کدخدایی شورای نگهبان نهاد سیاسی نیست


کدخدایی در پاسخ به ایلنا:

شورای نگهبان نهاد سیاسی نیست/ از انتقادها و پیشنهادها استقبال می‌کنیم   12 آذر-96

دیدی درست اشاره شد که جوک گویی مُد شده است .نه ا ینکه مدشده که هرمدعی تلاش می کند  سبقت از مدعی دیگری بگیرد . برای همین سخنگوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای فراموش کرده 4د هه پیش خمینی شیاد برپایی نمازجمعه درزمین چمن د انشگاه تهران را عبادی- سیاسی نامیده بود درحالی که وی ادعا کرده شورای نگهبان آلت دست خامنه ای نهاد سیاسی نیست!!

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان از اصحاب رسانه و سیاسیون می‌خواهد نظرات، انتقاد و پیشنهادات خود را به شورا ارسال کنند. اما نکته‌ای که در رسانه‌ها مطرح شده رایزنی سیاسی بود ولی شورای نگهبان نهاد سیاسی نیست.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباسعلی کدخدایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه بسیاری معتقد هستند که گفت‌وگوی میان شورای نگهبان و جریان‌های سیاسی می‌تواند موجب افزایش وفاق در میان جریان‌های سیاسی کشور و پیشگیری از مسائلی همچون سپنتا نیکنام شود و در این چارچوب برخی از فعالان اصلاح‌طلب نیز انجام این گفت‌وگو را مطرح کرده‌‌اند. نظر شورای نگهبان در این باره چیست؟ گفت: شورای نگهبان از هر نوع گفت‌وگو و صحبت با عزیزان در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان از پیشنهاد اصحاب رسانه و سیاسیون در روند کار استقبال می‌کند، اظهار داشت: ما از آنها می‌خواهیم نظرات، انتقاد و پیشنهادات خود را به شورای نگهبان ارسال کنند.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ما از اصل کار استقبال می‌کنیم اما نکته‌ای که در رسانه‌ها مطرح شده لابی و رایزنی سیاسی بود ولی شورای نگهبان نهاد سیاسی نیست اما به عنوان یک نهاد حقوقی قطعا از انتقادات و پیشنهادات استقبال می‌کنیم و اگر این شکل باشد  آماده گفت‌وگو با دوستان و صاحبنظران هستیم
کدخدایی با اشاره به رایزنی‌های پیشین نیز تصریح کرد: پژوهشکده شورای نگهبان هم‌اکنون نیز فعال است و جلسات متعددی با صاحبنظران و کارشناسان دارد و نظرات کارشناسان را درخصوص موضوعات مختلف اخذ می‌کند اما این گفت‌وگوها نباید حمل بر لابی و رایزنی سیاسی باشد که به دور از شان شورای نگهبان است.
تعدادی از دانشگاه‌های کشور با حضور سخنرانان اصلاح‌طلب در دانشگاه‌ها به مناسبت مراسم روز دانشجو مخالفت کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه روز دانشجو تشکل‌های مختلف دانشجویی اصلاح‌طلب قصد دارند برنامه‌هایی را در دانشگاه خود برگزار کنند. با این حال در تعدادی دانشگاه‌ها محدودیت‌های زیادی برای فعالان سیاسی اصلاح طلب در نظر گرفته شده است.
یکی از این تشکل ها انجمن اسلامی علوم پزشکی دانشگاه ارومیه است. اعضای این تشکل برای روز دانشجو چهار سخنران را به مسئولان دانشگاه معرفی کرده بودند. محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم، مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت خاتمی، شهربانو امانی نماینده سابق ارومیه و عضو شورای شهر تهران و احسان شریعتی. اما دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تنها با سخنرانی احسان شریعتی موافقت کرده است.
وزیر دادگستری در خصوص اظهارات رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: عقده گشایی‌های شخصی و تخریب شخصیت‌های نظام نباید به جریان اجتماعی تبدیل شود.
علیرضا آوایی، در خصوص انتقادات احمدی‌نژاد به قوه قضائیه و وزارت دادگستری گفت: تخریب قوا،‌ شخصیت‌های نظام و مسئولان خلاف قانون، اخلاق و همچنین خلاف مصالح ملی و عقل است.
وی با بیان این که ما نقد را قبول داریم، عنوان کرد: گاهی اوقات افراد به مجموعه و روسای قوا نقدی دارند مثلا می‌گویند اگر به طریق دیگری تمشیت کنید، بهتر است و ماهم این روند را قبول داریم. نقد دلسوزانه از لوازم جمهوری اسلامی ایران است و همه آن را پذیرفته‌اند اما اینکه عقده‌گشایی‌های شخصی و تخریب شخصیت‌های نظام را تبدیل به یک جریان اجتماعی کنیم، درست نیست.

از سخنرانی‌ یاران خاتمی در برنامه تشکل‌های اصلاح‌طلب تا میزبانی دوستان احمدی‌نژاد توسط اصولگرایان + جدول

به گزارش خبرنگار ایلنا در آستانه روز دانشجو تشکل های دانشجویی برنامه های متفاوتی را برای بزرگداشت این روز در نظر گرفته اند.
یک‌شنبه دوازه آذر
**پروانه سلحشوری و مجید فراهانی در دانشگاه آزاد تهران جنوب مهمان انجمن اسلامی دانشجویان خواهند بود.
**انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان تریبون آزاد دانشجویی برگزار خواهد کرد.
**انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره)  دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان رسول منتجب نیا در برنامه دانشگاه، صحن آزادی خواهد بود.
**محمود صادقی به رشت می‌رود و مهمان انجمن اسلامی مدرسین به همراه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان خواهد بود.
**مناظره حمید رسایی و اکبر اعلمی در دانشگاه زنجان به همت تشکل‌های اصولگرای این دانشگاه برگزار خواهد شد.
**انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در دولت احمدی‌نژاد به اصولگریان واگذار شد مهمان وحید جلیلی، برادر سعید جلیلی و عبدالله گنجی خواهد بود.
**سعیدی نماینده اصولگرای تبریز هم مهمان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خواهد بود.