آملی لاریجانی: دشمن از اقتدار قوه قضاییه می ترسد

آیت الله آملی لاریجانی: دشمن از اقتدار قوه قضاییه می ترسد  6 دی – 96
باانتقاد خامنه ای از رژسای جمهور قبلی وکنونی موجب دم تکان دادن شیخ مترسک فاسد ممدصاق لاری جانی در سفرش به ایلام شده است.
ایلام -ایرنا - رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از هجمه دشمن علیه این قوه بخاطر ترس از اقتدار دستگاه قضایی در برخورد مفاسد است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، آیت الله آملی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی ایلام اظهار داشت: قوه قضاییه در فتنه 88 با تمام قامت و اقتدار ایستاد و اگر بنا باشد اجرای قانون تنها برای افراد ضعیف جامعه باشد این اجرای عدالت نیست.
وی افزود: متاسفانه عده ای می خواهند با فریب کاری مساله پاسخگویی به قانون و دستگاه قضایی را به سمتی ببرند که رسیدگی های قضایی را به سمت پرده پوشی و جلوگیری رسیدگی قضایی ببرند.
آملی لاریجانی ادامه داد: اگر قوه قضاییه بخواهد به وظایف خود عمل کند چاره ندارد که در میدان این نبرد با صلابت و اقتدار بایستد و قانون را اجرا کند.
وی با تشکر از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور، گفت: عده ای به دنبال سیاه نمایی در بخش اجرائیات و قوه قضاییه هستند در حالی که دستگاه قضایی با هزاران پرونده قضایی در حال خدمت رسانی به مردم است.
رئییس دستگاه قضا با بیان این که کار دشمن تخریب این قوه است، افزود: دشمن می داند اگر قوه قضاییه دارای استقلال و اقتدار باشد می تواند جلوی نفوذهای دشمن و خرابکاری را بگیرد و برای همین آنها می خواهند مسئولین قوه قضاییه و کارهای آنان را که بر اساس قانون انجام می شود به زیر سوال ببرند و متاسفانه در داخل هم افرادی متاسفانه آب به داخل دشمن بریزند.

**
قاضی باید عدالت را سرلوحه خود قرار دهد
رئیس قوه قضاییه گفت: وقتی می خواهید با اصحاب قدرت روبه رو شوید همه جور تهمت می زنند و بناچار باید برای استقلال و اقتدار دستگاه قضا استقامت کنیم.
وی افزود: نگاه دین به بحث قضا این گونه است که بدون استقلال، سلامت و استقامت قاضی کارش در شرع هم قابل قبول نیست. قاضی باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد و برای اجرای این منویات و عملی کردن آن باید خودمان را با این قوانین و وظایف هماهنگ کنیم.
آملی لاریجانی ادامه داد: ما انسان ها درمعرض خطر هستیم و راه نجات این است که به حق رجوع کنیم و وقتی را برای محاسبه خودمان قرار دهیم.
وی در مورد ارزیابی دستگاه قضا گفت: با توجه به کاستی هایی که در قوه قضاییه داریم باید در ارزیابی آن به نقطه شروع و نقطه فعلی نگاه کنیم و من هیچ گاه نخواهم گفت که ویرانه ای را تحویل گرفتم ولی این نکته مهم است که به نقطه آغاز و فعلی در بررسی های قوه قضاییه توجه شود.
وی با اشاره به فعالیت های قوه قضاییه گفت: جذب قاضی و کارمند، مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه و رسیدگی به پرونده های کلان ملی و برخورد با کسانی که امنیت جامعه را بر هم زده اند از جمله کارهای مهم است که در انجام این وظایف کارنامه قوه قضاییه روشن و درخشان است.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اگر دست بنده در جذب باز باشد به اندازه همین تعداد که قاضی داریم، جذب خواهیم داشت و اگر این محدودیت ها برداشته شود بسیاری از نارضایتی ها مثل اطاله دادرسی، عدم اتقان آراء برطرف می شود و در جایی که در برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی کمک کاری مشاهده می شود، کم کاری نیست بلکه بحث کمبود نیرو است.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر این که دستگاه قضا در جمهوری اسلامی به لحاظ شرع و قانون وظایف مهمی دارد، گفت:استقلال، اقتدار و عدالت قوه قضاییه از مقوله های مهمی است که باید در نظر داشته باشیم چرا که قوام قوه قضاییه به استقلال و عدالت است و در شرع هم به اقتدار و استقلال قاضی اشاره شده است.
وی ادامه داد: در طول این چند سال اصرار داشتیم که استقلال خود را حفظ کنیم و خیلی دولت ها خواستار این مساله بودند که با روش های غیرقضایی با دستگاه قضا همکاری کنند و ما زیر بار این درخواست ها نرفتیم. چرا که عمل به قانون و حمایت از حقوق مردم شعار اصلی قوه قضاییه است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله آملی لاریجانی روزگذشته (سه شنبه) به استان کرمانشاه سفر و از مناطق زلزله زده دیدن کرد؛ آیت الله آملی لاریجانی همچنین دیروز در بازدید از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب که حدود 4 ساعت به طول انجامید، به صورت مستقیم با برخی ساکنان محله فولادی سرپل ذهاب که در جریان زلزله 21 آبان بیشترین خسارت را دیده است، گفت و گو کرد.
رئیس قوه قضائیه به همراه مقامات عالی قضایی در ادامه سفر استانی خود صبح امروز وارد ایلام و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
اجتمام/1724/1193/3377