آقاي ترامپ! آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند

 اوین نامه ی کیهان 16 بهمن - 95
آقاي ترامپ! آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
رئيس جمهور آمريكا: همه گزينه ها عليه ايران روي ميز است

البته که آمریکا غلط نمی کند چون 38 سال است رهبران وکارگزاران رژیم وارونه ولایت فقیه نه غلط کرده  که شکرخوری های اضافی  کرده اند . زیرا هرجا احساس خطر کرده اند که سمبه محکم یا زمین سفت است بلافاصله دست شان ر ا بالا برده و تسلیم شده اند .مثل آزاد کردن گروگان های سفارت آمریکا در تهران که متهم به جاسوسی شده و خمینی تأکید برمحاکمه ومجازات شان کرده بود .ولی با سلام و صلوات آزاد شدند . یا  به کام  سرکشی جام  زهر شکست  جنگ وتن دادن به  آتش بس به جای شعار جنگ جنگ تا پیروزی همچنین تن دادن به برجام به جای دست یابی به سلاح هسته ای و.... اکنون هم بر خلاف لغز خوانی پوشالی  که علیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا می شود به زودی با غلط کردن عقب نشینی مفتضحانه خواهد شد.

سرويس سياسي - تحليلگران سياسي- نظامي گرچه هميشه در مقابل داعيه معتقدان به لزوم برخورد سخت با ايران اعتراف کرده اند که لفاظي هميشگي مبني بر روي ميز بودن گزينه نظامي عليه ايران، امکان عملياتي شدن ندارد و البته دليل آن، پاسخ هاي نامتقارن و بسيار سختي است که ايران مي تواند به هر نوع حمله نظامي احتمالي بدهد اما همچنان از بودن همه گزينه ها روي ميز سخن مي گويند و ظاهرا تکرار عبارت «همه گزينه ها روي ميز است» در باره ايران، تقريبا به يک سنت در ميان مقامات آمريکايي تبديل شده است.
    اين در حالي است که هفته نامه آمريکايي «ويکلي استاندارد» چندي پيش در ارزيابي موقعيت آمريکا در مقابل ايران نوشته بود که «تمامي روساي جمهور آمريکا از کارتر تا اوباما در يک نقطه با امام خميني(ره) اشتراک نظر دارند و آن، اين که آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند». 

    حالا«دونالد ترامپ» رئيس جمهور جديد آمريکا نيز در بدو ورود خود به کاخ سفيد براي اينکه نام خود را در فهرست «ويکلي استاندارد» و در کنار روساي جمهور پيش از خود ثبت کند در تازه ترين لفاظي خود ايران را تهديد کرد و گفت که هيچ گزينه اي عليه ايران از ميز خارج نيست.

    ترامپ اين اظهارات را در جواب سوالي درباره اينکه آيا گزينه نظامي عليه ايران مطرح است عنوان کرد. 

    وي همچنين در توئيت خود عليه ايران اعلام کرده است: ايران با آتش بازي مي کند؛ آنها قدر محبت هاي اوباما را ندانستند من مثل اوباما مهربان نيستم!

    رئيس جمهور جديد آمريکا پيش از اين نيز در خصوص آزمايش موشکي ايران نوشته بود: «ايران رسماً به دليل شليک موشک بالستيک تحت نظر قرار گرفته است. آنها بايد از توافق وحشتناکي که آمريکا با آنها داشته، ممنون باشند

    وي در پيام نوشته بود: «به نظر من، اين يکي از بدترين توافقاتي است که تاکنون منعقد شده، و فکر مي کنم اين يکي از احمقانهترين توافقاتي است که تاکنون ديده ام که در آن به يک کشوري زندگي ببخشيد و ۱۵۰ ميليارد دلار به آنها اختصاص دهيد و يک ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار نيز پول نقد به آن مي دهيد

    ترامپ در پيام ديگري هم مدعي شده بود؛ ايران نفس هاي آخر خود را مي کشيد اما با جلو آمدن آمريکا در قالب توافق هسته اي و اعطاي 150 ميليارد دلار پول به آنها زندگي بخشيد!

    لاف و تهديدهاي ترامپ در حالي است که وي در اولين مصاحبه پس از رياست جمهوري اش، به اي بي سي نيوز گفت: «ايالات متحده در حال فرو پاشيدن است. ما هزينه ساخت يک مدرسه در بروکلين يا لس آنجلس را نداريم. شيکاگو مانند افغانستان شده هر چند روز يک بار شماري از مردم هدف گلوله قرار مي گيرند... من مي خواهم مطمئن شوم در دوره من هيچ کسي در خيابان هاي آمريکا (به خاطر بيمه و فقر) نخواهد مرد»!

    او همچنين در مصاحبه با سي بي اس گفته است: «با پول جنگ در خاورميانه در 15 سال گذشته، مي توانستيم دوبار آمريکا را بازسازي کنيم. سياستمداران ما براي مدتي طولاني، مردم را مايوس کرده اند. آنها، مردم را در زمينه اشتغال مايوس کرده اند. آنها حتي در حوزه جنگ نيز مردم را مايوس کرده اند. ما از 15 سال پيش در اين جنگ (در منطقه خاورميانه) درگير هستيم. ما 6 تريليون دلار در منطقه غرب آسيا هزينه کرده ايم. ما با اين پول مي توانستيم کشورمان را دو مرتبه از نو بازسازي کنيم. به وضع جاده ها، پل ها، تونل ها و فرودگاه هايمان نگاه کنيد که شبيه مکان هاي از رده خارج است

    همزمان با لاف و تهديدهاي ترامپ موجي از اظهارات تهديدآميز و به تبع آن فضاسازي گسترده رسانه اي از سوي مقامات آمريکايي آغاز شده است که گرچه شايد زبان تيم ترامپ كمي تند و حتي احمقانه باشد، اما امكاناتشان براي اقدام به همان اندازه دولت اوباما، و بلكه كمتر است.

    
    
مايکل فلين :از امروز ايران را رسما زير نظر قرار مي دهيم
    مايکل فلين، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد نيز روز چهارشنبه با قرائت بيانيه شديداللحني در خصوص ايران گفت : «اقدامات اخير ايران، از جمله آزمايش تحريک آميز موشک بالستيک و حمله به يک ناو عربستان سعودي که توسط شبه نظاميان حوثي تحت حمايت ايران انجام شد بار ديگر آنچه مي بايستي در تمام مدت رفتارهاي ثبات زداي ايران در خاورميانه براي جامعه بين المللي آشکار مي بود را تقويت کرد

    فلين مدعي شد: «آزمايش موشکي اخير نيز بر خلاف قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد است که از ايران مي خواهد هيچ فعاليتي مرتبط با موشکهاي بالستيکي طراحي شده براي قابليت حمل سلاح هاي هسته اي، شامل پرتاب با استفاده از چنين فناوري هاي موشکهاي بالستيک، صورت ندهد

    وي اضافه کرد: «اينها تنها جديدترين موارد از رويدادهايي هستند که به موجب آنها نيروهاي حوثي آموزش ديده و مسلح شده توسط ايران به کشتي هاي سعودي و اماراتي حمله کرده اند و اقدام به تهديد کشتي هاي آمريکايي و متحدانش در حال گذر از درياي سرخ کرده اند. ايران با اين اقدامات و فعاليت هاي مشابه کماکان دوستان و متحدان آمريکا را در منطقه تهديد مي کند».

    فلين گفت: «دولت اوباما به اقدامات مخرب تهران اعم از انتقال سلاح، حمايت از تروريسم و ساير موارد نقض هنجارهاي بين المللي پاسخ مناسب نداد. دولت ترامپ اين اقدامات ايران که امنيت، رفاه و ثبات در سرتاسر منطقه خاورميانه و فراسوي آن را تهديد کرده و زندگي آمريکايي ها را در معرض خطر قرار مي دهد را محکوم مي کند 

    وي تصريح کرد: «رئيس جمهور ترامپ به شدت توافق هاي مختلف حاصل شده بين ايران و دولت اوباما و همچنين با سازمان ملل را ضعيف و غيرموثر دانسته و از آنها به شدت انتقاد کرده است

    مشاور امنيت ملي آمريکا گفت: «ايران به جاي سپاسگزاري از آمريکا بابت اين توافقات اکنون احساس جرات مندي مي کند. و از همين امروز ما رسماً ايران را تحت نظر قرار مي دهيم

    
    
شان اسپايسر : اقدامات ايران بي پاسخ نخواهد ماند
     همچنين شان اسپايسر ، سخنگوي کاخ سفيد روز پنجشنبه ضمن ارائه توضيحاتي درباره بيانيه ضد ايراني «مايکل فلين» ايران را به «پاسخ در برابر اقدامات خصمانه» تهديد کرد و گفت: «دولت ترامپ به ويژه در حوزه امنيت ملي با دولت اوباما تمايز خواهد داشت و به دنبال ايمن تر و قدرتمند کردن مردم آمريکا خواهد بود

    سخنگوي کاخ سفيد اضافه کرد: «ترامپ در مخالفت با توافق هسته اي ايران و تبعات آن بسيار بسيار ثابت قدم بوده است

    وي همچنين گفت: «بايد مطمئن شويم ايراني ها متوجه شده اند که ما در برابر چنين اقداماتي (آزمايش موشکي) بيکار نخواهيم نشست

    سخنگوي کاخ سفيد در ادامه به عنوان بخشي از استدلال خود در دفاع از اين اعلاميه خصمانه دولت(آمريکا) که ايران بايد با دقت زير نظر گرفته شود، به اشتباه ايران را به حمله به ناو آمريکايي متهم کرد گفت: ايران به کشتي نيروي دريايي آمريکا حمله کرده است.

    خبرنگار سي بي اس، به سرعت اين اشتباه او را اصلاح کرد و گفت، يک کشتي سعودي بوده است و اسپايسر هم با صدايي که به سختي شنيده مي شد، گفت: از شما متشکرم، بله يک کشتي سعودي. اين درست است! با وجود اين وي تلاش نکرد استدلال و ادعاي قبلي خود را که گفته بود اين کشتي از سوي ايراني ها هدف قرار گرفته است، اصلاح کند.

    رئيس مجلس نمايندگان آمريکا: از اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران حمايت مي کنم

    «پاول رايان» رئيس مجلس نمايندگان آمريکا هم در ادامه لفاظي هاي اخير مقامات اين کشور عليه ايران، اعلام کرد که از اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايراني ها حمايت مي کند.

    رايان که در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران سخن مي گفت، در ادامه تنش هايي که بر سر آزمايش يک موشک بالستيک از سوي وزارت دفاع ايران رخ داده، تيغ تيز انتقادات خود را به سمت ايران گرفت.

    رئيس جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا، در بخش ايراني سوال و جواب ها، ابتدا گفت «من از (اعمال) تحريم هاي بيشتر عليه ايران حمايت مي کنم. دولت قبلي بيش از حد با ايران مماشات کرد

    منظور رايان از «دولت قبل»، دولت باراک اوباما است که يکي از 7 امضاکننده توافق هسته اي با ايران است.

    پاول رايان ادامه داد: «فکر مي کنم آنها (دولت اوباما) در مماشات با ايران خيلي زياده روي کردند و نتيجه اين شد که ايران خيلي فعال تر از آن است که در غير اين صورت مي بود

    رئيس مجلس نمايندگان آمريکا با تکرار ادعاهاي قديمي هيئت حاکمه کشورش در قبال ايران گفت: «ايران بزرگ ترين حامي تروريسم دولتي در دنيا است. آنها روي موشک هايشان مي نويسند مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل. ايران کشور دوست نيست که صلح يا منافع بين الملل را در ذهن داشته باشد».

    پاول رايان نتيجه گيري کرد: «ما بايد سياست سخت گيرانه اي عليه ايران اتخاذ کنيم. فکر مي کنم مماشات با ايران بايد متوقف شود

    
    
تحريم هاي جديد وزارت خزانه داري آمريکا عليه 13 فرد و 12 نهاد مرتبط با ايران
    وزارت خزانه داري آمريکا نيز تحريم هاي جديدي عليه 13 فرد و 12 نهاد مرتبط با ايران اعلام کرد. اين نهادها و يا مقامات، به دليل انجام فعاليتهاي مرتبط با تروريسم و همچنين فعاليتهاي مرتبط با برنامه موشکي، مشمول تحريم خواهند شد. 

    فهرست صادرات تجهيزات پزشکي تحريمي ايران بروزرساني شد

    از سوي ديگر اداره کنترل دارايي هاي خارجي وزارت خزانه داري آمريکا نيز در راستاي اعمال تحريم هاي بيشتر ايران از سوي دولت ترامپ، در اطلاعيه جديدي، فهرست تجهيزات پزشکي که براي صادرات يا صادرات مجدد به ايران نيازمند دريافت مجوزهاي ويژه از آمريکاست را بروزرساني کرد.

    بر اساس قانون 31 سي اف آر 560،530 قانون مبادلات و تحريم هاي ايران در اين وزارتخانه، فهرستي از تجهيزات پزشکي اجازه صادرات يا صادرات مجدد به ايران را ندارند مگر اينکه مجوز ويژه اي از دولت آمريکا دريافت شود.

    اقلامي که در اين فهرست به آن اشاره شده است به دو بخش تجهيزات پزشکي عمومي و تجهيزات آزمايشي تقسيم مي شود. تجهيزات پزشکي عمومي شامل دستگاه هاي توليد اکسيژن، پمپ هاي با قدرت پمپاژ بيش از يک ليتر در دقيقه، تجهيزات عکس برداري تشخيصي پزشکي و تجهيزات آزمايشگاهي شامل بيش از 32 قلم تجهيزات است.

    شبکه سي ان ان نيز گزارش داد که آمريکا از ارائه ويزا به يک کودک 4 ماهه ايراني که براي عمل جراحي قرار بود به آمريکا سفر کند، خودداري کرده است.

    عموي فاطمه به سي ان ان گفته است که پدر و مادر اين کودک روز 5 فوريه در پورالند نوبت ويزيت داشتند اما دولت آمريکا از ارائه ويزا به آنها خودداري کرده است. اين کودک از 2 نارسايي نادر قلبي رنج مي برد و داراي 2 حفره در قلب خود است.

    
    
بازداشت نخست وزير سابق نروژ در فرودگاه آمريکا به خاطر سفر به ايران
    وب سايت آمريکايي هافينگتون پست گزارش داد که «کيل مگنه بوندويک» نخست وزير اسبق نروژ روز سه شنبه مدتي در حدود يک ساعت در فرودگاه دالس آمريکا به خاطر داشتن مهر سفر به ايران در پاسپورت مورد بازجويي پليس قرار گرفت. او سال 2014 به منظور شرکت در کنفرانسي مربوط به افراط گرايي و تروريسم به تهران سفر کرده بود. اين مقام سابق نروژي پس از حدود يک ساعت بازجويي اجازه يافت وارد خاک آمريکا شود. او در طي اين يک ساعت در اتاقي که برخي مسافران کشورهاي خاورميانه اي در آن قرار داشتند، بوده است. وي درباره بازداشت موقت خود در فرودگاه آمريکا به يک تلويزيون نروژي گفته است که به موجب فرمان اخير ترامپ درباره ممنوعيت سفر اتباع 7 کشور به آمريکا بازداشت نشده بلکه به خاطر طرح مصوب کنگره آمريکا در سال 2015 به منظور محدوديت سفر به خاک آمريکا براي افرادي که به کشورهاي خاص از جمله ايران سفر مي کنند، مورد بازجويي پليس قرار گرفته است.

    
    
هشدار روسيه به ترامپ درباره مواجه با ايران
    بلافاصله پس از تهديد واشنگتن به وضع تحريم هاي جديد عليه ايران ، وزارت خارجه روسيه ضمن هشدار درباره پيامدهاي چنين اقدامي ، اعلام کرد که مسکو خواستار خودداري از انجام هر گونه اقدام ضدبرجامي است و واشنگتن ضمن پايبندي به برجام و عدم اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، در روند اجراي اين توافق پيچيدگي هاي جديد ايجاد نکنند.

    
    
مخالفت وزارت خارجه با حضور تيم کشتي آمريکا در ايران
    سخنگوي وزارت امور خارجۀ ايران اعلام کرد اين وزارتخانه مخالف سفر تيم ملي کشتي آزاد آمريکا به ايران براي شرکت در رقابت هاي جام جهاني است.

    بهرام قاسمي گفت: «همانطور که قبلاً اعلام کردم اين موضوع به کميتۀ ويژه‏اي ارجاع شده بود، موضوع در اين کميته مورد بررسي قرار گرفت و نهايتاً با سفر تيم کشتي آزاد آمريکا به ايران مخالفت شد».

    وي افزود: «با توجه به سياست‏ هاي اتخاذ شده از سوي دولت جديد آمريکا، وزارت امور خارجه به ناچار در شرايطي قرار گرفت که با سفر تيم کشتي آمريکا به ايران مخالفت کند

    
    
حرف مفت
    درباره ميزان جدي گرفتن تهديد ترامپ نيز همين بس که فيصل قاسم يکي از مجريان شبکه الجزيره يک نظرسنجي در صفحه شخصي خود با طرح اين سوال انجام داد؛ امکان تهديد ايران از سوي ترامپ حرف مفت است يا جدي؟ تا لحظه تنظيم اين خبر و علي رغم مخاطبان عرب زبان وي، 68 درصد تهديد ترامپ را حرف مفت دانسته اند!