لمان تلفن بانك هاي ايراني را قطع نكند تضمين مزاياي برجام پيشكش!


آلمان تلفن بانك هاي ايراني را قطع نكند تضمين مزاياي برجام پيشكش!
گزارش اوین نامه كيهان از بدعهدي هاي اروپا  11 آذر -97
همزمان با ادعاي اروپا مبني بر گشايش كانال مالي، شركت مخابرات آلمان در اقدامي گستاخانه خطوط تلفن و اينترنت بانك هاي ايراني مستقر در اين كشور را قطع كرد.
سرويس سياسي- شركت مخابرات آلمان در اقدامي گستاخانه خطوط تلفن و اينترنت بانك هاي ايراني مستقر در اين كشور را قطع كرد.
دادگاه هامبورگ آلمان در حكمي مقدماتي از شركت مخابرات آلمان خواست خطوط تلفن و اينترنت بانك هاي ايراني مستقر در اين كشور را مجددا راه اندازي كند. شركت تله كوم اواسط نوامبر تلفن و اينترنت بانك هاي ايراني را قطع كرده بود.
دادگاه ايالتي شهر هامبورگ آلمان به شكايت بانك هاي ايراني مستقر در اين شهر رسيدگي كرد و روز جمعه 9 آذر (30 نوامبر) در حكمي اوليه به سود آنها راي داد. بنابر حكم دادگاه، شركت مخابرات آلمان (Telekom) بايد خطوط تلفن و اينترنت سه بانك ايراني مستقر در هامبورگ؛ بانك ملي، بانك سپه و بانك بازرگاني ايران و اروپا را از نو وصل كند.
آمريكا تشكر كرد
شركت مخابرات آلمان روز 16 نوامبر 2018 خطوط تلفن و اينترنت بانك هاي ايراني مستقر در آلمان را قطع كرده بود. تله كوم آلمان در نوشته اي كتبي به بانك ملي نوشته بود، اين شركت بر اين نظر است كه پس از تحريم هاي آمريكا، بانك هاي ايراني ديگر قادر نخواهند بود هزينه اشتراك تلفن و اينترنت خود را بپردازند.
پس از انتشار اين خبر سفارت آمريكا در آلمان در يك پيام توئيتري با استقبال از تصميم تله كوم آلمان در قطع تلفن و اينترنت بانك هاي ايراني در هامبورگ، از اجراي تحريم ها عليه ايران تشكر كرد.
يك سخنگوي شركت مخابرات آلمان از تصميم دادگاه ايالتي هامبورگ انتقاد كرد. اين سخنگو در پاسخ به پرسش روزنامه هندلزبلات درباره حكم دادگاه گفت: ما تصميم دادگاه عليه شركت خود را نادرست مي دانيم و به همين دليل، هر چه زود تردرخواست تجديدنظر داده و از همه راه هاي قانوني ممكن عليه اين حكم اقدام خواهيم كرد. رسانه هاي آلمان نوشته اند علت تصميم تله كوم براي خودداري از ارائه خدمات به بانك هاي ايراني، حضور شركت تلفن همراه «تي-موبايل»، وابسته به شركت مخابرات آلمان، در بازار آمريكاست.
گفتني است اكثر بانك هاي آلمان در هامبورگ از هر گونه تراكنش مالي با شعبه هاي بانك هاي ملي و بانك بازرگاني ايران و اروپا خودداري مي كنند در حالي كه بانك مركزي آلمان به دادوستد مالي با بانك هاي ايران موظف است و بانك هاي ايراني يادشده از سوي اتحاديه اروپا تحريم نشده اند. شعبه هاي بانك ملي، بانك سپه و بانك بازرگاني ايران و اروپا كه در هامبورگ تاسيس شده، داراي مجوز آلماني براي فعاليت هاي بانكي هستند. با وجود اين، عملا قادر به حواله هيچ پولي نيستند؛ زيرا از سوي ديگر بانك ها و نهادهاي مالي تحريم شده اند و ارتباطشان با سوئيفت، شبكه بين المللي ارتباطات مالي بين بانكي، قطع شده است.
از هواپيماي ظريف تا تحريم مخابراتي!
متاسفانه در سايه انفعال و بي عملي وزارت خارجه، رفتارهاي تحقيرآميز اروپا هر روز ابعاد گسترده تري به خود مي گيرد.
برخلاف فضاسازي برخي دولتمردان و رسانه هاي زنجيره اي، كشورهاي انگليس، فرانسه و آلمان در سال هاي اخير به هيچ عنوان همراه ايران نبوده و دقيقا در راستاي سياست هاي ضد ايراني آمريكا عمل مي كنند. در بهمن ماه 96، آلمان در اقدامي توهين آميز و گستاخانه از سوخت رساني به هواپيماي حامل ظريف خودداري كرد.
آلمان همچنين در تيرماه 97 در اقدامي غيرقانوني و با دلايل واهي، ديپلمات ايراني را كه از مصونيت ديپلماتيك برخوردار بود، بازداشت كرد. مهر 97، رسانه هاي غربي از استرداد ديپلمات ايراني بازداشت شده در آلمان به بلژيك خبر دادند.
«هايكو ماس» وزير خارجه آلمان- مهر 97- گفت: «با آمريكا اهداف مشتركي را درقبال ايران دنبال مي كنيم. ما فقط از نظر مسيرهايي كه دنبال مي كنيم با يكديگر اختلاف داريم».
اخراج ديپلمات ها و تحريم نمايشگاهي!
اما رفتارهاي تحقيرآميز اروپا به آلمان خلاصه نمي شود
در شهريورماه سال جاري، تعدادي از اعضاي گروهك هاي تروريستي به سفارت ايران در فرانسه تعرض كردند. نكته قابل تامل اينجاست كه پليس فرانسه عليرغم اطلاع قبلي، براي جلوگيري از اين تعرض در محل حاضر نشد! فرانسه همچنين در ماههاي گذشته در اقدامي گستاخانه يكي از ديپلمات هاي ايراني را از اين كشور اخراج كرد.
خودداري از معرفي سفير، ايجاد محدوديت براي سفر ديپلمات هاي ايراني در پاريس، بخشنامه رسمي وزارت خارجه فرانسه مبني بر ممنوعيت سفر ديپلمات ها و حتي كارگزاران رسمي به ايران و عدم صدور كارت شناسايي(اقامت) براي همسران و دختران ديپلمات هاي جديد ايراني تا مادامي كه كشف حجاب! نكنند را نيز بايد به فهرست اقدامات ضدايراني فرانسه در حوزه ديپلماتيك اضافه كرد.
اقدامات خصمانه فرانسه در ماه هاي اخير به حوزه ديپلماتيك محدود نمي باشد.
از 29 مهر تا 3 آبان 97 نمايشگاه بين المللي مواد غذايي پاريس موسوم به SIAL برگزار شد. نكته قابل تامل اينجاست كه فرانسه، پاويون ايران در نمايشگاه مذكور را بست و در ادامه اين رفتار خصمانه، حضور بازرگانان و شركت كنندگان ايراني براي بازديد از اين نمايشگاه را نيز ممنوع اعلام كرد.
10مهرماه سالجاري پليس فرانسه با 200 كماندو خود به دفتر مركز اسلامي «الزهرا» حمله كرده و ضمن تخريب و توقيف بخش مهمي از امكانات اين دفتر، يازده تن از اعضاي اين مركز از جمله يحيي قواسمي (مدير مركز اسلامي الزهرا) را بازداشت كرد. همچنين در مهرماه سالجاري فرانسه در اقدامي خصمانه اموال وزارت اطلاعات و دو ايراني در فرانسه را بلوكه كرد.
ميزباني با چاشني تحقير!
در روزهاي آخر آبان ماه سال جاري، جرمي هانت وزير خارجه انگليس وارد ايران شد تا با محمدجواد ظريف ديدار كند. اظهارات وزير خارجه قبل از سفر به ايران و فضاسازي انگليسي ها عليه كشورمان، حواشي زيادي براي اين سفر ايجاد كرد. بي بي سي ساعاتي قبل از ورود هانت به ايران گزارش داد: «آقاي هانت با دو پيام روشن به ايران مي رود، نخست آنكه ايراني- بريتانيايي هايي دوتابعيتي كه در ايران در زندان هستند و به گفته آقاي هانت بي گناهند بايد آزاد شوند. دوم اينكه ايران از اقداماتي كه آقاي هانت «بي ثبات كننده» مي خواند دست بردارد». هانت در گفت وگو با  روزنامه گاردين در آستانه سفر به ايران، به صراحت گفت كه «سعودي، و نه ايران، شريك بريتانيا در خاورميانه است».
در برابر اين شرارت آشكار انگليسي ها، كه انتظار دارند به سبك دوران «استعمار» با يك تماس سفارت «دولت فخيمه»، اوامر ايشان  توسط وابستگان انگلوفيل حكومتي، صورت گيرد و فلان «جاسوس» آزاد شود، آن چه از سوي دولت آقاي روحاني در چند سال اخير ديده شده، نه تنها متناسب با اقتدار و استقلال جمهوري اسلامي نيست، كه بعضا انفعالي حيرت آور را نشان مي دهد كه انگليسي ها را در شرارت و زياده خواهي هاي گستاخانه، تحريص و تحريك مي كند.
روز 28 آبان در جريان استقبال ظريف از وزير خارجه انگليس، وزير خارجه كشورمان چنان با شور و شوق و عجله و خنده كنان به سمت وزير انگليسي رفت كه خود هانت غافلگير شد، انگار نه انگار كه همين فرد، قبل از سفر به تهران آن خط و نشان ها را براي ايران كشيد و از پيوند استراتژيك لندن با دشمن ايران(آل سعود) گفت. لازم به ذكر است كه محمد جواد ظريف-مهر 96- گفته بود: آمريكا آنطور كه در توافق هسته اي مقرر شده، تحريم ها را رفع نكرده و ما هنوز نمي توانيم در انگليس يك حساب بانكي باز كنيم.
فرار به جلوي هلند
در سايه سكوت و انفعال و وادادگي سفارت ايران در لاهه و وزارت امور خارجه كشورمان، طرف هلندي در كمال آرامش به جاي مجرم (به دليل پناه دادن به يك تروريست جاني) در مقام شاكي نشسته و در 17 خرداد سال جاري دو نفر از ديپلمات هاي ما را از اين كشور اخراج كرد.
اخراج ديپلمات هاي ما از هلند و عدم واكنش وزارت امور خارجه در حالي صورت گرفت كه ديپلمات ها در همه جاي جهان علاوه بر مصونيت ديپلماتيك، بالاترين مقام رسمي در ماموريت ها در كشورهاي مقصد هستند و هرگونه تعرض به آنان در بديهي ترين و پايين ترين شكل بر اساس اصل عمل متقابل (اخراج ديپلمات هاي طرف مقابل) صورت مي پذيرد.
انفعال دستگاه ديپلماسي
كشورهاي اروپايي مذكور به دليل ميزباني و حمايت همه جانبه از گروهك تروريستي منافقين و گروهك هاي ضدايراني تجزيه طلب و حمايت و تجهيز رژيم بعث صدام عليه ايران در 8 سال جنگ تحميلي و حمايت و تجهيز گروهك تروريستي داعش، اكنون در جايگاه متهم قرار دارند. اما در سايه انفعال و بي عملي وزارت خارجه، در جايگاه شاكي نشسته و روز به روز بر گستاخي خود عليه كشورمان مي افزايند.
لازم به ذكر است كه پس از گذشت 7 ماه اتلاف وقت و پشت هم اندازي اروپا، خبر رسيده كه سازوكار مالي ادعايي كه حتي زمان آغاز به كار آن نيز مشخص نشده است، قرار نيست فروش نفت ايران را پوشش دهد.