درآمد ميلياردي تركيه از گردشگري آب گرم!

درآمد ميلياردي تركيه از گردشگري آب گرم!  4 دی -96

شهرستان محلات در استان مرکزی و سرعین در اردبیل هم آب گرم وجوددارد چرا اینان درآمد میلیاردی ندارند؟ اشکال کار کجاست؟
ترکيه که داراي بيشترين محوطه هاي آب گرم طبيعي در اروپاست، سالانه درآمد ميليارد دلاري از محل جذب گردشگري در اين مقاصد جذب مي کند.
    به گزارش ديلي صباح، پيش بيني شده اين کشور به راحتي به درآمد ۱۵ ميليارد دلاري (حدود ۶۳۰۰ ميليارد تومان) از اين بخش دست پيدا کند.

    ترکيه از لحاظ داشتن محوطه هاي طبيعي آب گرم در مکان نخست اروپا و هفتم جهان قرار دارد و داراي نزديک به ۱۱۰۰ منبع آب گرم، ۲۶۴ محل مجاز ارائه دهنده خدمات اسپا و همچنين حدود ۵۰۰ محل ويژه آب گرم است، اما با اين وجود براي منفعت بردن از صنعت رو به رشد گردشگري اسپا، بايد امکانات بيشتري در اين حوزه در ترکيه و مطابق با استانداردهاي اتحاديه اروپا ايجاد شود.

    سالانه شمار زيادي از گردشگران ورودي به ترکيه از کشورهاي مختلف براي دريافت خدمات درماني از محوطه هاي آب گرم در ترکيه استفاده مي کنند و با توجه به افول بازار کشورهاي اروپايي، اين امکانات به ويژه در بازارهاي روسيه، خاورميانه و هند نيز با موفقيت همراه بوده است.

    در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۷ ميلادي، بيش از ۲۹ ميليون گردشگر خارجي به ترکيه سفر کردند که در مقايسه با همين مدت در سال گذشته، ۲۸ درصد رشد داشته است. مهم ترين عامل آن سفر بيش از ۴/۵ ميليون گردشگر روس است که از ژانويه تا اکتبر امسال به اين کشور وارد شده اند.ترکيه در اين مدت از رونق گرفتن بازار گردشگري خود بيش از ۲۰ ميليارد دلار درآمد داشته است.

    بازار گردشگري ترکيه در پي سلسله حملات تروريستي، کودتاي نافرجام و تنش در روابط با روسيه در پي انهدام هواپيماي نظامي اين کشور به شدت سقوط کرد و بيش از ۲۳ ميليون نفر کاهش يافت و اکنون صاحبان صنعت گردشگري ترکيه اميدوارند با شکست داعش و برقراري مجدد روابط دوستانه با روسيه، به جايگاه سابق خود به عنوان يکي از کانون هاي مهم گردشگري اروپا و جهان بازگردند.