گزیده اخبارتصویری و نوشتاری اعتراضات در ایران

گزیده  اخبار  تصویری و  صوتی  و نوشتاری  اعتراضات در ایران  10  دی – 96
گزینه  خبرهای صوتی و تصویری  معترضان ناراضی در برخی از شهرها همراه با توئیت و نظر و موضع گیری های مدعیان اطلاح طلبان یا حامیان شان پیرامون اعتراضات اخیر


-------------------------------------------------------------
مردم در خیابان ولیعصر تهران، ماشین پلیس ر واژگون کردند
درگیری مردم شیراز با بسیجیان موتوری:
zaeri_123117.jpg
محمدرضا زائری در کانال تلگرام خود نوشت: آيا اينها كه به خيابان آمده‌اند همه عوامل استكبارند؟ 

آقايان، صاحبان رسانه‌هاي رسمي و تريبون‌هاي عمومي، تو را به خدا سر عقل بياييد! يك كمي فكر كنيد! واقعا وقتي به جاي درک ناكامي‌ها و دردهاي مردم مي‌گوييد عوامل استكبار و نيروهاي صهيونيسم به خيابان‌ها آمده‌اند با خودتان فكر نمي‌كنيد معني اين حرف چيست؟ واقعا دشمن اين قدر نفوذ و تأثير و حضور و نيرو دارد؟ واقعا استكبار جهاني و صهيونيسم اين قدر در داخل كشور قدرتمند است؟ چرا عقل‌تان را به كار نمي‌اندازيد و براي درست كردن ابروي حوادث، چشمش را كور مي‌كنيد و خود را از چاله به چاه مي اندازيد؟ چرا نمي‌پذيريد كه اصل مشكل و زمينه معضلات خشم فرو خورده مردمي است كه سالها ناليده‌اند و صداي‌شان را نشنيده‌ايد و تحقيرشان كرده‌ايد!؟ 

مردم را ببينيد! دردشان را لمس كنيد! صدايشان را بشنويد! و البته آن وقت قطعا همين مردم حساب فتنه‌گران معدودي!! را كه از فرصت‌ها سوء استفاده كرده و آشوب‌ها را شعله‌ور ساخته‌‌اند جدا خواهند كرد.

به آتش کشیده شدن کیوسک پلیس در میدان امام نورآباد دلفان:

تظاهرات مقابل فرمانداری مراغه در آذربایجان شرقی:

حضور گسترده مردم در میدان انقلاب تهران:

درگیری مردم ایلام با نیروهای ضد شورش:



افزایش محدودیت برای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در ایران


از ایران خبر می‌رسد که علاوه بر تلگرام و اینستاگرام، دسترسی به واتس‌اپ و توییتر هم محدود یا مسدود شده است.
پوشش شبکه تصویری ایرانیان:

چهارراه توحید، خیابان آزادی تهران:

به آتش کشیده شدن خودروهای بسیج در شاهین شهر:

توییت جان کری در مورد اعتراضات ایران:

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در توییتر نوشت: "باید فروتن باشیم و بپذیریم که در مورد آنچه در ایران می‌گذرد کم می‌دانیم، هرچند اینقدر روشن است که این روزها متعلق به ایرانیان است نه هیچ کس دیگر. اما حق مردم برای اعتراض مسالمت‌آمیز و بیان آرزوهایشان حقی جهانی است و دولت‌ها در همه جای دنیا باید آن را رعایت کنند."
126117_kerry.jpg

حوزه علمیه تاکستان به آتش کشیده شد:
شعار مردم در مراغه برای داشتن یک "جمهوری ایرانی" ۱۰ دی:

انتقاد سناتور آمریکایی از توییت‌های ترامپ

لیندسی گراهام، عضو مجلس سنای آمریکا از حزب جمهوری‌خواه گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید کاری بیش از توییت زدن در مورد اعتراضات ایران انجام دهد. او به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: "تماشا کردن کافی نیست. آقای ترامپ در توییتر برای مردم ایران خیلی همدلانه می‌نویسد، اما نمی‌شود فقط توییت کرد. باید برنامه داشت."
------------------------------------------------------------------------------
خبرگزاری‌ ایلنا در گزارشی نوشته است که «در چهارراه ولیعصر و فلسطین تهران، افراد زیادی با تجمع خود در حال شعار دادن هستند. نیروهای امنیتی و پلیس در تلاش برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان هستند.» در عکس‌هایی که خبرگزاری فارس منتشر کرد، ماشین‌های آب‌پاش نیروی انتظامی، در میدان فردوسی تهران، در حال پاشیدن آب به روی جمعیت معترضان هستند.
126117_dolat5.jpg
ایستگاه مترو چهار راه ولیعصر - تهران ورودی و خروجی ایستگاه بسته شده، قطاری هم نمی آید و مردم زندانی شده اند:

live_123017.jpg
گزارش خبرگزاری ایلنا از وضعیت تهران
ایلنا در گزارشی درباره وضعیت تجمع‌های امروز در تهران نوشت: "خبرها حاکی از آن است که از ساعت ۱۸ بر شلوغی‌های میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران بیش از پیش افزوده شده است و برخی از افراد دست به برپایی تجمعات چند نفره زده‌اند... در حال حاضر در چهارراه ولیعصر و فلسطین افراد زیادی با تجمع خود در حال شعار دادن هستند. نیروهای امنیتی و پلیس در تلاش برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان هستند."
به گزارش ایران اینترنشنال خبرگزاری فارس گزارش داده که نیروی انتظامی و ماموران امنیتی با استقرار در خیابان انقلاب از تشکیل تجمعات جلوگیری کرده و پلیس راهور نیز درحال تلاش برای باز کردن مسیر عبور و مرور است.
فارس گزارش داده که تجمعات پراکنده در مسیر خیابان انقلاب ازجمله چهارراه ولی‌عصر موجب به وجود آمدن ترافیک و مختل شدن عبور و مرور در ساعات شلوغی شهر در این خیابان شده است.
تظاهرات یکشنبه ۱۰ دی امروز در رشت:
تجمع در خیابان انقلاب
خبرگزاری فارس می‌گوید تجمعات پراکنده در مسیر خیابان انقلاب از جمله چهارراه ولی‌عصر "موجب به وجود آمدن ترافیک و مختل شدن عبور و مرور در ساعات شلوغی شهر در این خیابان شده است".
بنا بر این گزارش، ماموران نیروی انتظامی از قبل در چهارراه ولی عصر، پارک دانشجو، میدان فردوسی و خیابان انقلاب مستقر شده‌ بودند.

پیش از این فارس از "اغتشاش و ناآرامی" در میدان فردوسی خبر داده بود. تصاویر فارس نشان می‌دهد که پلیس از ماشین آبپاش استفاده کرده است.


تجمع در خیابان انقلاب


خبرگزاری فارس می‌گوید تجمعات پراکنده در مسیر خیابان انقلاب از جمله چهارراه ولی‌عصر "موجب به وجود آمدن ترافیک و مختل شدن عبور و مرور در ساعات شلوغی شهر در این خیابان شده است".
بنا بر این گزارش، ماموران نیروی انتظامی از قبل در چهارراه ولی عصر، پارک دانشجو، میدان فردوسی و خیابان انقلاب مستقر شده‌ بودند.
پیش از این فارس از "اغتشاش و ناآرامی" در میدان فردوسی خبر داده بود. تصاویر فارس نشان می‌دهد که پلیس از ماشین آبپاش استفاده کرده است.
126117_dolat3.jpg

ناآرامی در میدان فردوسی تهران


خبرگزاری فارس در یک توییت با انتشار تصاویری از "تشنج و ناآرامی" در حوالی میدان فردوسی تهران خبر داده است.
126117_dolat4.jpg
جلسه هیئت دولت ایران برگزار شد

تصاویری از جلسه امروز هیئت دولت ایران با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور، منتشر شده است. بعضی گزارش‌ها حاکی است بخشی از صحبت‌های آقای روحانیدرباره اعتراض‌های اخیر در این جلسه ضبط شده و قرار است امشب در تلویزیون ایران پخش شود.
126117_dolat.jpg

خوی آذربایجان‌غربی یکشنبه ۱۰ دی


تعطیلی متروی تئاتر شهر تهران
مسئولان متروی تهران می‌گویند ایستگاه تئاتر شهر در چهارراه ولیعصر در مرکز تهران به دلیل تجمع‌های اعتراضی تعطیل شده است.
هشدار مصطفی تاجزاده به حکومت و معترضان
مصطفی تاجزاده، از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب در ایران در توییتر به حکومت و معترضان هشدار داده که اشتباهات منجر به جنگ داخلی در سوریه را تکرار نکنند.

126117_dolat1.jpg
فلکه بانک ملی شوشتر۱۰ دی ماه:

پایین کشیدن عکس رهبری در شهرستان ساوجبلاغ - هشتگرد روبروی مسجد جامع

فلکه بانک ملی شوشتر۱۰ دی ماه:
پایین کشیدن عکس رهبری در شهرستان ساوجبلاغ - هشتگرد روبروی مسجد جامع
تجمع دانشجویان بسیجی مقابل دانشگاه تهران
خبرگزاری ایسنا از تجمع جمعی از دانشجویان بسیجی مقابل دانشگاه تهران خبر داده است.
جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران با ایجاد تجمعی جلوی در اصلی این دانشگاه در خیابان انقلاب اسلامی شعارهایی علیه وضعیت اقتصادی سر داده و حمایت خود را از نظام اعلام کردند.
آنها پلاکاردهایی شعارهایی از جمله «ننگ ما ننگ ما مسئول بی‌درد ما»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «مرفهین بی‌درد مایه ننگ ملت» سر دادند.
بر روی سر در اصلی دانشگاه تهران شعارهایی همچون «لبیک یا خامنه‌ای»، «دانشگاه جای فتنه‌گر نیست» دیوارنویسی شده است.
بنا به گزارش در دسته‌های ۵۰ تا ۱۰۰ نفره چندین حلقه تجمع را تشکیل داده و دو به دو یا چند نفره به گفت‌وگو و مباحثه می‌پردازند. مباحثی همچون حقوق شهروندی، حقوق کارگری و مطالبات مردم در این میان مطرح می‌شود.
دانشجویان به دو گروه اصلی تقسیم شده‌اند، گروهی شامل تشکل‌های بسیجی و اصولگرا درست پشت درب اصلی دانشگاه تهران رو به خیابان تجمع کردند و همچنان با دست زدن شعارهایی را فریاد می زنند.
«اختلاس‌ها کم بشه، وضعیت بهتر میشه»، «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «ماشاالله حزب الله»، « استقلال آزادی جمهوری اسلامی » و « ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» از جمله از شعارهای این دسته از دانشجویان بود.
به موازات مکانی که بسیجیان تجمع کردند؛ عده‌ای دیگر از دانشجویان مقابل خیابان انقلاب اسلامی پشت میله‌های دانشگاه جمع شده‌اند و آنها نیز شعارهایی از جمله «دانشجو آگاه است با کارگر همراه است»، « دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد»، « نان ،کار ،آزادی»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «آزادی، آزادی ْآزادی»،«کارگر دانشجو اتحاد اتحاد»، «لرستان، خوزستان تسلیت تسلیت نیروی انتظامی حمایت حمایت» و .... را سر دادند.
همچنان دانشجویانی از میان این دو گروه اصلی روبروی هم جمع می شوند و با تاکید بر این نکته که با هم دعوا ندارند و می خواهند صدای مردم باشند، با یکدیگر گفت‌وگو می کنند.
ذکر این نکته لازم است که عده‌ای از بسیجیان مانند یک گارد جلوی تجمع خود ایستاده‌اند و اجازه ورود دانشجویان به اصطلاح غیر خودی را به نزدیکی تجمعشان نمی دهند.
گزارش‌ها از تیراندازی در تجمع اعتراضی تویسرکان

گزارش‌ها و تصاویری ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از درگیری در شهر تویسرکان در استان همدان و تیراندازی به سوی معترضان حکایت دارد.