كيهان و خوانندگان


اوین نامه کیهان 13شهریور-97
كيهان و خوانندگان
    * تحريم شديد ايران توسط دشمن در فتنه 88 انجام شد ولي آقاي رئيس جمهور آدرس آشوب دي ماه 96 را مي دهند. ثانياً چوب حراج زدن به ذخاير طلا و ارز کشور توسط دولتي ها و کاهش سرمايه مردم به يک سوم چه ارتباطي به آشوب سال 96 دارد؟
    31040912
    * اگر وزير مسکن و شهرسازي از روي لج بازي پروژه مسکن مهر را متوقف نمي کرد هم اشتغالزايي در کشور بوجود آمده بود و هم خرابي هاي ناشي از وجود نقدينگي در دست مردم را امروز نداشتيم که قيمت سکه و ارز سرسام آور بالا برود و بيشتر ملت بيچاره بشوند.

    11540937
    * در دولت اسبق انرژي هسته اي تا حد 20 درصد غني شده داشتيم و موجود زنده به فضا فرستاديم ولي در اين دولت براي تهيه پوشک بچه نيز مشکل داريم. بايد ديد چه کفران نعمتي کرديم که به سرنوشت امروز دچار شديم.

    90870901
    * مردم از گراني کمرشان خم شده ولي خانم طيبه سياوشي از نمايندگان مجلس افتخارش اين است که موفق شده مجوز برگزاري کنسرت بگيرد. قديمي ها چه خوب مي گفتند شکم سير خبر از گرسنه ندارد.

    80680912
    * آقاي ظريف گفته اند همه بايد همکاري کنند تا از برجام بهره مند بشويم. ايشان پاسخ بدهد فايده برجامي که خارجي ها با آن 10 هزار کيلو اورانيوم غني شده کشور را به خارج از ايران انتقال داده اند و قلب هسته اي را خارج و به جاي آن بتن ريخته اند و دانشمندان هسته اي خانه نشين شده اند چيست؟

    72610911
    * دولتمردان شعار مي دادند براي هر گزينه دشمن برنامه دارند در حالي که خبر ندارند در شهري مثل آذر شهر چند هزار خودرو احتکار شده است. معلوم شد فقط بلد هستند شعار بدهند و در انتخابات عوامفريبي کنند.

    89020914
    * برخلاف نظر رئيس جمهور، آنچه موجب تزريق نا اميدي به روح جامعه مي شود کلمات: نداريم، نمي شود، نمي توانيم، بايد مدير از خارج وارد کنيم و... است که از زبان مديران غير انقلابي تراوش مي کند که متاسفانه بيش از سي سال است مديريت مي کنند و حاضر نيستند مديريت را به کساني بسپارند که باور دارند به هم داريم، هم مي شود و هم مي توانيم!

    56200917
    * از پاسخ قاطع آقاي علي المملوک رئيس شوراي امنيت ملي سوريه به هيئت کثيف آمريکايي در برابر خروج اين شيطان بزرگ، از خاک سوريه تشکر قلبي کرده و آرزوي ادامه همين روند را از سوريه اي ها دارم.

    59540919
    * رئيس جمهور در مجلس گفتند حقوق کارمندان را دوبرابر کرديم! يعني طي اين 5 سال با 10 درصد افزايش و کمتر از نرخ تورم حقوق کارمندان را دوبرابر کرده است! و گفت: در بهار امسال (که البته فروردين تعطيل است) بيشتر از تقاضا شغل ايجاد کرديم! ولي هنوز بيکار زيادي داريم!

    89020914
    * سپاه و بسيج طي اين 4 دهه نشان داده اند هر کجاي مديريت کشور با مشکل مواجه شده قدرت آن را دارد تا علم آنجا را بلند کند... با توجه به عدم توان مديريتي و جهاد خانه سازي دولت، شايسته است اين امر به سپاه و بسيج محول شود تا هم شاهد رونق کسب و کار باشيم و هم از آمار جوانان بيکار بکاهيم! من خودم توانايي هاي سپاه را در عسلويه ديده ام.

    بهبودي

    * دستگاه ديپلماسي ما با کساني در حال تعامل است که بسياري از شهداي جنگ تحميلي و شيميايي ما حاصل خيانت آنهاست و خباثت دول اروپايي چه در زمان جنگ تحميلي و چه در قضيه هسته اي اظهر من الشمس است.

    83130919
    * با توجه به افزايش سه برابري قيمت سکه از دستگاه قضايي درخواست مي شود براي کاهش آمار زندانياني که توان پرداخت مهريه را ندارند به قضات دستور بدهند به جاي پرداخت ماهانه يک سکه بهار آزادي، آن را به ربع سکه تقليل دهند.

    يک هم وطن

    * سخنگوي تعزيرات مگر در ايران زندگي نمي کند؟ اين همه شبکه هاي خبر و رسانه و مطبوعات از گراني ميوه و سد عبور و مرور مردم توسط مغازه داران ميوه فروش گزارش و خبر مي دهند ولي گويا حضرات مشکل شنوايي دارند و انکار مي کنند؟!

    94380912
    * دليل اصلي نابساماني اقتصاد کشور کمبود قانون نيست مشکل در بي کفايتي و بي مسئوليتي برخي از مسئولان است.

    02100915
    * همانطورکه يک سارق 4 تخته فرش را در رسانه ملي نمايش مي دهند و آبروي او را مي برند شايسته است محتکرين 900 ميلياردي ها را هم نمايش دهند تا عبرتي براي همقطارانشان باشد.

    رحماني

    * بالاخره تکليف دوتابعيتي هاي نفوذي در دولت به کجا کشيد؟ گويا مسئولان امر قصد ندارند تکليف آنها را مشخص کنند تا عمر دولت دوازدهم به پايان برسد؟!

    تعقلي

    * يکي از عمده مشکلات جوانان کشور بيکاري و ازدواج است که متاسفانه با تعطيلي مسکن مهر بر مشکلات بيکاري جوانان افزوده شد. انتظار مي رود دولت دراين چند صباح باقيمانده از عمر خود تدبيري نمايد و با رونق بازار مسکن مهر بخشي از مشکلات بيکاري که مانع اصلي ازدواج جوانان نيز هست را مرتفع نمايد.

    طاهري و يک هموطن

    * مگر مي شود که در يک محدوده (منطقه 14) 3 پل برقي عابرپياده هر سه با هم نقص فني پيدا کرده باشند و هر سه قفل باشند؟ چه دست هايي در کار است که بناي ايجاد نارضايتي مردم را دارند؟! خدا نگذرد از اين مديران نالايقي که در پست هاي مديريتي جا خوش کرده اند و به جاي باز کردن گره مشکلات، بر گره هاي مردم مي افزايند!

    69600936، 28460935 و 28420910

    * يکي از دلايل ورشکستگي برخي توليدکنندگان و بيکاري جوانان، گرفتن سود زياد توسط بانک هاست و علت ديگر ايجاد نقدينگي سرگردان است که متاسفانه دولت مدعي تدبير هيچ تدبيري براي حل اين معضل ندارد.

    68100911
    * با توجه به اينکه اغلب وسايل موجود در فروشگاه ها خريد قبل از اين تلاطم بازار است ولي متاسفانه مثل ارز و سکه وقتي جنسي را مطالبه مي کني ابتدا تماس مي گيرند و بعد قيمت روز را عرضه مي کنند؟! (چه وسايل لوازم التحرير، چه لاستيک و باطري ماشين و ...) چرا نظارتي بر اين بازار بلبشو نيست؟!

    کامراني

    * به مسئولان شهرداري پيشنهاد مي شود موضوع راه اندازي خط تندرو آزادگان از ترمينال خاوران تا شهيد همت را مورد مطالعه قرار دهند. به نظر مي رسد با راه اندازي اين خط بخش عمده اي از ترافيک اين مسير کاهش يابد و به تبع آن با کاهش مصرف بنزين، آلودگي هوا و کم شدن خودروهاي تک سرنشين هم روبه رو خواهيم شد!

    83970912
    * آنتن دهي شبکه هاي سيماي جمهوري اسلامي ايران در شهر جديد پرند بسيار ضعيف است. مسئولان امر کاري بکنند تا اين مشکل مرتفع بشود.

    87040919
    * تردد روزانه ميکسرهاي حمل سيمان آماده در داخل شهرها ممنوع مي باشد. از آنجا که مبلغ جريمه پايين بوده و بازدارنده نيست راننده اين ماشين ها با يک بار جريمه در طول روز تردد مي کند و موجب خطر و ترافيک سنگين مي شود.

    ميرزاده

    * چرا پليس راهور با رانندگاني که به آلودگي صوتي مي پردازندبرخورد نمي کند!

    يک جانباز اعصاب و روان