مشخص است که حضور رفسنجانی در این تظاهرات تاکتیکی نمایشی و فرمایشی نه اختیاری که اجباری می باشد .چونکه ناشی از وحشت شعار مرگ بر بی بصیرت وحامی فتنه است . به ویژه اینکهدو فرزند زیر پیگردش در لندن دلیل این حضور احجباری را مضاعف کرده است.
راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز جمعه با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد. در عکس زیر از خبرگزاری مهر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان دیده می شود.
تصور کنید مشابه زلزله آذربایجان در تهران به وقوع به پیوندد که  دو مورد خبر زلزله گزارش شده در اطراف تهران  وجود علایم  خطر پیش زمینه ی  فاجعه در راه  می باشد  که شروع شده است . در صورت وقوع زلزله بالای  6 ریشتر معلوم است کهآن موقع چه فاجعه ی انسانی با پیآمد های دیگر پیش می آید؟
کانون زمین‏لرزه‏ای که دقایقی پیش شمال‏شرق استان تهران را لرزاند، حوالی شهر بومهن و به بزرگای 3 و 8 در مقیاس ریشتر اعلام شد.به گزارش فارس، زمین‏لرزه دقایقی پیش شمال‏شرق استان تهران را لرزاند. بر اساس اعلام مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند در پی پیگیری‏های خبرگزاری فارس، کانون این زمین‏لرزه شهر بومهن از بخش مرکزی تهران اعلام شد.هنوز خسارات احتمالی این واقعه طبیعی در شرق استان تهران اعلام نشده است.شهر 40 هزار نفری بومهن در شمال شرق استان تهران، مسیر جاده آبعلی و در جوار شهرهایی مانند پردیس و رودهن قرار دارد.این دیار از سال 1375 با ایجاد واحد مدیریت شهری به عنوان شهری متشکل از چند روستای مختلف به وجود آمد و در آن اقشار مختلفی از اقوام گوناگون زندگی می‏کنند.این زمین‏لرزه در پردیس و شهرهای دیگر نیز احساس شد و هم‏اکنون شماری از مردم در خیابان‏ها به سر می‏برند.
همانگونه که اشاره شد این خبر هم مترادف و  مکمل خبر قبلی می باشد.
دقایقی پیش، شهر جدید پردیس در استان تهران لرزید.به گزارش فارس، حدود ساعت یک بامداد شنبه، زمین‏لرزه‏ای نسبتا شدید شهر جدید پردیس را لرزاند.تاکنون حادثه‏ای در این زمینه اعلام نشده است و مردم شهر جدید پردیس با نگرانی در خیابان‏های این شهر تجمع کرده‏اند.پردیس یکی از شهرهای اقماری جدید تهران و پرجمعیت‏ترین منطقه مسکونی شمال‏شرق این استان محسوب می‏شود.این شهر در فاصله 20 کیلومتری پایتخت و دامنه رشته کوه‏های البرز قرار گرفته است.بر اساس آخرین سرشماری اعلام شده (سال 85) جمعیت این شهر 58 هزار نفر است که طبق طرح جامع، تا 600 هزار نفر را در خود پذیرا خواهد بود.
 در کشوری که رهبرانش  مدعی امن وآزاد ترین کشور جهان هستند . در صورتیکه گزارش ای گوناگون ناامنی می باشد که شامل این گزارش است که م جسد متعلق به مردي حدودا 30 ساله  ابتدا خفه شده است .سپس جسد با گازوییل به آتش كشيده  آنگاه آن را داخل كيسه‌اي بزرگ قرار داده و در جاده رها  شده است .
كشف جسدي سوخته در جاده مخصوص كرج، پرونده‌اي را پيش روي بازپرس جنايي تهران گشودساعت 9 صبح روز پنجشنبه 26 مردادماه، چند كارگر در جاده مخصوص كرج با كيسه‌اي نايلوني حاوي يك جسد مواجه شدند و بلافاصله موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كردندبا اعلام اين گزارش، ماموران كلانتري 154 چيتگر از كشف اين جسد سوخته در لاين تندرو كيلومتر 13 جاده مخصوص كرج به سمت تهران قرار گرفتند و فورا قاضي محمد شهرياري ـ بازپرس كشيك قتل پايتخت ـ را از اين حادثه باخبر كردند بازپرس ويژه قتل تهران پس از دريافت اين گزارش، در راس اكيپي تخصصي از عوامل بررسي صحنه جرم در محل كشف جسد حضور يافت و تحقيقات خود را آغاز كرددر بررسي‌هاي ابتدايي مشخص شد كه جسد متعلق به مردي حدودا 30 ساله است كه پس از خفه كردن وي، جسدش را با گازوئيل به آتش كشيده و سپس آن را داخل كيسه‌اي بزرگ قرار داده و در جاده رها كرده‌اندپس از انجام بررسي‌هاي اوليه، دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني جهت تعيين هويت مقتول صادر شد و بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران با صدور دستوري از ماموران اداره دهم آگاهي خواست كه عامل يا عاملان اين جنايت را شناسايي و بازداشت