نفوذي ها با دستكاري آمار جمعيتي سياست هاي كشور را منحرف مي كردند

نفوذي ها با دستكاري آمار جمعيتي سياست هاي كشور را منحرف مي كردند
گزارش كيهان از جزئيات جديد دستگيري چند نفوذي 10 آذر -97
نفوذي هاي شكار شده در حوزه جمعيت، با حركت چراغ خاموش و تحريف آمارهاي بحران جمعيتي و عادي جلوه دادن اين موضوع، مانع رسيدن آژير خطر جمعيت به گوش برخي مسئولان مي شدند. آنها حتي با لابي گري در سازمان ملل تمامي گزارشات اين سازمان درباره بحران جمعيتي ايران را پاك كرده بودند.
يكي از نهادهاي امنيتي كشور اخيرا با همكاري دستگاه قضائي تعدادي از فعالان حوزه جمعيت را كه در پوشش فعاليت هاي علمي در دستگاه هاي حاكميتي نفوذ كرده و از طريق ارتباط و همكاري با موسسات برانداز، به مانع آفريني در برابر اجراي صحيح سياست هاي كلي نظام در زمينه جمعيت اقدام مي كردند، دستگير كرده است.
در اين خصوص دكتر م.ح پژوهشگر دوتابعيتي بازداشت و دكتر م.ع تاكنون چندين مرتبه احضار شده است.
م.ح كه يك جمعيت شناس دوتابعيتي است، توسط ياران گمنام امام زمان عج ا... تعالي فرجه الشريف در ادامه برخوردها با عناصر نفوذي دشمن، طي عملياتي موفق، هنگام خروج از كشور دستگير شده است. اين فرد يكي از كاركنان سابق وزارت بهداشت بوده است كه براي تحصيل در مقطع دكتراي جمعيت شناسي، راهي استراليا مي شود و براي ادامه تحصيل مورد حمايت يك تراست انگليسي قرار مي گيرد. در مقاطع مختلف، اطلاعات حساسي را در ارتباط با سلامت و جمعيت، از كشور خارج مي كند و به بهانه كار علمي در اختيار دشمنان كشور قرار مي دهد. امري كه در ساليان اخير تحت عنوان «جاسوسي اجتماعي» محل توجه نهادهاي امنيتي كشور قرار گرفته است.
 در اين پديده، برخي نخبگان، اطلاعات فرهنگي، اجتماعي كشور و زوايا و ابعاد سبك زندگي مردم ايران را به منظور دريافت پول و يا امتيازات متعدد در اختيار دشمن قرار مي دهند و دشمن نيز با بهره گيري از اين اطلاعات و تحليل ها، تهاجم فرهنگي- اجتماعي خود عليه مردم و نظام اسلامي را هدفمندتر صورت مي دهد. در اين راستا فرد مزبور با بنيادهاي متعدد برانداز از قبيل فورد و راكفلر، همچنين بنياد بيل و مليندا گيتس و برخي ديگر از اين دست، در ارتباط بوده است. م.ح در همكاري مشتركش با صندوق ضدجمعيت سازمان ملل و يك جمعيت شناس ديگر، از هيچگونه تلاشي براي انحراف سياست هاي جمعيتي كشور دريغ نكرده است.
وي تحت عنوان استاد دانشگاه با مراكز و نهادهاي متعدد داخل كشور ارتباط گرفته و با سوءاستفاده از جايگاه علمي خود، به فريب افراد و نهادهاي تصميم ساز كشور (Policy Maker) پرداخته است. به عنوان نمونه وي در جلسه اي با نمايندگان مردم در محل مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلام، در ادعايي كذب و به منظور عادي نشان دادن وضعيت بحراني جمعيت كشور، نرخ باروري كشور را بالاي 2 عنوان مي كند در حالي كه آمارهاي رسمي كشور نرخ باروري را بين 1/5 تا 1/75 نشان داده بود.
م.ح در مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري نيز گفته بود: برخلاف برخي سخنان غيرمستند و غيرعلمي، در ايران بحران جمعيتي در بحث باروري نداريم و نرخ باروري در همان حد سطح جانشيني (2/1) است!
اين فرد در مقاله مشتركش با دكتر محمدجلال عباسي شوازي- رئيس فعلي انجمن جمعيت شناسي ايران و موسسه مطالعات و مديريت جامع و تخصصي جمعيت كشور- با عنوان «تحولات باروري، تنظيم خانواده و سياست هاي جمعيتي در ايران»، تاثير عوامل اقتصادي بر فرزندآوري خانواده ها را نفي كرده و نوشته بود: هرچند نگرش عمومي بر اين است كه كاهش باروري در سال هاي اخير ناشي از فشارهاي اقتصادي بوده و پس از رفع مشكلات اقتصادي مي توان انتظار داشت كه باروري دوباره افزايش يابد؛ ولي عوامل پيش گفته (كاهش تفاوت هاي استاني، افزايش شهرنشيني، افزايش سن ازدواج و فرهنگ جهاني) به طور قطع موجب كاهش بيشتر باروري در دهه آينده خواهد شد و انتظار مي رود چنانچه خانواده ها از وضعيت بهتر اقتصادي نيز بهره مند شوند، بيشتر بر روي كيفيت فرزندان خود سرمايه گذاري كرده، به افزايش تعداد فرزند فكر نكنند.
همين فرد در مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري و در اظهاراتي كاملا متناقض، راه حل افزايش فرزندآوري خانواده ها را از جنس اقتصاد دانسته و مي گويد: نا امني اقتصادي حاكم بر جامعه منجر به برآورده نشدن آمال و آرزوهاي اقتصادي خانواده ها گرديده و در نتيجه امكانات لازم براي دستيابي به تعداد بيشتر فرزند براي خانواده ها مقدور نيست.
همچنين مقاله مشترك اين فرد و دوستش- عباسي شوازي- با عنوان «تحولات و سياست هاي اخير جمعيتي در ايران: ضرورت تدوين سند جامع جمعيت» كه در مجله «نامه انجمن جمعيت شناسي ايران» منتشر شده با استقبال گسترده رسانه هاي اپوزيسيون همراه شده، او در اين مقاله سعي كرده بود با مغالطات متعدد، منطق تغيير سياست هاي جمعيتي كشور را زير سوال ببرد.
لابي نفوذي ها در سازمان ملل براي آمارسازي غلط از وضعيت جمعيتي ايران
همچنين حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازداشت عوامل نفوذي در موضوع سياست هاي جمعيتي كشور، بيان داشت: اين افراد كساني بودند كه آمارهاي دروغي را در خصوص سياست هاي جمعيتي مطرح مي كردند، ساليان متمادي ما به لحاظ جمعيتي در وضعيت بحراني بوديم و امروز هم در يك شرايط بسيار سختي قرار داريم و به همين خاطر بايد اقدامات به موقع انجام شود، زيرا ما وارد مرحله بحراني شده ايم؛ مي توانيم از مرحله بحراني عبور كنيم، اما اگر بي توجه به سياست هاي جمعيتي باشيم و به همين روال به پيش برويم، موضوع نرخ جايگزيني با توجه به كاهشي كه داشته و دارد، كشور را دچار مشكلات عديده اي خواهد كرد كه قابل حل شدن نخواهد بود.
وي با بيان اينكه از همان زمان كه سياست هاي جمعيتي اجرايي شد، عده اي در تلاش بودند تا سياست هاي جمعيتي را دستكاري كنند، گفت: در مقطعي قرار بود سياست هاي جمعيتي اعمال شود و بتواند نرخ جمعيتي را در روندي متعادل قرار دهد تا جامعه مسير طبيعي خود را طي كند، اما با توجه به اينكه بخشي از موضوع تهاجم به كشور موضوعات جمعيتي است و كاهش جمعيت يك جنگ تمام عيار براي دشمن است؛ دشمن براي آن برنامه ريزي و براي كاهش آن كار منسجمي را اجرا مي كند؛ امروز وضعيت مان به گونه اي شده است كه نرخ جايگزيني به عدد 1/6 تا 1/7 هم رسيده است. حجت الاسلام پژمانفر افزود: علي رغم اين، متاسفانه برخي از افراد نفوذي براي مسئولان ما با يك مدل ديگري كه در حقيقت دستكاري كردن در مدل اصلي كنترل جمعيت بوده، آمارها را به صورتي نمايش دادند تا نرخ جايگزيني بالاي 2 درصد نشان داده شود. اين موضوع در واقع بي خيالي و بي تفاوتي را در بين مسئولان ما تشديد كرد و بعضا با همين سياست كه ما بايد سياست هاي كنترل جمعيتي را ادامه دهيم، وزارت بهداشت و درمان مسير غلط خود را ادامه داد كه گزارش هايي در خصوص اين روند غلط وزارت بهداشت داشتيم.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: وقتي به اين مسئله توجه كرديم و دستگاه هايي كه در اين زمينه تخصص كافي داشتند، به موضوع پرداختند مشاهده كرديم كه در اين آمارها تناقضاتي وجود دارد و ريشه اين آمارها به مراكزي مي رسد كه به عنوان مراكز پژوهشي فعاليت مي كنند و به اين نتيجه رسيديم كه اين مراكز آمارسازي مي كردند. حتي سازمان ملل در موضوع سياست هاي جمعيتي كشورهاي مختلف گزارشاتي را ارائه كرد و در اين گزارش ها وضعيت كشورمان را وضعيتي بحراني اعلام كرد.
فعاليت افراد نفوذي در 5 سال اخير شدت يافته است
وي تصريح كرد: متاسفانه افراد فعال در اين مراكز پژوهشي با لابي هايي كه در سازمان ملل انجام دادند، تمامي گزارشات را از صفحه هاي گزارشي سازمان ملل پاك كردند و نگذاشتند  انتشار اين مسائل ادامه پيدا كند. موضوع اين گزارش در خصوص وضعيت جمعيت در ايران و نگراني هايي بود كه در آينده متوجه كشور مي شود.
حجت الاسلام پژمانفر با بيان اينكه فعاليت افراد نفوذي در چند سال گذشته خصوصا در 5 سال اخير شدت يافته، گفت: اين افراد در اين مدت به شدت اين آمارها را به صورت متمركز تغيير دادند و با همكاري بعضي از افرادي كه در بدنه دولت بودند، توانستند آمارهاي غلط را حتي به شخصيت هاي تراز اول نظام ارائه كنند.
درايت رهبر انقلاب در برابر تقلاي ضدجمعيتي دشمن
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه اين افراد تلاششان اين بود كه بتوانند با اين آمارهاي غلط، موج نگراني را در خصوص سياست هاي جمعيتي برطرف كنند كه به لطف خدا و درايتي كه از ناحيه مقام معظم رهبري وجود داشت، هشدارهايي كه ايشان دادند و بررسي هايي كه پس از آن انجام شد؛ اين اقدام عوامل نفوذي آشكار و تحت كنترل قرار گرفت.

وي با بيان اينكه نهادهاي امنيتي بايد گزارش كاملي در خصوص فعاليت اين افراد نفوذي ارائه كنند، خاطرنشان كرد: شواهد و مستنداتي در خصوص ارتباط اين افراد با شبكه هاي جاسوسي غربي وجود دارد كه دستگاه هاي امنيتي در موقعيت مناسب آنها را منتشر خواهند كرد.