گزیده خبرهای 24 مرداد 91
نخستين حضور عمومی رامين پس از شايعات مربوط به وی،رامین: احمدی‌نژاد سرباز امام خامنه‌ای است
مدتی پیش شایع شده بود که محمدلی رامین که عضو نازی های اخراجی آلمان است ومعاون مطبوعاتی کنار زده شده ی وزارت فرهنگ تفتیش وعقاید و سانسور ارشاد اسلامی بازداشت شده می باشد .به نظر می رسد که آزاد شده است تا ضمن لبیک گویی به خامنه ای وی را امام وپاسدار احمدی نژاد را سربازگمنام این امام کند.
روزنامه اعتماد نوشتمحمدعلي رامين معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دهم مشاور مطبوعاتي محمود احمدي‌نژاد در دولت نهم بود. او يكي از طرفداران سرسخت احمدي‌نژاد است. او درباره 3 تير و گفتمان طيف حامي احمدي‌نژاد با شبكه خبري ايران پايگاه مجازي روزنامه ايران و نزديك به دولت گفت‌وگويي داشته است.مبدع طرح انكار هولوكاست معتقد است بازگرداندن فضا به قبل از 84 غيرممكن است و جريان شكل گرفته در سوم تير هر سدي را از پيش پاي خود برمي‌دارد.در ادامه گفت‌وگوي خبرنگار شبكه ايران با اين كارشناس مسائل سياسي را مي‌خوانيد: رامين درباره اظهارنظر رييس‌جمهور كه گفته بود «همواره در آرزوي ياران 84 هستم»، گفت: عده‌يي مي‌گويند اين، آقاي احمدي‌نژاد است، تغيير كرده است. اما آقاي احمدي‌نژاد معتقد است برخي از حاميان ايشان به دلايل متفاوت نسبت به آرمان‌هاي سال 84 تغيير كرده و پشت او را خالي كرده‌اند؛ به همين دليل احمدي‌نژاد در انتظار افراد مخلصي است كه مثل سال 84 تحليل و عمل كنند. وي با تاكيد بر لزوم توجه به مقتضيات زمان خاطرنشان كرد: منطق عقلاني حكم مي‌كند انسان بر اساس تغيير شرايط و فضا، ضمن حفظ آرمان‌هاي اصلي، روش‌هاي خود را تغيير دهد. انتظارات كساني كه توانايي درك شرايط جديد را نداشته و خودشان را تطبيق نداده‌اند، واقعي نيست و طبيعي است كساني كه در فضاي سال 84 مانده‌اند؛ تصور مي‌كنند رييس‌جمهور تغيير كرده است!وي با اشاره به فرمايش امام راحل مبني بر لزوم دخالت دادن زمان و مكان در اجتهاد ابراز داشت: نه آقاي رييس‌جمهور و نه هيچ كس ديگر ادعاي عصمت ندارد. احمدي‌نژاد نيروي مخلص انقلاب است و هركس هم انتظار عدم اشتباه از طرف دولت را داشته باشد، خطا كرده است.وي با بيان اينكه هيچ انحرافي در حركت رييس‌جمهور وجود ندارد، اظهار داشت: ضعف‌هايي در عملكرد دولتمردان وجود دارد كه بيشتر در مرحله عمل بروز مي‌كند، چرا كه از تئوري تا عمل فاصله نسبتا طولاني وجود دارد. آقاي احمدي‌نژاد در حوزه تئوري آرمان‌هاي زيادي را مد نظر داشتند ولي در مرحله عمل مشاهده شد رسيدن به همه آرمان‌ها با سرعت بالا ممكن نيست. وي با بيان اينكه آرمانگرايي در هماهنگي كامل با واقع‌گرايي است، افزود: براي رسيدن به آرمان‌ها بايد واقعيت‌ها را لحاظ كرد. لازمه آرمانگرايي، توجه به واقعيت‌ها و انطباق با شرايط است.رامين با بيان اين مطلب كه مي‌توان حاميان احمدي‌نژاد را به سه گروه تقسيم كرد، ابراز داشت: يك دسته كساني بودند كه براي منافع خود به دكتر احمدي‌نژاد نزديك شده و تلاش مي‌كردند از موقعيت رييس‌جمهور بهره ببرند. وي افزود: گروه دوم كساني بودند كه به دليل دوستي و رفاقت شخصي در اطراف رييس‌جمهور بودند و زماني كه رييس‌جمهور براي پيگيري عدالت ناگزير از كنار گذاشتن روابط شخصي شد، اين عده رييس‌جمهور را رها كردند. اين استاد دانشگاه ادامه داد: گروه سوم حاميان احمدي‌نژاد بر اساس اعتقاد به ارزش‌ها و در راستاي منويات امام خامنه‌اي پشت سر آقاي احمدي‌نژاد قرار گرفته و براي پيروزي ايشان هرچه در توان داشتند به ميدان آوردند. اين گروه همچنان در كنار رييس‌جمهور قرار دارند و به تكليف خود عمل مي‌كنند.وي با بيان اينكه احمدي‌نژاد سرباز امام خامنه‌اي است، خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد ولايتمدار‌ترين مدير اجرايي در جمهوري اسلامي است.
با توجه به سانسور نهادینه شده وملاحظه کاری  که علی داعی کرده است  با این وجود فاش ساخته که کشته ها بیشتر از آمار اعلام شده دارد.
علی دایی پس از بازدید از مناطق زلزله زده گلایه مردمی را در رسانه ملی به زبان آورد که ناراضی هستند از شیوه امدادرسانی به مصدومان و آسیب دیدگان.به گزارش خبرآنلاین ؛علی دایی ، سرمربی آذری راه آهن که به مناطق زلزله زده اهر و ورزقان رفته بود در برنامه 90 گفت:« ما فقط دو یا 3 ساعت آنجا بودیم ، نمی توانم بگویم وضعیت امدادرسانی چطور بود. 40 تا 50 درصد خانه های مردم مردم در روستاهایی که ما رفتیم ، تخریب شده بود و شرایط خوبی نداشت اما وقتی با مردم صحبت کردیم یک خرده از امدادرسانی ناراحت بودندو می گفتند آنچنان که باید و شاید در ساعات اولیه زلزله امداد رسانی خوبی انجام نشده استدایی در ادامه گفت:« از خارج کشور تماس های زیادی با من گرفته شده و دوستان خوبم خواستند که هر طور هست به این مردم آسیب دیده کمک کنند. البته آنها دنبال راهی هستند که مطمئن باشند کمک های شان حتما به دست مردم آسیب دیده می رسد. باید شرایطی را فراهم کنیم که کمک های مردمی به دست مردم آسیب دیده از زلزله برسد. »دایی درباره تعداد قرباینیان هم گفت:«من هم آخرین باری که آمار رسمی را شنیدم چیزی حدود همین 300 کشته بود اما با چیزی که دیدم احساسم این است که تعداد قربانیان بیشتر بوده باشد. البته خدا راحم کرد که این زلزله در ساعات بعدازظهر این مناطق را لرزانده است. زمانی که خیلی از هموطنان ما در این مناطق، در مزارع و زمین های کشاورزی مشغول فعالیت بودند. این اتفاق خیلی تلخ است. باید همه در کنار هم باشیم. آذری و فارس ندارد. همه باید با هم متحد باشیم. باید کاری کنیم مردم به آسایش برسند. چند ماه دیگر زمستان سرد آذربایجان از راه می رسد. نباید بگذاریم کار به روزهای سرد برسد. مسئولان باید خیلی بیشتر به فکر مردم باشند. اگر به فکر مردم نباشند که ما مسئولی نداریم
وقتی از صدر تا ذیل رژیم ضد بشری آلوده به فساد باشد و رشد دامنه ی اختلاف و تضاد ورقابت ناشی از جنگ قدرت وثروت بهمه سطوح کشیده باشد . به ویژه در رأس هر باشگاه ورزشی یک پاسدار گمارده شده باشد .معلوم است که بازیکن فوتبال هم با خبر نگار درگیر می شود.
 سامان آقازمانی پس از بازی دوستانه امروز مقابل برق شیراز با یک خبرنگار درگیر شدتیم‌های فوتبال پرسپولیس و برق شیراز از ساعت 18 امروز در دیداری دوستانه در ورزشگاه درفشی‌فر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان قرمز‌پوشان موفق شدند با 2 گل حریف شیرازی خود را شکست دهند.پس از این دیدار سامان آقازمانی وقتی که قصد خروج از ورزشگاه درفشی‌فر را داشت با یک خبرنگار درگیر شد.ماجرا از این قرار بود که ابتدا آقازمانی با خبرنگار یکی از روزنامه‌ها مواجه شد که از او مصاحبه بگیرد اما هافبک قرمزپوشان به خبرنگار گفت که مدتی است در روزنامه‌هایشان فقط از او انتقاد می‌کنند به همین دلیل قصد صحبت ندارم. اما این خبرنگار دست برنداشت و باز هم به آقازمانی اصرار کرد تا مصاحبه کند در همین هنگام بود که ناگهان هافبک پرسپولیسی‌ها در خودروی خود را باز کرد و به شدت به پای خبرنگار کوبید. بعد از آن چیزی نمانده بود که درگیری فیزیکی پیش آید اما با پادرمیانی اطرافیان این ماجرا ختم به خیر شد.خبر دیگر اینکه با اعلام دکتر سودی رئیس کلینک باشگاه پرسپولیس سوسا 2 روز دیگر پس از تمرینات پرفشار تست خواهد شد تا میزان دوری او از میدان فوتبال کاملاً مشخص شود.سوسا در تمرینات امروز در هنگام دویدن کمی احساس درد کرد
این وعده ی سرخرمنی که از سوی معاون اول رییس جمهور داده شده است . در صورتی که خودش  جزو یکی از متهمان اختلاس گران میلیاردی می باشد .بهرحال ادعای وی تداعی کننده ی این شعر است که می گوید بزک نمیر بهار میاد. کمبیزه با خیا ر میاد.
معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز در هنگام ورود به تبریز در جمع خبرنگاران در فرودگاه بین‌المللی تبریز به تشریح اهداف سفر خود به استان آذربایجان شرقی و بازدید از مناطق زلزله‌زده پرداخت و از بازسازی مناطق زلزله زده ظرف 2 ماه آینده خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رحیمی که بعد از ظهر دوشنبه به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت جهت رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان به آذربایجان شرقی سفر کرده در بدو ورود در فرودگاه تبریز با تسلیت به مردم این منطقه و خانواده‌های مصیبت دیده، گفت: آمده‌ایم اینجا برای اظهار همدردی با مردم آسیب‌دیده و زلزله‌زده و به آنها بگوییم که ما شریک غم آنها هستیم.وی ادامه داد: بیشتر اعضای هیئت دولت در این سفر همراه من هستند و ما به سه گروه تقسیم می‌شویم و هر کدام به حوزه‌های زلزله‌زده سفر و سعی می‌کنیم در بازدید از این مناطق، مسائل و مشکلات را رصد کنیم.معاون اول رئیس‌جمهور، به تشکیل جلسه ویژه‌ای در این استان اشاره کرد و گفت: ‌در این جلسه با حضور مسئولان مربوطه و وزرا در مورد نحوه جبران خسارت و بازسازی مناطق زلزله‌زده و دادن وام تصمیم‌گیری خواهد شد.رحیمی با بیان این‌که در این جلسه از اختیارات هیئت دولت برخوردار هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم که قبل از شروع زمستان منازل و خانه‌های آسیب‌دیده بازسازی شوند و این کار طی دو ماه انجام شود.وی همچنین گفت: دولت تلاش دارد که از نظر معیشتی نیز خانواده‌های آسیب‌دیده را مورد حمایت قرار دهد تا زمانی که مسائل و مشکلات آنها رفع شود.معاون اول رئیس‌جمهور بعد از این اظهارات جهت بازدید از مناطق زلزله‌زده به شهرستان اهر سفر کرد.در جریان این سفر، خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی،‌ حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، غضنفری وزیر صنعت و تجارت، بهمنی رئیس‌ کل بانک مرکزی،‌ دستجردی وزیر بهداشت، مرادی معاون رئیس‌جمهور، میرتاج‌الدینی یکی دیگر از معاونان رئیس‌جمهور و تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

تأیید حکم اعدام تاج سر شناس به اتهام قتل
چگونه است که بررسی این پرونده بیش از 3 سال طول کشیده است؟ همانگونه که سئوال است .اکنون که زلزله رخ داده و در این موردبدلیل عدم اطلاع رسانی به موقع و سانسور اعمال شده وعدم امداد رسانی به موق که موجب انتقادات گسترده ای شده است .طوری که همه مسئولن زیر سئوال می باشند . برای منحرف کردن اذهان عمومی این خبر تأیید حکم اعدام تاجر سرشناس اعلام شده است؟
حکم اعدام تاجر سرشناس که همسر صیغه ای خود را با ضربه های چاقو کشته بود در دیوان عالی کشور تایید شد.در این پرونده مسعود 50 ساله زنی به نام سهیلا را که وکیل دادگستری هم بود به قتل رسانده‌است. این مرد 20مرداد سال 88 بعد از به قتل رساندن همسرش با خانواده ‌او تماس گرفت و موضوع را به آنها گفت و چندماه بعد توسط ماموران بازداشت شد.در جلسه رسیدگی به این پرونده که 29 آبان سال گذشته برگزار شد اولیای دم برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.مسعود هم پس از حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت: من و سهیلا صیغه‌نامه رسمی نداشتیم اما به صورت شفاهی صیغه 99ساله خوانده‌ بودیم. ما با هم در خیابان آشنا شده‌بودیم، من و سهیلا مدتی با هم دوست بودیم در آن زمان تاجر بودم سهیلا به من گفت رابطه ما نباید غیرشرعی باشد و ما صیغه 99ساله خواندیم. خانواده من خارج از کشور زندگی می‌کنند و من در ایران تنها بودم. تقریبا همه اعضای خانواده سهیلا من را می‌شناختند. من خانه‌ای در حوالی پارک ساعی داشتم اما به خاطر دوری راه خانه‌ای در میدان فردوسی اجاره کردم و با سهیلا آنجا زندگی می‌کردیم. سهیلا درس خواند و وکیل شد. یک دفتر تاسیس کرد به عنوان کارشناس دادگستری هم فعالیت می‌کرد. البته من پول دفتر را دادم و قرارمان هم این بود که همه کارمندان آنجا زن باشند.متهم ادامه داد: ما عاشق هم بودیم و 14سال با هم زندگی کردیم تا اینکه هشت‌ماه قبل از حادثه یک روز سعید برادر سهیلا پیش من آمد و گفت سهیلا با مردی رابطه مشکوک دارد. این موضوع آزارم می داد. روز حادثه برای اینکه سهیلا را بترسانم تا این کارها را نکند، چند ضربه با چاقو به او زدم نمی‌خواستم او را بکشم و ضربه‌ها هم کشنده‌ نبود نمی‌دانم چرا کشته‌شد. من چندضربه به شکمش زدم و یک ضربه هم به کمرش برخورد کرد. بعد هم از خانه رفتم. مدتی در این شهر و آن شهر بودم خسته‌شده‌بودم به تهران آمدم و به دفتر رفتم کارمندان هم زنگ زدند و پلیس آمد من هم استقبال کردم که بازداشت شوم چون خسته‌ شده‌بودم.بعد از دفاعیات مسعود و وکیل مدافعش یک‌بار دیگر متهم در جایگاه حاضر شد و عنوان کرد، اتهام قتل عمد را قبول ندارد. در پایان هیئت قضات شعبه 74 برای صدور رأی دادگاه وارد شورشده و مسعود را به قصاص محکوم کردند.با اعتراض متهم پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی پس از بررسی حکم و پرونده آن را تائید کردند.