پاسخ تهران به گستاخي آمريكا و انگليس: تست و توسعه موشكي را ادامه مي دهيم


پاسخ تهران به گستاخي آمريكا و انگليس: تست و توسعه موشكي را ادامه مي دهيم  12 آذر -97
 یک پارامتر مرتبط به ادامه  تحریم های کنونی وتشدید آن ازسوی آمریکا سیاست موشکی  وتهدید موشکی اسراییل و عربستان از سوی پاسداران است طوریکه موجب بن بست برجام وتشدید  افزایش سیستماتیک تحریم ها سده است . بااین وجود پاسداران برای اینکه سیاست مخالفت با برجام و FATFوCFT ودولت روحانی را دنبال کنند بطور عمد دست به آزمایش موشکی زده تابهانه به آمریکا داده شود تهدید نظامی هم چاشنی تشدید تحریم ها کند.
سخنگوي ارشد نيرو هاي مسلح در پاسخ به اظهارات گستاخانه مقامات آمريكا و انگليس درخصوص توان موشكي كشورمان گفت: تست موشك ها و توان دفاعي جمهوري اسلامي براي دفاع و در راستاي بازدارندگي كشور ما است بنابراين هم تست و هم توسعه موشكي را ادامه خواهيم داد.
سردار ابوالفضل شكارچي سخنگوي ارشد نيرو هاي مسلح در جمع خبرنگاران درخصوص موضع گيري هاي اخير دشمنان جمهوري اسلامي درباره تست و توسعه موشكي كشورمان اظهار داشت: تست موشك ها و توان دفاعي جمهوري اسلامي براي دفاع و در راستاي بازدارندگي كشور ما است و اين كار ادامه پيدا خواهد كرد يعني هم تست و هم توسعه موشكي را ادامه خواهيم داد.
وي تصريح كرد: اين موضوع خارج از چارچوب مذاكرات است و به امنيت ملي ما مرتبط است لذا در اين رابطه از هيچ كشوري اجازه نخواهيم گرفت.
شكارچي افزود: البته اين اطمينان را به كشور هاي منطقه مي دهيم كه جمهوري اسلامي چشمداشتي به منافع ساير كشور ها ندارد و اين اقدامات تنها در راستاي بازدارندگي و افزايش توان دفاعي است.وي با اشاره به تهديدات اخير آمريكايي ها مبني بر اينكه گزينه هاي نظامي همچنان روي ميز است، افزود: ما اين هشدار را مي دهيم كه در صورت هر گونه خطاي راهبردي از سوي آمريكا و هم پيمانانشان در منطقه، جمهوري اسلامي آنچنان سيلي محكمي به آنان خواهد زد كه تا ابد پشيمان شوند.
سخنگوي ارشد نيرو هاي مسلح ادامه داد: البته مطمئن هستيم كه دشمنان دست به چنين خطايي نخواهند زد، مگر اينكه افراد بي تجربه و تازه به دوران رسيده اي چنين اشتباهي را مرتكب شوند كه در صورت بروز اين اشتباه تاوان آن را خواهند داد.
سردار شكارچي در واكنش به موضع گيري هاي اخير مقامات آمريكايي مبني بر ارسال كمك تسليحاتي از ايران به كشور و ارتش يمن گفت: 2 تن از مقامات رسمي آمريكا شروع و اقدام به ياوه گويي سرايي و هذيان گويي كرده و چند اتهام را عنوان كرده اند؛ از جمله ادعا شده جمهوري اسلامي تجهيزات و تسليحاتي را در اختيار يمن قرار مي دهد كه بايد گفت كه ملت و ارتش يمن قدرتمند و داراي تجهيزات دفاعي مناسبي هستند و نيازي به كمك ديگر كشور ها ندارند.
وي افزود: با توجه به محاصره يمن و حجم بزرگ موشك، اين امكان براي جمهوري اسلامي چگونه وجود خواهد داشت تا موشك در اختيار ارتش يمن قرار دهد؟!
سخنگوي ارشد نيرو هاي مسلح عنوان كرد: الحمدلله ملت يمن از تجهيزات مناسبي برخوردارند و تا به امروز هم با تكيه بر ظرفيت هاي دفاعي خود پيروزي هاي پي در پي را رقم زده اند و عربستان را به استيصال كشانده اند.
وي تصريح كرد: عربستان سعودي، امارات، آمريكا و رژيم صهيونيستي تا به امروز در يمن عملا هيچ دستاوردي نداشته اند و لذا آمريكايي ها در پي اين شكست ها مجبورند كه چنين موضع گيري هايي كنند.
نمايش مضحك
شكارچي تاكيد كرد: دشمن مجددا يك نمايش مضحكي را با نشان دادن قطعاتي از موشك و پهپاد آغاز كرده است كه اين كار دشواري نيست و مي توان به هر كشوري نسبت داد و با توجه به سابقه دشمني كه اينها با ما دارند اين تهمت ها را به جمهوري اسلامي نسبت مي دهند كه البته پيش از اين هم با اظهارات و جوسازي هاي همين آمريكايي ها سازمان ملل وارد كشور ما شد و بررسي هايي را انجام داد و مشخص شد كه حرفهايشان دروغ و بي پايه و اساس است.
وي اذعان كرد: بعد از چند سال آمريكايي ها به دليل شكست هاي پي در پي كه دارند در مقابل جبهه مقاومت شكست مي خوردند و نتوانسته اند سناريوي خود را عملياتي كنند؛ لذا در قالب يك عمليات رواني عنوان گزينه نظامي را دوباره مطرح مي كنند؛ كه البته اين موضوع طبيعي به نظر مي رسد، چون در حال حاضر افراد كم تجربه اي در آمريكا به ميدان آمده اند كه از قدرت و توان دفاعي و بازدارندگي جمهوري اسلامي مطلع نيستند؛ و من پيشنهادم اين است كه مقامات آمريكايي بروند از فرماندهان نظامي شان در خليج فارس و تنگه هرمز نسبت به ميزان توانمندي و قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي سوال كنند و بعد موضع گيري كنند.
شكارچي ادامه داد: به نظر مي رسد اين گونه موضع گيري ها بيانگر بي تجربه گي، استيصال و تصميمات عجولانه بوده و پشتوانه جدي ندارد.
همصدايي انگليس با آمريكا
ساعاتي پس از آنكه «مايك پمپئو» وزير امورخارجه آمريكا با ادعاي آزمايش موشكي جديد توسط ايران، جمهوري اسلامي را به «نقض» قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد متهم كرد، «جرمي هانت» وزير خارجه انگليس هم با انتشار توييتي موضعي مشابه گرفت و گفت لندن از برنامه موشكي ايران نگران است.
هانت در توييتر نوشت:عميقا از شليك آزمايش يك موشك بالستيك ميان برد توسط ايران، نگران هستم. [اين اقدام] تحريك آميز، تهديدآميز و ناهمخوان با قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد است. وي افزود:حمايت ما از برجام به هيچ وجه از نگراني ما در مورد برنامه موشكي ثبات زداي ايران و از قاطعيت ما در مورد اين كه اين [برنامه] بايد متوقف شود، نمي كاهد.
واكنش دستگاه ديپلماسي
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: برنامه موشكي ايران ماهيت دفاعي دارد و هيچ قطعنامه اي در شوراي امنيت سازمان ملل برنامه موشكي و يا آزمايش هاي موشكي ايران را ممنوع نكرده است.
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به ادعاي مايك پمپئو وزير امور خارجه آمريكا كه آزمايش هاي موشكي ايران را نقض قطعنامه 2231 شوراي امنيت دانست، اظهار داشت: برنامه موشكي ايران ماهيت دفاعي دارد و بر اساس نيازهاي كشور طراحي مي شود.
قاسمي تاكيد كرد: هيچ قطعنامه اي در شوراي امنيت برنامه موشكي و يا آزمايش هاي موشكي ايران را ممنوع نكرده است.
به گزارش مهر، وي خطاب به وزير امور خارجه آمريكا افزود: جالب و البته مضحك آنجاست به قطعنامه اي استناد مي كنيد كه با خروج يكجانبه و غيرقانوني تان از برجام نه تنها آن را نقض كرده ايد بلكه ديگران را هم به نقض آن تشويق و يا حتي اگر آن را اجرا كنند تهديد به تنبيه شدن و تحريم مي كنيد.