خريد و فروش كاخ در نیاوران تهران با دلار


 
آپارتمان 240 متری با قیمت 53 میلیارد تومان در شمال تهران  بیان گر  چه  واقعیات فراموش شده  وناگفته های بیان ناشده ای می باشد؟ از جمله اینکه  مگر آشکارا زیرآب ماهیت شیادگرانه خمینی و جانشین وپیروانش زده نشده است زیراکه  خمینی شیاد مدعی بود اقتصاد مال خر است و حکومت آینده از آن مستضعفان وپا برهنگان  است .همچنین بیشتر موجب افشاگری عوامفریبی  ووارونه گویی خمینی شیاد است که گفته بود من یک موی این کوخ نشین ها را با تمام کاخ نشین ها عوض نمی کنم  و بر دست کوخ نشینان بوسه می زنم واز کاخ نشینان دوری می جویم. در صورتیکه پس از 33 سال محرومان که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند و زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند پدیده شوم کارتن خوابان هم  آنگونه رشد کرده است که شامل حال زنان در تهران می شود .موازی این پدیده آلونک نشینان حاشیه شهر ها هم  در حال رشد می باشد .  همینطور  مترداف این پدیده ها، پدیده های زنان تن فروش خیابانی وکودکان کار خیابانی  و اعتیاد همراه با رشد لجام گسیخته تورم و گرانی وفقر وبیکاری ورتبه داری فرار مغز ها از کشور هم با شدت در حال رشد می باشد. حال افزایش قیمت ارز  وکاهش روزانه ریال که موجب کاهش قدرت خرید روزانه مردم می شود به ویژه ادعای مستضعف پناهی رهبر وخدمت گزار وساده زیست وعدالت محور بودن باپاک ترین دولت تاریخ آن روی سکه عوامفریبی ودین روشی حکومت قرون وسطایی وضد بشری ووارونه گوی می باشد که آشکارا دین را آنگونه ابزار قدرت وثروت و سانسور وسرکوب وغارتگری کرده است. برای این که گزارش شده است  كاخ‌های شمال تهران در نیاوران  توسط سازنده‌هايي گردن كلفت و سرمايه‌دار ساخته مي‌شود كه گاهي به رانت‌هاي خاص دسترسي دارند .در ادامه گزارش افزوده شده است  بايد به آن توجه داشت برخي از اين كاخ‌ها بر اساس نرخ دلار فروخته مي‌شوند و نرخ‌هاي ريالي براي آنها آنچنان معنايي پيدا نمي‌كند برای اینکه تمام امکانات ساخت وارد می شود. مهمتر اینکه در شرایطی مردم استان نفت وزر خیز خوزستان از آب آشامیدنی محروم هستند . در عوض اين كاخ مجهز به استخر بزرگسالان و استخر كودكان هستند  ودارای لابي مجللي اند كه از خصوصات منحصر به فرد آن مي‌توان به سقف بسيار بلندش اشاره كرد عجیب وجالب تر اینکه صاحب اين ملك 7 طبقه و14 آپارتمان كه خودش  آن را كاخ مي تامد همانگونه که اشاره شد مي‌گويد تمام امكانات و مصالح اين خانه خارجي و وارداتي هستند و از ابزارآلات و مبلمان نامرغوب به هيچ عنوان در آن استفاده نشده است برای همین براي خريد هر متر آن بايد ۱۶ تا ۱۷ ميليون تومان پول هزينه شود. یعنی 4 سال دستمزد کارگران محروم وزحمت کش می باشد که  اثبات گرعمق فاجعه فاصله ی طبقاتی است. بهر حال یک نظر دهنده پیام داده است که بسیاری از کاخ نشین های فعلی کوخ نشیان آن موقع هستند. چونکه  کوخ نشینی و کاخ نشینی از بین نرفت  بلکه آدم ها جا به جا شدند و اختلاف طبقاتی بسیار عمیقتر شده است.  سئوال است چگونه چنین رژیم جنایتکاری که پرونده بسیار ننگین وسنگین نقض حقوق بشر دارد و با هزینه کردن بخشا عظم در آمد ها و اصرار بر پیگیری  پروژه ی هسته ای  موجب تحریما ها وگرانی وغارتگری شده است  آنچنان که دامنه ی اختلاف طبقاتی را چنین گسترده و عمیق کرده است که قیمت هر متر یک آپارتمان شمال تهران معادل 4 سال دستمزد یک کارگر زحمتکش و محروم است  چگونه می تواند مشروعیت داشته وضد مردمی نباشد و نباید برای پایان دادن به چنین بی عدالتی وتبعیض آشکار مبارزه ی پیگیر برای تغییرات دمکراتیک نمود؟
 

خريد و فروش كاخ شايد در زمانه فعلي، آن هم در شهري مثل تهران كمي غيرقابل باور و رويايي به نظر بيايد. با اين حال اما بايد باور كنيد كه در همين تهراني كه خريد يك مسكن ۷۰ متري امري بسيار بسيار دشوار به نظر مي‌آيد خانه‌هايي در شمال شهر خريد و فروش مي‌شوند كه نمي‌توان بر آنها اسم «مسكن» گذاشت. بنابراين فروشنده‌ها و خريداران اينطور به اصطلاح مسكن‌ها هم از اين اسم فراري‌اند و املاكشان را به اسم كاخ خريد و فروش مي‌كنند.به گزارش اقتصاد ايران آنلاين، بيشتر ما كاخ‌ها را يا در فيلم‌هاي تاريخي ديده‌ايم و يا در بازديدهاي عمومي از كاخ‌هايي كه اكنون تبديل به موزه شده‌اند نگاهي به آنها انداخته‌ايم.غافل از اينكه اكنون در مناطق شمالي شهر از جمله نياوران كاخ‌هايي نوساز و به‌روز در حال ساختند. البته بازديد از اين خانه‌ها به سادكي بازديد از كاخ‌ موزه‌ها نيست زيرا قبل از ورود به آنها بايد ثابت كنيد كه پول خريد آنرا خواهيد داشت.  آگهي اين كاخ‌ها را مي‌توان در سايت‌هاي مجاز و يا بنرهاي تبليغاتي خيابان در شمال شهر مشاهده كردآنطور كه مشاهدات نشان مي‌دهد اين كاخ‌ها توسط سازنده‌هايي گردن كلفت و سرمايه‌دار ساخته مي‌شود كه گاهي به رانت‌هاي خاص دسترسي دارند.نكته دومي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه برخي از اين كاخ‌ها بر اساس نرخ دلار فروخته مي‌شوند و نرخ‌هاي ريالي براي آنها آنچنان معنايي پيدا نمي‌كند.دليل فروشنده‌ها هم براي فروش كاخ‌ها براساس نرخ دلار اين است كه بسياري از مصالح و مبلمان اين خانه‌ها از كشورهاي خارجي و به صورت مستقيم وارد شده‌‌اند و نمي‌توان به راحتي براي آنها قيمت ريالي در نظر گرفتنمونه‌اي از اين كاخ‌ها كه اكنون شرح داده‌ شد در محله نياوران تهران قرار دارد. اين ساختمان به گفته سازنده آن ۷ طبقه است و هر طبقه آن ۲ واحد دارد. اين واحدها ۲۴۰ متري هستند و به گفته فروشنده ديدي منحصر به فرد دارند.البته آنچنان مشخص نيست كه كاخي ۷ طبقه در نياوران چگونه مي‌تواند ديدي منحصر به فرد بر تهران داشته باشد. چون تهران نه دريا و جنگلي دارد و نه از فراز كاخي ۷ طبقه مي‌توان چشم‌اندازي از تهران مشاهده كرداز سوي ديگر اين كاخ مجهز به استخر بزرگسالان و استخر كودكان است. همچنين لابي مجللي دارد كه از خصوصات منحصر به فرد آن مي‌توان به سقف بسيار بلندش اشاره كردصاحب اين ملك كه خود آنرا كاخ خطاب مي‌كند مي‌گويد كه تمام امكانات و مصالح اين خانه خارجي و وارداتي هستند و از ابزارآلات و مبلمان نامرغوب به هيچ عنوان در آن استفاده نشده است.او عنوان مي‌كند كه اگر قيمت هر متر از واحدهاي كاخ را از دلار به ريال تبديل كند براي خريد هر متر آن بايد ۱۶ تا ۱۷ ميليون تومان پول هزينه شود.يعني براي خريد هر واحد ۲۴۰ متري بايد به فروشنده ۳ ميليارد و ۸۴۰ ميليون تومان و برای کل آن باید بیش از 53 میلیارد تومان پرداخت كرد
نظرات بازدید کنندگان و پاسخ ها:  خمینی  من یک موی این کوخ نشین ها را با تمام کاخ نشین ها عوض نمیکنم .حمید  موضوع حلال و حرام بودن دارایی هاست کاخ و کوخش خیلی تفاوتی نداره چه بسا اگر دارایی مشروع باشه خیلی هم خوبه که استفاده کنند کی بخیله اما جدا از بیت المال.ناشناس یک رانت خوار: من یکی از این کاخ ها را با میلیونها انسان زحمتکش عوض نمی کنم.فرزاد. همان کوخ نشینان کاری کردند که کاخ نشینان قدیم از آن اباء داشتند!!!ناشناس. بسیاری از کاخ نشینهای فعلی کوخ نشیان آن موقع هستند. کوخ نشینی و کاخ نشینی از بین نرفت آدمها جا به جا شدند و اختلاف طبقاتی بسیار عمیقتر.سحر. آقای محصولی کاخ نشین هم اعتقاد راسخی به این جمله دارن و این جمله رو یرلوحه زندگی شون قرار دادند...ناشناس. دقیقا مثل بعضی مسئولین امروزی کشور 0 جمله این دوستمون دو پهلو هستش دقت کنیدهموطن پاسخ. ما که هیچ آثاری از کاخ ندیدم. بعضی از فروشنده ها یا توهم دارن یا فکر می کنن مردم نمی فهمن. ظاهرا بازار بنداز بنداز گرم. یارو اسم خونه و میذاره کاخ چند برابر قیمت می ندازه به مردم.ناشناس.پاسخ. اين ثروتمندان اگر حق ضعيفي را ضايع نكرده باشند ثروتمند نمي شدند ...البته اكثراً آقا زاده هستند. هاشمی .پاسخ. خب عوض نکند.. اما در عوض مسبب وضعیست که در جامعه ایران اختلاف طبقاتی هزاران بار بیشتر از دوره قبل بچشم میخورد. رفع این اختلاف یکی از وعده های مکرر ایشان بود و حالا شاهدیم بخش بزرگی از مردم درگیر معاش خود و تامین سرپناه بهر قیمتی هستند و جانشینان ایشان بدون هنر و کیاست و درایت همچنان به نابودی ارزشهای انسانی در کشور مشغولند. خدایی اگر هست روزی پرده های سیاه تزویر را فرو خواهد افکند تا همگان بدانند چه کسانی به این مملکت و آرمانهای شریف این مردم چه خیانتها کردند!Mohsen پاسخ. گاهی فکر می کنم بعضی ها یا خیلی خودشون رو به کوچه علی چپ زده اند و یا مارو ... گیر آورده اند و یا اینکه هنوز متوجه نشده اند که هر سال به عمرشان افزوده می شود و یا اصلا متوجه گذشت زمان وتغییر وتحولات اجتماعی نیستند یکی نیست به این بابا بگه امام خمینی اینطوری گفته بودند او گفته بودند در آن زمان گفته بودند تازه ما عمل را می بینیم به علاوه مگر سرمایه داری بد است من یک معلمم اما اعتقاد دارم که این سرمایه دارها اغلب افرادی با هوش و با دل و جگر و بسیار مدیر وزحمت کش هستند نمی دانم چرا باید تنگ نظر و خسیس بودبابا اینها که عادی هستند کمی بالاتر هستند از بس همه بساز و بفروش شدند از بقال، پزشک ..... و ساختمانهای بسیار پایین می سازند وقتی خانه ای که آرشیتکت می سازد برایشان کاخ هست!!!!