ناآرامی ها در بصره افزایش یافت

 ناآرامی ها در بصره افزایش یافت 17شهریور-97
بصره - ایرنا - آسانی دسترسی معترضان در حمله و تخریب مقرهای حزبی و مراکز دولتی به گونه ای است که ناظران محلی از رها شدن و یا خروج اوضاع از کنترل خبر می دهند.
یه گزارش ایرنا، معترضان در بصره طی چند ساعت گذشته به اقامتگاه استاندار، مقرهای سازمان بدر، مقر رادیو نخیل، مقر مجلس اعلای اسلامی، حزب الدعوة، شبکه العراقیة، شبکه الغدیر، شبکه الفرات، حزب اسلامی، حزب فضیلت، عصائب اهل حق، کتائب حزب الله، سرایا خراسانی، مقر جریان حکمت، کتائب سید الشهداء، جنبش اراده، حزب الله، انصارالله الاوفیا حمله کرده و آنها را به آتش کشیده اند.
مقرهای وابسته به جریان صدر تاکنون مورد حمله معترضان قرار نگرفته است.
برخی رسانه های عراقی از قصد معترضان برای حمله به سایر مراکز در این شهر از جمله برخی کنسولگری های خارجی خبر می دهند.
همزمان اعلام شد که در شهر بصره بار دیگر مقررات منع آمد و شد برقرار شده است.
سازمان امداد شهری عراق نیز اعلام کرد 21 واحد کمکی برای خاموش کردن آتش در مراکز مورد حمله معترضان از استان های همجوار به بصره اعزام شده است.
اعتراضات خشونت بار جدید در بصره در جنوب عراق روز پنجشنبه در حالی وارد سومین روز خود شد که بر اساس یک آمار رسمی تا قبل از آن 9 کشته و 104 مجروح بجا گذاشته بود.
اکنون منابع محلی از کشته شدن سه تن و زخمی شدن 35 نفر دیگر در ناآرامی ها امشب خبر می دهند.
کمیسیون حقوق بشر عراق صبح پنجشنبه آمار آسیب های مردمی در استان بصره را 9 کشته و 104 زخمی اعلام کرد که 11 از زخمی ها از نیروهای امنیتی هستند. .
این کمیته همچنین در بیانیه روز پنجشنبه خود نسبت به افزایش خشونت در اعتراضات مردمی استان بصره که با هدف رسیدن به حقوق به حق مردم انجام می شود، ابراز نگرانی کرده بود.
هنوز دولت عراق واکنشی به اعتراضات عصر امروز و امشب بصره و حمله به مقر احزاب و ساختمان های دولتی نداشته است.

**
آخرین تحولات
با وجود تداوم اعتراضات خشونت بار در بصره، ستاد عملیات بصره دقایقی پیش از لغو مقررات منع آمد و شد در این شهر خبر داد.

تکمیل می شود...