گزیده خبر های  15 مرداد 91. قسمت -2
به احتمال زیاد این پاسدار هم شهری و نوچه ولی فقیه سعید جلیلی  مأموریت دارد تا بطور پیک ویژه پیام رسان بر ای رئیس جمهور ورئیس پارلمان ونخست وزیر لبنان و شیخ حسن حسن نصر الله باشد که باید در دفاع از سوریه و بشار اسد جنایتکار وخونریز بسیج و آماده باش بدهند . یعنی هم نیرو به سوریه حزب الله به سوریه  اعزام شود .هم مرز با سوریه مسدود گردد تا مانع از ورود  پناهندگان سوری وفلسطینی به لبنان شود . هم اینکه با موشک پرانی بسوی  اسراییل از سوی حزب الله تلاش برای برپایی جنگی دیگر در منطقه شود که فشار روی سوریه کاهش یابد. البته این مأموریت ممکن است  زیر پوشش دعوت در اجلاس غیر متعهدها در شهریور در تهران توجیه شود.
سفیر كشورمان در لبنان از سفر دبیرشورای عالی امنیت ملی كشورمان به بیروت خبر داد. ایسنا: روزنامه‌ی الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از غضنفر ركن‌آبادی نوشت: سعید جلیلی فردا (دوشنبه) طیسفری رسمی عازم لبنان خواهد شد و در آنجا با مسوولان عالیرتبه این كشور دیدار و گفت‌وگو خواهد كرد.ركن‌آبادی افزود: جلیلی در این سفر با میشل سلیمان، رییس جمهور، نبیه بری، رییس پارلمان، نجیب میقاتی، نخست وزیر و عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان درخصوص روابط دوجانبه دو كشور و آخرین تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو می‌كند.الشرق‌الاوسط در ادامه به نقل از منابع آگاه خود اعلام كرد كه در این سفر مساله سوریه در راس گفت‌وگوها است
چگونه است که آخوند امام جمعه کرمانشاه که سال گذشته میزبان ولی فقیه در سفر به استان کرمانشاه بود . اینقدر حالیش نیست که نمی داند که براساس فتوای وی چرا مردم سوریه از بشار اسد خونریز وجنایتکار گر روی ردان شده  وعلیه اش مبارزه می کنند ومی جنگند تا که هم  طرفدار اسراییل شوند .هم موجب تقویتش شوند؟
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: استكبار جهاني و برخي ايادي آن در منطقه خاورميانه براي تقويت رژيم صهيونيستي، سوريه را مورد هجمه خود قرار داده اند.آيت الله «حسن ممدوحي» در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا خاطرنشان كرد: كشورهاي اسلامي نبايد اجازه دهند دشمنان، كشور سوريه را كه در خط مقاومت و حامي مظلومان فلسطين است، از ميان بردارند.وي ادامه داد: امروز بسياري از كشورهاي عربي بدون توجه به شرايط جهاني، منافع استكبار جهاني را دنبال مي كنند.ممدوحي گفت: تضعيف سوريه برابر با تقويت رژيم صهيونيستي در منطقه و تامين منافع استكبار جهاني است و بايد اين مباحث را درك كنيم.عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: به طور قطع كشور سوريه در برابر اين توطئه دشمنان پيروز خواهد شد ولي بايد كشورهاي اسلامي هم مراقب باشند تحت تاثير نقشه هاي دشمنان قرار نگيرند و براي تامين منافع استكبار جهاني، به جان هم نيفتند.
سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری سربازجو مشخص نیست که چه معجونی مصرف کرده است  که توی حالت برزخ وگیجی ومنگی بسر می برد. آنچنانکه که متوجه نیست 3 روز از شروع کنفرانس ایران شناسی در ترکیه گذشته است . اما وی همچنان در حال گردآوری و بازتاب دادن لبیک گفتن یا  ارسال توبه نامه به دروغ نامه ی کیهان وی می باشد که  این کنفرانس را تحریم کرده اند.
تحريم «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در تركيه هر روز با واكنش هاي تازه تري روبروست. طي 2 هفته گذشته بيش از 50 استاد ايراني و 15 دانشگاه و مركز علمي كشور در نامه هاي جداگانه به روزنامه «كيهان» اين كنفرانس صهيونيستي را به عنوان دامي براي اساتيد ايراني تحريم كردند. روز گذشته نيز «بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي» با ارسال نامه اي اعلام كرد كه هيچ گونه مشاركتي در كنفرانس اسلامبول ندارد. متن كامل نامه اين بنياد جهت اطلاع خوانندگان منتشر مي گردد.مديريت محترم روزنامه كيهان.با اهداي سلام و آرزوي قبول طاعات و عبادات در ماه مبارك رمضان.با عنايت به درج خبري در تاريخ 24/4/91 در آن روزنامه وزين با عنوان «دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاه هاي ايران»، ضمن ابراز خرسندي از اقدام هوشمندانه و آگاهي بخش آن رسانه محترم، به استحضار مي رساند: بنياد پژوهشهاي اسلامي و كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي هيچ گونه همكاري و مشاركتي در همايش ياد شده نداشته اند و اصولاً موضوع شركت در همايش هاي بين المللي با وسواس فراوان و پس از بررسي در جلسات كارشناسي گوناگون در دستور كار قرار مي گيرد.با اين وصف، يك نفر از پژوهشگران بنياد و يك نفر از كاركنان كتابخانه بدون هماهنگي و كسب اجازه، به صورت شخصي، براي شركت در همايش مربوط اقدام كرده اند و پس از انتشار خبر آن روزنامه نيز انصراف خود را اعلام نموده اند.مزيد تأييدات و توفيقات جناب عالي را از درگاه خداوند سبحان مسألت دارد.من الله التوفيق بنياد پژوهشهاي اسلامي.علي اكبر الهي خراساني
.تصاویر روی لوازم‌التحریر تهاجم فرهنگی دشمن است
خوب وقتیهمه چیز از جمله لوازم التحریر  وارد می شود. مشخص است که فرهنگ وابسته به آنهم وارد می شود . اگر حال تهاجم رهنگی شده است .باید یقه ولی فقیه وپاسداران گرفته شود که سرمایه کشور را اختصاص به پروژه هسته ای وموشک های دور برد وابسته به آن ومدافع آن اختصص داده شده است که موجب رشد واردات و  وابستگی اقتصادی شده است که ره آوردش هم   تهاجم فرهنگی شده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تصاویر ضد فرهنگی روی لوازم‌التحریر نوعی تهاجم فرهنگی دشمن است.به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حبیب نیکخو بعدازظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: تصاویر ضدفرهنگی منقش بر روی لوزم‌التحریر و کیف مدارس یک حرکت خزنده فرهنگی از سوی دشمن است که به شدت دانشآموزان کشور را تهدید می‌کند.وی افزود: این تصاویر پیام‌ها و پیامدهای منفی بسیاری دارد که باید هر چه سریع‌تر در راستای مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد.نیکخو ترویج بلوغ زودرس را از مهم‌ترین اهداف تصاویر ضدفرهنگی روی لوزم‌التحریر دانست و گفت: الگوپذیری نامناسب، تحمیل هزینه‌ها‌ بر خانواده‌ها و انگیزه‌های سیاسی از دیگر این اهداف است.مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید از هر اقدامی در راستای مقابله با این حرکت ضدفرهنگی بهره گرفت و در راستای اشاعه فرهنگ بومی خود تلاش کرد.نیکخو ادامه داد: در همین راستا برای مدیران آموزش و پرورش جلسات توجیهی برگزار تا از ورود لوازم‌التحریر نامناسب به مدارس جلوگیری شود.وی، فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و افزود: فرهنگ‌سازی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از مهم‌ترین راهکارهای است که باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشت.
برآورده شدن 80 حاجت دنیوی و 20 حاجت اخروی با خواندن دعای روز 15 رمضان
چرا رهبر به جای توصیه اقتصاد مقاومتی  و بیشتر متکی شدن به قتصاد دلالی و انگلی و وارداتی  خواندن دعا روز 15 رمضان را تجویز نمی کند؟
 یک کارشناس مذهبی گفت: هرکس دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان را بخواند، خداوند هشتاد حاجت او را در دنیا و بیست حاجتش را در آخرت برآورده می­‌کند و او را در جوار انبیاء قرار می­‌دهد.حجت­‌الاسلام احمدرضا صالحی در گفت‌و‌گو با ایسنا،  درباره کیفیت عبادت، این عبادت را همراه با خضوع و خشوع خواند و افزود: عبادتی را که انجام می­‌دهیم بايد با خضوع و خشوع بوده و در آن افراط و تفریط نباشد. عبادت نباید چنان طولانی باشد که باعث خستگی خود و دیگران شود و نه بصورتی که اصل عبادت را بخوبی ادا نکرده باشیم. خضوع و خشوع برای شناخت یگانه بودن وجود خداوند متعال است تا او را در هنگام عبادت به خوبی بشناسیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: رهبری بعد از امام زمان مقربترین بنده خداست
پس چگونه است که حاصل بیش از 3 دهه  این مقرب ترین بنده ی خدا   آنگونه منفور شده و دارای جایگاهی ست که پس از کودتای 22 خرداد 88  منتهی به فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه از سوی مردم ناراضی و خشمگین شد که فقط با سرکوب وضرب وشتم وحشیانه خشم مردم کنترل شده است؟
   کتاب زندگی‌نامه خامنه ای با عنوان «شرح اسم» با حضور وزیر  ارشاد رونمایی شد.وزیر ارشاد دراین مراسم گفت که کتاب شرح اسم می‌تواند دست مایه‌ای برای هنرمندان، مستندسازان و دیگر محققان باشد.به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم علی‌اکبر رشاد ، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که شرح اسم کتابی است که عمیق، بادقت و صحیح نوشته شده است، به ویژگی‌های شخصیتی رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: خدماتی که رهبر معظم انقلاب برای آنها قیام کرده‌اند و از عهده آنهار برآمده‌اند، بسیار است و گمان می‌کنم تنها کسی که بعد از امام عصر در تبیین دین و دفاع از اسلام ناب بسیار تلاش کرده‌اند و بزرگ‌ترین خدمات را به انجام رسانده‌اند، ایشان هستند و بعد از حضرت حجت مقرب‌ترین بنده خدا به بارگاهش هستند.رشاد با بیان این‌که علی خامنه ای  دارای ابعاد شخصیتی گوناگونی است، ادامه داد: ایشان در فقه و اصول در میان علمای عصر بسیار دقیق‌النظر هستند، زمان‌شناس، موضوع‌شناس، اصولی و رجالی بارز و توانایی هستند و در شعر و حتی تاریخ‌نگاری و بسیاری از علوم دیگر کارشناس‌اند، اما کتاب شرح اسم علیرغم دقت نظر و صحتی که از آن برخوردار است، تنها بعد سیاسی شخصیت ایشان را مورد بررسی قرار داده است و اگر در مورد رهبری کتاب‌های گوناگونی نوشته شود، این کتاب در گروه کتاب‌های سیاسی قرار خواهد گرفت.وی همچنین گفت: مقام رهبری زاهدی به تمام معنا و از جهات عملی فردی ممتازند.