گزیده خبرهای 12 آذر – 97 قسمت -2

گزیده خبرهای 12 آذر – 97 قسمت -2
 
نماينده مجلس:مافياي كنكور مانع حذف آن شده است
نماينده مردم تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس شوراي اسلامي گفت: با اينكه قانون وزارت آموزش و پرورش را مكلف به حذف كنكور و جايگزيني روش هاي ديگر كرده اما مافياي كنكور تاكنون مانع حذف آن شده است.به گزارش ايرنا، سعيد باستاني در همايش مهندسي كنكور و تجليل از برترين هاي كنكور سال 97 دانشگاه ها در تربت حيدريه افزود: البته موانع ديگري نيز وجود دارد كه به عنوان نمونه مي توان به روش هاي جايگزين، تاثير معدل در كنكور و امثال آن اشاره كرد.وي اظهار داشت: هر چند تا امروز فرايند كنكور مبناي ارزيابي و ورود به دانشگاه ها بوده است اما مجلس در تلاش است كه موانع ورود به دانشگاه ها را از ميان برداردوي گفت: البته با يك مشكلات ساختاري نيز مواجه هستيم و آن اين است كه همه مي خواهند پزشك و مهندس بشوند در حالي كه بخش اعظمي از نياز جامعه مربوط به حوزه هاي فرهنگي، صنعتي و غيراداري است.
واژگوني اتوبوس 2 كشته گرفت
واژگوني اتوبوس در تنگ ابوالحيات در حوالي كازرون فارس منجر به مرگ دو سرنشين آن شد.به گزارش ايسنا، حوالي ساعت سه بامداد ديروز (يكشنبه 11 آذر)، يك دستگاه اتوبوس با پنج سرنشين در تنگ ابوالحيات واژگون شد كه دو نفر از سرنشينان اين خودرو در دم جان باختند. با اعزام سريع نيروهاي امدادي به محل حادثه، سه نفر از سرنشينان اين اتوبوس به بيمارستان تروماي شهيد رجايي شيراز منتقل شدند. اتوبوس ياد شده از كرمان به سمت خوزستان در حركت بوده و حال يكي از مصدومان وخيم گزارش شده است.
كشف بيش از 3/6 تن مواد مخدر در دو استان شرقي و جنوبي
نيروهاي انتظامي استان هاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان طي عمليات هاي جداگانه اي سه هزار 655 كيلوگرم مواد مخدر را كشف و ضبط كردند.فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت:  مرزداران هنگ مرزي جكيگور در يك عمليات موفقيت آميز عليه قاچاقچيان موفق به كشف يك هزار و 950 كيلوگرم مواد مخدر شدند. به گزارش ايرنا، سرتيپ سعيد كميلي اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزي جكيگور با اشراف اطلاعاتي از قصد قاچاقچيان براي انتقال محموله مواد مخدر به عمق كشور آگاه شدند و بلافاصله با هوشياري كامل به پوشش منطقه پرداختند.وي افزود: سوداگران مرگ كه قصد داشتند در فرصتي مناسب محموله موادمخدر را توسط سه دستگاه خودروي وانت تويوتا وارد كشور كنند با توجه به عمليات غافلگيرانه و حجم زياد آتش مرزداران در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام ماندند.همچنين فرمانده انتظامي استان هرمزگان از كشف يك هزار و 705 كيلو انواع مواد مخدر در اين استان خبر داد. سرتيپ «عزيزاله ملكي» در گفت و گو با پايگاه خبري پليس اظهار داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان با همكاري يگان هاي انتظامي شهرستان هاي «بشاگرد، حاجي آباد، ميناب، بندرخمير و بندرعباس» در راستاي مبارزه جدي و بي امان با قاچاقچيان مواد مخدر و سوداگران مرگ، با انجام اقدامات اطلاعاتي و اشرافيت بر محورهاي مواصلاتي فرعي و اصلي طي هشت مرحله عمليات پاكسازي را در استان اجرا كردند.وي با اشاره به توقيف 10 دستگاه خودرو در اين زمينه، افزود: مواد مكشوفه شامل يك هزار و 283 كيلو ترياك، 420 كيلو حشيش و دو كيلو گرم سايرمواد مخدر مي باشد.
سرقت كابلهاي مخابراتي
قائم شهر- خبرنگار كيهان: رئيس اداره نگهداري و پشتيباني سيستم هاي مخابراتي قائم شهر گفت: سارقان با سرقت كابال هاي مخابراتي در قائم شهر تلفن بيش از پنج هزار مشترك اين شهر را قطع كردند. شهريار صباغي اين عمل سارقان را علاوه بر قطع ارتباطات تلفني، موجب اختلال در روند كسب و كار و امورات اقتصادي و اجتماعي مردم باتبعات فراوان دانست و گفت: يك هفته گذشته 13 كافوي مخابراتي مستقر در خيابان هاي قائم شهر مورد دستبرد سارقان و افراد سودجو قرار گرفت.وي افزود:سارقان با استفاده از برش هاي مخصوص، ضمن شكستن قفل هاي درب كافو هاي مخابراتي در خيابان هاي شهر، كابل هاي تلفن متعلق به شهروندان را سرقت كردند.رئيس اداره نگهداري و پشتيباني سيستم هاي مخابراتي قائم شهر گفت: كابل گذاري دوباره تا نصب و راه اندازي تلفن مشتركان پس از سرقت ها زمانبر است.
برخورد سواري با گاردريل
رشت- خبرنگار كيهان: رئيس پليس راه استان گيلان گفت: راننده خودرو سواري ام وي ام بر اثر تصادف با گاردريل در محور «رشت- انزلي» فوت شد.سرهنگ حسين محمدپور، افزود: پس از حضور ماموران پليس در محل حادثه مشخص شد يك دستگاه خودرو سواري ام وي ام در محور «رشت- انزلي، كمربندي خمام» با گاردريل وسط جاده برخورد كرده كه در اين حادثه راننده 36 ساله بر اثر شدت ضربه متاسفانه در صحنه تصادف فوت كرد.وي تصريح كرد: كارشناسان پليس راه علت اين تصادف را عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه به جهت تخطي از سرعت مطمئنه اعلام كردند.
برخورد سواري و موتورسيكلت
زاهدان- خبرنگار كيهان: رئيس پليس راه جنوب استان سيستان وبلوچستان گفت: برخورد پژو 405 با موتورسيكلت در شهرستان دلگان راكب موتورسيكلت را به كام مرگ كشاند. سرهنگ يدالله ستوده، افزود: در اين حادثه متاسفانه راكب 25 ساله موتورسيكلت به نام يحيي به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و جسدش با كمك نيرو هاي امدادي به سردخانه منتقل شد.وي عنوان كرد: كارشناس تصادفات پليس راه علت تامه اين حادثه را رعايت نكردن حق تقدم از سوي راننده پژو اعلام كرده است.