گزیده ها 12 شهریور -97


گزیده ها 12 شهریور  -97
طبق مطالعت جدید مصرف شکلات سبب کاهش سطح کلسترول می‌شود. مصرف منظم کیک شکلاتی کم چرب می‌تواند باعث کاهش میزان کلسترول و بهبود فشار خون درجهت سلامت قلب و عروق شود.
امروزه شکلات به عنوان یک محصول غذایی محبوب به حساب می‌آید که میلیون‌ها نفر ازخوردن آن لذت می‌برند و روز به روز به لطف طعم منحصر به فردش طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.
شکلات حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها است که پتانسیل آنتی اکسیدان آن مزایای سلامتی فراوانی برای مصرف‌کننده دارد:
*1-
خوردن شکلات باعث کاهش سطح کلسترول
طبق مطالعت جدید مصرف شکلات سبب کاهش سطح کلسترول می‌شود. مصرف منظم کیک شکلاتی کم چرب می‌تواند باعث کاهش میزان کلسترول و بهبود فشار خون درجهت سلامت قلب و عروق شود.
*2)
عملکرد شناختی
مصرف دو فنجان شکلات داغ در روز می‌تواند به حفظ سلامت مغز و جلوگیری از کاهش حافظه در افراد مسن کمک کند. محققان دریافتند که شکلات داغ باعث بهبود جریان خون به قسمتهای مختلف مغز می‌شود.
نتایج یک آزمایش آزمایشگاهی که در سال 2014 منتشر شد نشان داد که عصاره کاکائو، به نام لادو، ممکن است موجب کاهش آسیب به مسیرهای عصبی در بیماران آلزایمر شود.
*3)
بیماری قلبی
تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان می‌دهند که مصرف شکلات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان یک سوم کاهش دهد.
محققان دریافتند که سطوح بالای مصرف شکلات با کاهش خطر اختلالات قلب و عروق مرتبط است.
*4)
سکته مغزی
دانشمندان کانادایی در مطالعه‌ای دریافتند افرادی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند 22 درصد کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند.
اما باید در نظر داشت که شکلات حاوی مقدار زیادی کالری است که باید در مصرف آن احتیاط شود.
پسر شیاد خود را بازیگر معروف سینما معرفی می‌کرد تا دختران ساده لوح را قربانی طمع‌ورزی‌های خود کند. اما با پیگیری‌های پلیسی سرانجام دستش رو شد.
به گزارش ایسنا، زن میانسال کنار دخترش ایستاده بود و زیر لب حرف‌هایی می‌زد انگار درحال سرزنش کردن دختر جوان بود. دخترک سر به زیر انداخته و آرام گریه می‌کرد. سرانجام نوبت رسیدگی به پرونده او شد. دستانش بشدت می‌لرزید. لیوان آب را برداشت و جرعه‌ای نوشید. با صدایی لرزان داستان فریب خوردنش را چنین تعریف کرد: «چند ماه قبل پیام ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی برایم آمد. عکس یکی از بازیگران معروف مرد روی پروفایل بود. اول فکر کردم مزاحم است و توجهی به آن نکردم اما پیام‌ها پی در پی می‌آمد. او مدعی بود عکس مرا روی حساب کاربری‌ام دیده و از آنجا که چهره زیبایی دارم پیشنهاد داد اگر دوست داشته باشم می‌تواند زمینه فعالیتم در سینما را فراهم کند. حرف‌هایش وسوسه برانگیز بود اما نمی‌دانستم چطور باید به او اعتماد کنم. با ساده لوحی همین سوال را از او پرسیدم دقایقی بعد یک پیام صوتی برایم فرستاد. صدایش با آن بازیگر معروف مو نمی‌زد. با خودم گفتم مگر می‌شود صدای دو نفر تا این حد شبیه هم باشد. هر روز که می‌گذشت بیشتر به هویت او مطمئن می‌شدم. دو ماهی از آشنایی ما گذشته بود که به من ابراز علاقه کرد و از من خواست به محض بازگشت او از سفر کاری‌اش، با یکدیگر ملاقات کنیم. با شنیدن این حرف‌ها داشتم بال درمی‌آوردم و برای آن وعده دیدار رویایی لحظه شماری می‌کردم.
از آن روز به بعد تم پیام‌ها عاشقانه شده بود و ابراز علاقه کردن‌هایش تمامی نداشت. هر روز در ساعت‌های خاصی آنلاین می‌شد و من طوری برنامه‌ریزی می‌کردم که در آن ساعت‌ها هیچ کار دیگری غیر از حرف زدن با مرد رویاهایم نداشته باشم. آنقدر با او احساس صمیمیت می‌کردم که همه اسرار زندگی‌ام را به او می‌گفتم و او قول داد که مرا به همه آرزوهایم برساند و زندگی آرامی برایم بسازد. در همین شرایط بود که یک هفته‌ای از او خبری نشد. پیام‌هایم بی‌جواب مانده بود. کلافه و عصبی بودم. به هر راهی فکر کردم تا از او خبر بگیرم. اما هیچ آشنایی نداشتم. سرانجام پس از یک هفته پیامی از او روی گوشی‌ام آمد. با دیدن اسم او مانند دیوانه‌ها به سمت گوشی رفتم و پیامش را گوش دادم. پس از کلی عذرخواهی، از مشکل مالی گفت که برایش پیش آمده است. او ادعا می‌کرد که تجارتی را راه انداخته و پولش را خورده‌اند و بدهی‌اش می‌تواند شهرت و آینده حرفه‌ای‌اش را به خطر بیندازد و.... دیگر تحمل شنیدن این حرف‌ها و ناراحتی او را نداشتم و قول دادم هر طور می‌توانم کمکش کنم. به هر دری زدم. هر چه طلا و پول داشتم جمع کردم و حدود 5 میلیونی می‌شد. آن موقع فقط به این فکر می‌کردم که او را خوشحال کنم.
قرار شد با توجه به مسدود شدن حساب‌های بانکی‌اش، پیک موتوری بیاید و پول و طلاها را از من تحویل بگیرد. از اینکه می‌توانستم با این کار کمکی به او بکنم خوشحال بودم. اما بعد از تحویل پول و طلاها دیگر خبری از آن بازیگر عاشق‌پیشه نشد. خانواده‌ام متوجه ماجرا شدند و به دادسرا شکایت کردیم اما آنجا بود که فهمیدیم دختران زیادی به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. بازیگر معروف به دادسرا احضار شد اما روحش هم از ماجرا خبر نداشت و ناخواسته در وسط یک معرکه قرار گرفته بود.
آن روز به‌خاطر حماقت و ساده لوحی خودم خشمگین بودم. به‌خاطر هیچ و پوچ همه سرمایه‌ام را به باد دادم. دوست داشتم زودتر آن مرد شیاد پیدا شود و از اینکه این‌گونه احساسات من و دختران دیگر را به بازی گرفته بود تا به منافع خودش برسد سیلی محکمی به صورتش بزنم. پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و پس از چند هفته به ما خبر دادند که آن کلاهبردار در مخفیگاهش دستگیر شده است. تا رسیدن به اداره آگاهی هر تصویری از آن شیاد در ذهنم ساختم اما وقتی به اتاق افسر نگهبان رفتم از تعجب شوکه شدم و جلوی در خشکم زد.باور کردنی نبود همان پسر جوان پیک موتوری را مقابل خودم دیدم یعنی در تمام این ماه‌ها او خودش را جای بازیگر معروف جا زده و من با دست خودم بسته طلا و پول‌ها را به او داده بودم...
افسر پرونده که متوجه حال من شده بود از من خواست بنشینم بعد گفت: متهم «فرزاد» نام دارد و 33 ساله است. او در پیک موتوری کار می‌کند اما بواسطه آشنایی که با نرم‌افزارهای رایانه‌ای و اینترنت داشته از طریق برنامه تقلید صدا، صدای یکی از بازیگران معروف سینما را تقلید کرده و از این راه دختران و زنان بسیاری را فریب داده و با وعده موقعیت شغلی و ازدواج، میلیون‌ها تومان پول و طلا از آنها اخاذی کرده است
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از احتمال وزش باد نسبتا شدید در استان‌های مرکزی، قم و جنوب تهران خبر داد و گفت: منطقه زابل همچنان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: امروز و فردا (12 و 13 شهریور) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاقات زاگرس جنوبی، مناطقی از شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و غبار خواهیم داشت، گفت: امروز (12 شهریور) در منطقه زابل طوفان گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.
به گفته وظیفه، وزش باد نسبتا شدید در استان‌های مرکزی، قم و جنوب تهران دور از انتظار نیست. بنابراین احتمال گرد و غبار در پاره‌ای از این مناطق وجود دارد.
وی افزود: شرق دریای خزر طی امروز و فردا (12 و 13 شهریور) شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز و فردا (12 و 13 شهریور)، صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و همراه با وزش باد یش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب، 30 و 20 درجه سانتیگراد و 32 و 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.
*
هوای تهران سالم است
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوای تهران از کاهش دمای هوا در پایتخت خبر داد.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی - جنوب‌شرقی انتظار می‌رود.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه با تداوم این شرایط جوی طی امروز (12 شهریور) برای بعد ازظهر وزش باد با جهت غالب جنوبی - جنوب‌ شرقی پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: وزش باد در این روز در برخی ساعات سبب افزایش نسبی غلظت ذرات معلق می‌شود.
به گفته شهبازی دمای هوا در پایتخت تا روز آینده کاهش جزیی خواهد یافت.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 8 صبح دیروز با شاخص میانگین 77 در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای پایتحت هم‌اکنون نیز در شرایط سالم است.
*
بارش باران، مه گرفتگی و کاهش دید در جاده‌های شمال
رئیس مرکز کنترل و ترافیک پلیس راهور از بارش باران در جاده چالوس و مه گرفتگی و کاهش دید در محور هراز و فیروزکوه خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با مهر، افزود: در استان مازندران محور چالوس بارش باران ادامه دارد و محور فیروزکوه (محدوده گدوک) و محور هراز (محدوده سه راهی بلده) با مه گرفتگی و کاهش دید همراه شده است.
وی ادامه داد: از باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین(از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس)و باند جنوبی آزادراه تهران-کرج (از پل فردیس تا پل کلاک) نیمه سنگین گزارش شده است.
رئیس مرکز کنترل و ترافیک پلیس راهور اظهار کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است. 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار در یک منزل مسکونی دو طبقه در تهرانپارس خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر مصدوم شدند.
جلال ملکی در مورد این حادثه اظهار کرد: ساعت 10 و 26 دقیقه یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در تهرانپارس به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی اعلام شد و بلافاصله سه ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: این حادثه در یک منزل دو طبقه قدیمی که حدودا 250 متر وسعت داشت، رخ داد. در طبقه همکف این ساختمان یک کارگاه نجاری قرار داشت و و طبقه‌های بالا مسکونی بود.
وی با اشاره به اینکه شدت انفجار تخریب‌های زیادی به جای گذاشت، گفت:‌ شدت انفجار به حدی بود که هر دو طبقه کاملا تخریب شد و شیشه‌های در و پنجره نیز به خیابان پرتاب شد. حتی انفجار منجر به این شد که بخش‌هایی از سنگ‌ها و بتن‌های ساختمان به خیابان پرتاب شوند. 6 خودرو هم به دلیل پرتاب این اشیا دچار خسارت شدند.
ملکی در مورد تلفات این حادثه نیز اظهار کرد: وقتی آتش‌نشانان به محل رسیدند اعلام شد که پنج نفر در ساختمان بودند. از همین رو آتش‌نشانان بلافاصله عملیات جست و جو و آواربرداری را آغاز کردند و چهار نفر از آنان را خارج کردند که یک مرد و چهار زن بودند که زنده بودند اما جراحات شدیدی برداشته بودند و تحویل عوامل اورژانس داده شدند. متاسفانه یک خانم حدودا 50 ساله نیز بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد علت حادثه نیز گفت: هنوز علت دقیق حادثه مشخص نیست و کارشناسان درحال بررسی هستند اما با توجه به اینکه یکی از احتمالات انفجار در منازل مسکونی نشت گاز است ممکن است این انفجار نیز به همین دلیل رخ داده باشد البته آتش‌نشانان در محل سیلندر گاز هم مشاهده کردند که این هم می‌تواند یکی از احتمالات بروز انفجار باشد.