يادداشت روز اوین نامه ی کیهان "آقاي رئيس جمهور!دوست و دشمنتان را بشناسيد"

 اوین نامه ی کیهان یکشنبه 10 دیماه سال 1396
يادداشت روز  اوین نامه ی کیهان "آقاي رئيس جمهور!دوست و دشمنتان را بشناسيد"  
خصلت های ویژه همراه با عملکرد دو رویی ووارونه گویی 4 دهه  رهبران و کارگزاران رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه را همکار وهم قلم سربازجوشریعت نداری تئوریزه و برجسته  کرده است تا فقط روحانی رامتهم و بدهکار قلمداد کند. انگاری روحانی مهره زیر دست خامنه ای نیست.

1- وارونه نمايي و دروغ از خاصيت منافق است؛ منافق بزرگ را کوچک و کوچک را بزرگ نشان مي دهد؛ حوادث را وارونه جلوه داده و به اصطلاح «نعل را وارونه مي زند»، جاي متهم و شاکي را عوض کرده و بر سر جنازه اي مي گريد که خود آن را کشته است و در يک کلام منافق، به قول امير مومنان علي (ع) درونش با بيرونش يکسان نيست: «يخالف لسانه قلبه وقوله فعله وسريرته علانيته.» طي يکي دو روز گذشته، برخي نقاط تهران و چند شهر ديگر کشورمان شاهد تجمعات پراکنده اي بود با درخواست هاي واضح، منطقي و به حق. اين عده غالبا از همان افرادي تشکيل شده بودند که با اعتماد به بانک مرکزي در برخي موسسات مالي، سرمايه گذاري کرده و دار و ندار خود را از دست داده بودند. برخي سياست هاي اقتصادي و خسارت هاي حاصل از اعتماد 4 ساله به آمريکا در کنار بودجه ريزي افتضاح نيز، در نارضايتي اين قشر موثر بود. شعارها غالبا در چارچوب مشکلات اقتصادي و معيشتي بود تا اينکه، نفاق از راه رسيد و وارونه نمايي ها شروع شد. چند صد نفري از حاميان همين دولت که چهره و قد و قواره شان نه به قشر ضعيف جامعه مي خورد و نه اصولا شبيه دغدغه مندها بودند، با مديريت شبکه هاي بدنام وارد فاز براندازي شدند و مردم هم خيلي زود صف خود را از آنها جدا کردند. برخي از اين شبکه ها رسوايي را به جايي رساندند که نوشتند، نيروي دريايي، هوايي، زميني ارتش و سپاه هم به حال آماده باش درآمده اند! اين عده که عليه روحاني، اسلام، قرآن و امام حسين(ع) شعار مي دادند، همان هايي هستند که در انتخابات، به اين دولت راي دادند
    2
- حساب آن دسته از مردم که به خاطر نگراني از تورم حاصل بي تدبيري و افزايش ناگهاني! قيمت بنزين، جهش قيمت برخي اقلام مصرفي مثل تخم مرغ، بودجه ريزي بد براي سال 97 و از همه مهمتر، حذف يک شبه يارانه 35 ميليون نفر، نگران بودند و به آن اعتراض داشتند جدا. 52 ماهي مي شود که اين عده، از دولت محترم وعده «همه قطعنامه ها و تحريم ها در همان روز اجراي توافق لغو خواهد شد»، « گشايشي حاصل خواهيم کرد که ديگر نيازي به يارانه 45 هزارتوماني نداشته باشيد»، «طرحي در دست داريم که مردم در سود سهام کارخانجات خوب شريک شوند» ،«احترام را به پاسپورت ايراني باز مي گردانيم»و... شنيده اند و با مشاهده سرانجام اين وعده ها، از دولت نااميد و از راي به آن پشيمان شده اند. حساب اين عده جداست و حق دارند با کسب مجوزهاي قانوني اعتراض کنند اما، حساب فتنه گراني که ديروز با محاسباتي! به اين دولت راي داده و امروز طلبکار شده و فتنه انگيزي کردند و به اموال عمومي حمله ور شدند را بدون نگراني بايد کف دستشان گذاشت. در هيچ کجاي دنيا با براندازها، ولو مثل اين عده تعدادشان قليل باشد، با خوشرويي برخورد نمي کنند. در تمام کشورهاي دنيا، چشم فتنه را بي درنگ کور مي کنند؛ نمي کنند؟ ديروز در حالي که اين طيف که به آقاي روحاني راي داده بودند، در حال شعار دادن عليه ايشان بودند، بچه هاي بسيجي در حمايت از دولت سنگ تمام گذاشتند! دوست و دشمن را بشناسيد، آقاي رئيس جمهور!
    3- به دولتمردان عزيز بر نخورد اما، نوع برخورد آنها با مشکلات معيشتي مردم اصلا قابل دفاع نيست. 4 سال تمام وقت و سرمايه هاي مردم صرف مذاکرات اتمي شد. دولت خلاصه شد در وزارت خارجه، وزارت خارجه خلاصه شد در آقاي ظريف و کار ايشان هم خلاصه شد در مذاکرات هسته اي. مذاکرات هسته اي هم کلاهي گشاد شد بر سر دولت! منتقدان را هم که به جهنم حواله دادند. تمام مشکلات بني بشر را هم به دولت هاي قبل نسبت داده و ناجوانمردانه مدعي شدند، ويرانه تحويل گرفته اند. اين 4 سال هم به کنار. متاسفانه رويه دولت در 4 ماه گذشته هم تغيير چنداني نکرده. ديروز عبدالله رمضان زاده براي توجيه اين همه ناکامي و در پاسخ به اعتراض ها و پشيمان شده ها گفت، دولت کشور را ونزوئلا تحويل گرفت! و بايد از آقاي روحاني تشکر هم بکنند! اين يعني، دولت علاوه بر اينکه هيچ برنامه اي براي اصلاح امور ندارد، قصد تغيير رويه غلط گذشته را نيز ندارد. همه اين مشکلات اقتصادي راه حل دارند. دولت پس از يک عذرخواهي از مردم و منتقدان بدون هيچ اما و اگري، رويه را تغيير دهد. رويه هم معلوم است:
    4- به طور سنتي و بنا بر شرايط ويژه حاکم بر اقتصاد کشور، قيمت سوخت و بنزين در ايران همواره ارتباط مستقيمي داشته با تورم. دولت طبق قانون مي تواند قيمت بنزين را تغيير دهد اما نه يک شبه قانون به دولت اجازه داده ظرف 5 سال و به آرامي، طوري که به جامعه شوک و به مردم فشار وارد نشود، بنزين را گران کند. اما به دليل انتخابات گذشته، صلاح ندانست چنين کند. دولت مي تواند ضمن احياي مجدد کارت سوخت، مثلا همان ماهانه 60 ليتر را با قيمت فعلي به کارت سوخت همه مردم واريز کند. شکر خدا زير ساخت هاي سهميه بندي بنزين هنوز پابرجاست. دولت سپس مي تواند، قيمت مصرف بيش از 60 ليتر را به صورت پلکاني افزايش دهد. اين اقدام هم مانع از ورود شوک و فشار به مردم مي شود، هم جلوي قاچاق سوخت را مي گيرد و هم باعث صرفه جويي در مصرف سوخت و کاهش آلودگي هوا مي شود.
    5-
شايد اشتباه باشد اما هيچ بعيد نيست، وضعيت اقتصادي که امروز بر کشور حاکم شده، به عمد به مردم تحميل کرده باشد. دولت متاسفانه در اين مدت هيچ گاه با فتنه گران مرزبندي نکرده است، فتنه گراني که در بدنه دولت نفوذ کرده اند و سابقه دادن گراي تحريم ها به آمريکا براي ايجاد نارضايتي عمومي را در پرونده سياه خود دارند. رها شدگي برخي مراکز مهم دولتي در چنين شرايطي نيز به ما مي گويند، احتمالا «عمدي» در کار است. چگونه مي شود دولت، همه امکانات و ظرفيت ها را در کنار مجلس، شوراي شهر، شهرداري و... در اختيار داشته باشد و 4 سال و 4 ماه تنها توجيهش در ناکامي ها «تقصير دولت نهم و دهم بود» باشد؟ معماي عجيبي است. جرياني در بدنه دولت نفوذ کرده که چه در انتخابات شکست بخورند و چه پيروز شوند، جامعه را به آشوب مي کشانند! آن از سال 88 و اين هم از سال 96! اين جريان هيچ ابايي ندارد دولت را رحم اجاره اي بخواند و بنويسد بايد از روحاني هم عبور کرد. اين دلايل را دوباره مرور کنيد و در کنار ماجراي فيش هاي نجومي و ذخيره انقلاب خواندن اين حرامخواران قرار دهيد. آيا معيشت مردم را به گروگان نگرفته اند؟
    6- تجربه برجام به ما مي گويد، هرگاه در مسائل اقتصادي، کارد را به استخوان مي رسانند، حتما قصد دارند امتيازهايي به دشمن بدهند. ديروز مي گفتند هسته اي را بدهيم تا گشايش اقتصادي حاصل شود که اگر چنين نشود روزانه 150 ميليون دلار ضرر خواهيم کرد، امروز شايد مي خواهند بگويند، اگر در مسائل منطقه اي امتياز ندهيم، وضعيت همين خواهد بود که مي بينيد. گروگان گيرهاي معيشت مردم اين بار مي خواهند دولت را به دادن امتيازهايي در منطقه وادار کنند. اين را مي توان از شعارهاي آن چند صد نفر و رسانه هاي معاندشان فهميد و همينطور از اظهارات برخي فتنه گران که نگران فيلتر شدن آن چند کانال معلوم الحال هستند. در هيچ کجاي دنيا به افراد و رسانه هايي که علنا مردم را به براندازي و جنگ مسلحانه ترغيب مي کنند، اجازه نفس کشيدن را نمي دهند، دولت بهبود شرايط بد تحميلي اقتصاد را، با مرز بندي با فتنه گران شروع کند. نويسنده: جعفر بلوري