بازجویی از هزاران مقام چینی به دلیل خسارت به محیط زیست

 بازجویی از هزاران مقام چینی به دلیل خسارت به محیط زیست   3دی96
پکن - ایرنا - چین اعلام کرد بیش از 6 هزار نفر از مسئولان این کشور در هشت استان به دلیل اقدامات نادرست و زیانبار برای محیط زیست، تحت بازجویی هستند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا همچنین ماموران چینی بیش از 400 نفر را که به گفته آنها به محیط زیست زیان وارد کرده دستگیر و نزدیک به 83 میلیون دلار جریمه کرده اند.
روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین در گزارشی آورده است وزارت حفاظت از محیط زیست این کشور مامورانش را به استان ها و شهرهای سراسر کشور اعزام کرده است تا خسارات زیست محیطی را براورد کرده و مسئولان و مقام های خاطی را شناسایی و معرفی کنند.
دولت افزوده است مسئولان در بسیاری از مناطق در سراسر کشور نسبت به حفاظت از محیط زیست بی توجهی می کنند و مقررات را زیر پا گذاشته اند.
وزارت محیط زیست چین در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است مسئولان ذی ربط طرح های را که برای محیط زیست نامطلوب است، تصویب و اجرا کرده اند.
دولت موفق شده است با اجرای محدودیت هایی وضعیت هوای کلان شهرها و استان ها را بهبود بخشد و نظارت های وزارت محیط زیست نشان می دهد از میان 338 شهر این کشور نزدیک به 80 درصد آنها در سال جاری میلادی در بیشتر روزها هوای خوب داشته اند که این رقم نزدیک به 6 درصد بیش از سال 2016 میلادی است.
با این احوال این محدودیت ها برای برخی مناطق در فصل زمستان مشکلاتی ایجاد کرده است.
به دلیل جلوگیری از سوخت ذغال سنگ در نواحی سردسیر شمال و شمال شرق چین، بسیاری از خانوارها با کمبود سوخت در فصل زمستان مواجه شده اند.
به همین سبب برخی از شهرها در نواحی سردسیر اعلام کرده اند اگر کمبود گاز طبیعی جبران نشود و مردم مجبور باشند باید به آنها اجازه داد از سوخت ذغال سنگ استفاده کنند.