نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:سفر اوغلو به اربیل دخالت در امور داخلی عراق است.خبرگزاری فارس: عضو فهرست دولت قانون سفر وزیر خارجه ترکیه به اربیل را دخالت در امور داخلی عراق خواند و گفت: چنین دیدارهایی حتما باید از کانال‌های دیپلماتیک وزارت خارجه عراق عبور کند.14 مرداد-91
 
محور سفر وزیر امور خارجه ی ترکیه به اربیل مرکز کردستان عراق که نوری مالکی مزدور و دست نشانده به دستور حاکمان ایران مأمور شد تا عربده کشی علیه ی سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اربیل کند وتهدید نمود که ممکن است سفیر ترکیه از بغداد اخراج و سفارت ترکیه تعطیل گردد. زیرا که مرتبط به اختلاف جدی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان با نوری مالکی مزدور ودست نشانده دارد .از  سوی دیگر مرتبط به اختلاف دیدگاه حاکمان ترکیه و تهران و بغداد نسبت به اوضاع  سوریه دارد . زیرا ترکیه بر خلاف دو هم پیمان سوریه تهران وبغداد خواهان بر کناری بشار اسد جنایتکار و خونریز از قدرت می باشد . بهرحال اکنون با خط دیکته شده سفیر پاسدار حسن دانایی فرد در بغداد ونوری مالکی مزدور وخائن یک مترسک حکومتی در پارلمان عراق به نام علی لشلاء  که عضو فهرست قانون نخست وزیر است وارد صحنه شده تا اجرای نقش نماید . جالب است که این دزد ناشی به کاهدان زده است. چونکه گفتگو با خبر گزاری دروغ پرداز  پاسداران کودتافارس کرده تا لو داده باشد که نفوذی   پاسداران کودتاگر و ولی فقیه در پارلمان عراق می باشد . برای همین بدون توجه به نقش سپاه قدس و سفیر پاسدار حسن دانایی فرد در بغداد که در عراق دارند وبا نا دیده گرفتن ائتلاف العراقیه و سایر  جریانات دیگر عراقی که بشدت با مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق می کنند .ولی وی از موضع فرافکنی سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اربیل ودیدار با مقامات محلی اقلیم کردستان را مداخله گری در امور داخلی عراق دانسته وتأکید کرده است که اینگونه  اقدامات تأثیر منفی بر روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور ایجاد خواهد کرد . جالب تر اینکه در ادامه  گفتگو بیشتر فاش ساخته که هدف این گفتگو چیست .چونکه گفته  است سفر اوغلو به اربیل در راستای پروژه سقوط دولت اسد صورت گرفته و وزیر امورخارجه ترکیه به همین منظور این سفر را انجام داده است. فراموش نشود که نوری مالکی مزدور ودست نشانده  حیطه فعالیت و مأموریت  وزیر امور خارجه ی عراق هشیار زیباری را بسیار محدود کرده است . به ویژه در مورد سوریه اجازه  فعالیت دیپلماسی به وی داده نشده است.
"علی الشلاه" عضو فهرست دولت قانون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد سفر اخیر احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به اربیل مرکز منطقه کردستان عراق را دخالت در امور داخلی عراق توصیف کرد و اظهار داشت: اینگونه اقدامات تأثیر منفی بر روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور ایجاد خواهد کرد.وی افزود: سفر مقامات رسمی کشورها به منطقه کردستان عراق بدون هماهنگی با دولت مرکزی بغداد رسمیت قانونی ندارند و دخالت در امور قانونی محسوب می‌شوند.عضو فهرست دولت قانون معتقد است سفر اوغلو به اربیل در راستای پروژه سقوط دولت اسد صورت گرفته و وزیر امورخارجه ترکیه به همین منظور این سفر را انجام داده است.الشلاه در ادامه از دستگاه دیپلماسی عراق خواست مراتب اعتراض خود را به سفارت ترکیه در بغداد اعلام کند زیرا چنین دیدارها و بازدیدهایی حتما باید از کانال‌های دیپلماتیک وزارت امور عراق عبور کند.علی الشلاه در پایان از مقامات حکومت کردستان خواست در قبال دستور عراق و یکپارچگی عراق متعهد بوده و سیاست‌های اشتباهی در راستای برخی منافع کشورهای منطقه‌ای اتخاذ نکنند.