را مسدود کند که به گفته او معترضان را به استفاده از بمب دست ساز و اسلحه تشویق می‌ کرد.
    ساعتی بعد تلگرام اعلام کرد که کانال آمدنیوز را به دلیل نقض سیاست عدم تشویق به خشونت تلگرام و تشویق معترضان ایرانی به استفاده از کوکتل مولوتف علیه مأموران امنیتی مسدود کرده است.
    پس از آن دو کانال جایگزین که از قبل از سوی گردانندگان آمدنیوز ایجاد شده بود هم مسدود شدند.
    آقای دوروف صبح امروز اعلام کرد که آمدنیوز به او اطلاع داده که ادمین مسئول فرستادن پست‌های مورد مناقشه را برکنار کرده است و بنابراین کانال تازه ای که آمدنیوز ایجاد کرده را مسدود نخواهد کرد.
    او گفته بود که دو کانال جایگزین آمدنیوز که دیشب مسدود شد، در زمان وقوع تخلف هم فعال بودند و به همین دلیل مسدود شدند.