نامه‌ها و صدای شما

توسعه شبکه مترو در تهران و کلان شهرها تنها راهکار پیشگیری از آلودگی هوا
رئیس شورای شهر تهران: «ترافیک تهران» و آلودگی هوای تهران از داعش هم خطرناکتر است!
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا در پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، آلودگی هوا را هفتمین عامل خطر برای سلامتی انسان‌ها دانست.
او گفته است: میلیون‌ها ایرانی در معرض سرطان ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها هستند!
اکنون به یک دهه از آلودگی هوای تهران نزدیک شده و خبرها و شایعات مختلف در فاجعه ‌آفرین آلودگی هوا از طریق نوشتاری، شنیداری و تصویری در رسانه‌ها و فضای مجازی اعلام می‌شود.
حتی طبق آمارهای رسمی در 4 سال اخیر اعلام شده که آلودگی هوا در تهران، جانِ 19 هزار و 500 نفر انسان‌ها را گرفته و در قیاس با کشتار ددمنشانه داعش 3 هزار نفر بیشتر است.
همچنین براساس آمارهای رسمی، جمعیت ساکن و غیرساکن در تهران به 14 میلیون نفر می‌رسد که در واقع 17 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.
باتوجه به فروش تراکم و هوا برای اداره تهران، طی سال‌های پیشین، امروز نتایج و ثمره آن آلودگی هوا به عینیت دیده می‌شود.
علاوه بر این، به‌ جای تسریع در تامین منابع موردنیاز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و کلان شهرها به ویژه «شبکه مترو» که از دهه 50 برنامه‌ریزی شده بود، واردات بی‌رویه بنزین، تولید و فروش خودروهای بی‌کیفیت چینی و غیره و پرکردن خیابان‌ها و معابر عمومی و پارکینگ‌ها شکل گرفت و امروز وضعیت به گونه‌ای شده که زندگی در کلان شهرها فلج شده و هر روز وضعیت بحرانی‌تر از سال‌های گذشته می‌شود.
وقتی که شنیده می‌شود مبتکر و سازنده خودروی آبی که موتور آن با آب کار می‌کند و نیازی به مصرف بنزین و سوخت دیگری نیست، حمایت نشده و حتی مورد غضب هم قرار می‌گیرد و ناگزیر، ابتکار خود را به دل آب‌های دریا می‌سپارد، دیگر چه انتظاری برای بهبود وضعیت هوا و ترافیک تهران و کلان شهرها دارید؟! تا وضعیت تولید و مونتاژ خودروهای بی‌کیفیت و در انحصار ماندن صنعت خودروسازی و رانت‌خواری در واردات بنزین و عرضه آن است، امیدی برای دیدن آسمان آبی در تهران و دیگر کلان شهرها نیست!!
رضا کاظمیان - تهران

*رسول‌زاده از هشتگرد: بیش از شش سال است که برای مسکن مهر هشتگرد پول واریز کرده‌ام، ولی هنوز خبری از تحویل این خانه نشده است و از همه بدتر کسی هم پاسخگو نیست!
*
ملک محمدی از کرج: مدتی است جولان سگ‌های بی‌صاحب در منطقه کیانمهر کرج باعث ترس و وحشت شهروندان بخصوص خانم‌ها در این منطقه شده است. لطفاً صدای ما را به گوش مسئولان ذیربط برسانید تا رسیدگی کنند.
*
بیداریان از تهران: شهرداری بابت انشعاب فاضلاب برای ده واحد مسکونی مبلغ 26 میلیون تومان درخواست کرده و اعلام نموده در صورت عدم پرداخت، اخطار به قطع آب داده است.
*
حسنی از اندیشه: چند ماهی است که جاده اندیشه به تهران به دلیل ساخت چندین پل روگذر و تعریض جاده، دارای ترافیک سنگین است. می‌خواستم از مسئولان ذیربط سوال کنم چرا این پروژه با سرعت بیشتری ادامه پیدا نمی‌کند و به حالت فرسایشی درآمده است؟
*
اکبری از تهران: بوی بد سرویس‌های بهداشتی پایانه اتوبوسرانی غرب (آزادی) از طرف خیابان جناح هر رهگذری را آزار می‌دهد! لطفاً تذکر بدهید تا بیشتر رسیدگی شود.