تهران برای مواجهه با زلزله احتمالی آماده است؟

 همانگونه  که برای مواجه با فاجعه پلاسکو آماده بود که منجر به تخریب ساختمان 18 طبقه وجانباختن تعدادی آتش فشان ومفقودشدن تعدادی دیگر شده است .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اعلام این که پایتخت برای مواجهه با پیامدهای وقوع زلزله احتمالی آماده نیست،‌ گفت: انبارهای امدادی هلال احمر تهران برای مواجهه با مخاطرات مختلف از جمله زلزله احتمالی باید تجهیز شود.
به گزارش ایرنا، حسین کتابدار روز سه شنبه در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های هلال احمر در دهه فجر برگزار شد، درباره امکان وقوع زلزله در تهران افزود: زلزله تهران اجتناب ناپذیر است ولی ما تنها 30 درصد برای مواجهه با پیامدهای زلزله احتمالی آماده هستیم.
وی با تاکید بر این که باید در تهران اقلام 22 گانه امدادی مورد نیاز تامین شود، گفت:‌در تهران بالغ بر 44 هزار متر مربع انبار داریم که بخش زیادی از آنها خالی است.
کتابدار گفت: این در حالی است که ما باید برای 2 درصد از خانواده‌ها، اقلام 22 گانه (مانند اقلام زیستی، مواد غذایی، چادرهای امدادی، پتو، زیر انداز ) داشته باشیم درحالی که در تهران این پوشش به زیر 2 درصد می رسد بنابر این از دولت انتظار داریم در این زمینه به هلال احمر کمک کند.وی گفت:برنامه‌های هلال احمر در ایام دهه فجر از امروز در مرقد حضرت امام (ره) آغاز شده و جمعیت هلال احمر ری پوشش امدادی آن را بر عهده دارد.کتابدار به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و افزود: از آنجایی که این راهپیمایی، نمادی ملی است و در عین حال انعکاس فرامرزی هم دارد مورد، توجه جمعیت هلال احمر نیز خواهد بود تا بتوانیم خدمات و حمایت‌های امدادی لازم را به راهپیمایان ارایه دهیم.