پاسدار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با فارس: ستون‌ پنجمی‌های دشمن کشور را بحرانی جلوه می‌دهند.خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: در حالی که آمریکا و صهیونیسم سعی دارند تا با تحدید و فشار به جمهوری اسلامی به اهداف خود برسند گروهی در داخل نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و سعی دارند تا وضعیت کشور را بحرانی جلوه دهند. 22 مهر -91
پاسدار کوثری با تصویر روتوش کرده تا زیاد خشن و دژخیم نباشد که  دو دوره است عضو بازار مکاره وکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می باشد . همچنین عضو  تشکل جبهه ی پایداری آخوند دستمال ابریشم یزدی بر دست رهبر محمد تقی رهبر است . اکنون با خاک پاشیدن بر توی چشمان مردم نه وارونه گویی کرده است ، بلکه آدرس غلط داده است و  همسو با جریان انحرافی درون دولت مردم ناراضی هم متهم  شده اند . در صورتی  که روزانه شاهد رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری وتعطیلی کار خانجات واخراج وبیکار نمودن کار گران می باشند . از سوی دیگر احمدی نژاد رئیس جمهور که در 7 سال گذشته نه مدافع  پروژه هسته ای بوده که تبلیغ هم برایش می کرده است وتمامی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را به تمسخر می گرفت و منکر تأثیر گذاری اش می شد .حتی با فریاد ونمایندگی از سوی  مردم ایران  مدعی می شد که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل از منظر ملت ارزش ندارد چونکه  باور دارند انرژی هسته ای حق مسلم ماست .  چونکه رئیس جمهور سیاست هسته ای رهبر وپاسداران کودتا گر دیکته شده را اجراکرده است .اما چون  رهبر و پاسداران کودتاگر و حامیان شان در بازار مکاره ودستگاه فاسد قضاییه با دشمنی  ز نجیره ای که  نسبت به  مشاوران و معاونان ویاران نزدیک وی به ویژه رحیم مشایی فامیل وی  اعمال کرده اند متوجه شده است که تاریخ مصرف وی نه به پایان رسیده است ، بلکه شرایط بحرانی اقتصادی و افزایش تورم و گرانی ها به خصوص  قیمت ارز و سکه طلا که ناشی از تحریم های مرتبط به اهداف نظامی هسته ای می باشد ولی  با طرح  توطئه  تلاش می شود مقصر واقعی شرایط کنونی رئیس جمهور و جریان انحرافی درون دولت معرفی شوند . بنابراین رئیس جمهور در دفاع از خود مجبور شد در کنفرانس خبری گریز بزند واذعان نماید که  تحریم ها به ویژه تحریم نفت وبرخی بانک ها برروی افزایش قیمت ارز اثر داشته است . اما اکنون  پاسدار محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دروغ پرداز پاسداران  فارس با  آویزان شدن به گفته رهبر ولی فقیه  مدعی شده است آمریکا، صهیونیسم و کشورهای مرتجع منطقه سعی دارند تا با اعمال تحریم‌ها و وارد آوردن فشار به  رژیم بانکدار تروریست جهانی ایران به اهداف و خواسته‌های خود برسند و افرادی نیز در داخل کشور نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و با بالا بردن قیمت ارز سعی دارند اوضاع اقتصادی کشور را ملتهب جلوه دهند. در ادامه افزوده  این افراد در زمین دشمن بازی می‌کنند برای اینکه  سعی دارند تا مشکلات کوچک را بزرگ جلوه داده و به گونه‌ای وانمود کنند که کشور به بن‌بست رسیده و دیگر راهی برای بیرون رفتن از وضعیت کنونی وجود ندارد. انگاری که رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی غوطه ور در بحران های داخلی و بیرونی نیست ودر بن بست قرار ندارد ودر منطقه وجهان منزوی نیست.
محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تشبیه شرایط کنونی کشور به جنگ احزاب در صدر اسلام گفت: آمریکا، صهیونیسم و کشورهای مرتجع منطقه سعی دارند تا با اعمال تحریم‌ها و وارد آوردن فشار به جمهوری اسلامی ایران به اهداف و خواسته‌های خود برسند و افرادی نیز در داخل کشور نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و با بالا بردن قیمت ارز سعی دارند اوضاع اقتصادی کشور را ملتهب جلوه دهند.وی با بیان اینکه این افراد در زمین دشمن بازی می‌کنند افزود: این افراد سعی دارند تا مشکلات کوچک را بزرگ جلوه داده و به گونه‌ای وانمود کنند که کشور به بن‌بست رسیده و دیگر راهی برای بیرون رفتن از وضعیت کنونی وجود ندارد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ملت ایران از آگاهی و بصیرت کافی برخوردار بوده و از مردم ایران پس از انقلاب اسلامی تجربیات زیادی را در صحنه‌های مختلف کسب کرده‌اند و فریب این قبیل اقدامات را نمی‌خورند.نماینده مردم تهران،شمیرانات، ری و اسلامشهر در خانه ملت ادامه داد: این گونه اقدامات تداعی‌کننده جنگ احزاب در صدر اسلام است که زمانی که دشمنان اسلام در جبهه واحد در مقابل اسلام قرار گرفته بودند گروهی سعی داشتند تا با اقدامات خود موجب ایجاد یأس و ناامیدی در میان مسلمانان شوند.