کمپ های ترک اعتیاد اثربخشی لازم ندارند

 کمپ های ترک اعتیاد اثربخشی لازم ندارند 17شهریور-97
چون باند متفیایی مواد مخدر پاسداران باورود و توریع مواد مخدراثر بخشی کمپ های ترک اعتیادرا بی تأثیر کرده است.
اهواز - ایرنا - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمپ های ترک اعتیاد اثر بخشی لازم ندارند، گفت: به دنبال توسعه اجتماع درمان مدار هستیم زیرا اثرگذاری بالای 35 درصد دارد.
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر پنجشنبه در نشست شورای اجتماعی خوزستان در محل استانداری با تاکید بر لزوم توجه به دو گروه زنان و کودکان ادامه داد: در هیچ زمانی از جامعه شناسان برای تحلیل و بررسی مسایل و آسیب های اجتماعی دعوت نشده است.
به گفته وی، تحولات شتابان محیط، صنعتی شدن زندگی و برخی نگاه های اشتباه به مسایل توسعه‌ای کشور از جمله دلایل بروز مشکلات در حوزه اجتماع است.
محسنی بندپی با انتقاد از اینکه در سلامت اجتماعی نگاه علمی وجود ندارد، تاکید کرد: همین موضوع سبب شده تا آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و اختلال های روانی در جامعه رشد و شیوع پیدا کند.
او یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید را سلامت اجتماعی بیان کرد و گفت: برای نخستین بار در برنامه های توسعه به سلامت اجتماعی اهمیت داده شده به طوری که پنج مورد از مهم ترین آسیب های اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی پیچیدگی خاص دارند، گفت: یکی از راه حل ها، اجتماعی کردن آسیب ها و کمک گرفتن از مردم است.
وی با بیان اینکه 9 دستگاه و وزارتخانه در طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) شرکت می کنند افزود: کارهای پیشگیرانه برای کاهش و حذف آسیب های اجتماعی باید در سنین پایه انجام شود.
محسنی بندپی با تاکید بر اینکه شهرداری باید در مسایل فرهنگی و اجتماعی ورود کند، ادامه داد: سال گذشته 70 هزار معتاد متجاهر در مراکز درمانی پذیرش شدند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوجستان نیز دو مرکز بهبود پذیری کودکان ایجاد شده است گفت: بیش از 50 درصد کودکان تحت درمان دارای مادران معتاد بوده اند.
او بیان کرد: حدود 23 درصد جمعیتی که در عسلویه مشغول به کار هستند با مساله اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند که افزون بر آسیب اعتیاد، سلامت روحی و معنوی آنان را تحت تاثیر قرار گرفته است.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه رصد آسیب های اجتماعی باید بر اساس اقلیم و شرایط هر منطقه باشد گفت: در خوزستان نیز شاهد هستیم که برخی مسایل همچون جنگ تحمیلی و ریزگردها بر این استان تحمیل شده از این رو باید به خوزستان نگاه ملی داشت.
وی با اشاره به اینکه گسترش پایگاه های اجتماعی در خوزستان یکی از اولویت ها است، ادامه داد: 11 شهرستان استان خوزستان اکنون از اورژانس اجتماعی برخوردارند.
محسنی بندپی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که استان خوزستان در طرح پرسشنامه سه صفحه ای ازدواج به عنوان پایلوت انتخاب شود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید مردم را به آینده امیدوار کرد، یادآور شد: نباید با طرح مباحثی همچون شکاف های موجود در جامعه ناامیدی پمپاز کرد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سفری دو روزه چهارشنبه وارد فرودگاه ماهشهر خوزستان شد.