گزیده خبرهای 9 اردیبهشت – 96 فسمت-2

گزیده خبرهای 9 اردیبهشت – 96 فسمت-2
تخريب ۱۳ ويلا در حريم زاينده رود
مدير روابط عمومي شرکت آب منطقه اي اصفهان گفت: با صدور حکم مراجع قضائي مبني بر تخريب ويلاهاي حريم رودخانه زاينده رود، عوامل اجرايي شرکت آب منطقه اي، ۱۳ ويلا را در باغ بهادران تخريب کردند.    محمد شفاهي با بيان اينکه تجاوز به حريم و بستر رودخانه ها ممنوع است اظهار داشت: امسال 25 ويلا که در حريم زاينده رود ساخته شده بودند در دست تخريب قرار گرفته که تاکنون حدود 20 مورد آن در بخش باغ بهادران شهرستان لنجان تخريب شده است.    وي با بيان اينکه حريم رودخانه ها متعلق به دولت و در نتيجه متعلق به همه مردم است و ساخت وساز در حريم آنها تجاوز به حقوق ملت محسوب مي شود، افزود: با جلوگيري از اين نوع ساخت وسازها استفاده عمومي از حريم رودخانه ها به مردم بازگردانده مي شود. وي حد و بستر مجاز رودخانه ها را براساس قانون توزيع عادلانه آب متفاوت و با توجه به حکم قضائي اعلام و خاطرنشان کرد: با اقدامات جدي تر دولتي در جلوگيري از تجاوز به حريم رودخانه ها در سال هاي اخير، افراد بايد پيش از اقدام به هرگونه ساخت وساز در حريم رودخانه ها به قانون و مراجع قانوني مراجعه و مجوزدريافت کنند.وي افزود: سال گذشته بيش از 50 ساختمان و ويلا در استان اصفهان که به طور غيرقانوني در حريم رودخانه زاينده رود ساخته شده بودند، با حکم قضائي تخريب شد. 
قتل به خاطر اختلاف در تلگرام
آمل- ايسنا: فرمانده انتظامي آمل گفت: به دنبال کسب خبري مبني بر درگيري سه نوجوان در روستاي اسکو محله امامزاده عبدالله اين شهرستان ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ ولي الله گنجيان مقدم افزود: ماموران دريافتند اين نوجوانان به دليل اختلاف و مشاجره در فضاي مجازي با يکديگر درگير شدند که در اين بين فردي به نام «رضا-ک» شخص ديگري به نام «علي-ر» را با ضربات چاقو به شدت مصدوم و به قتل رساند. وي اظهار داشت: ماموران طي عملياتي قاتل فراري را دستگير و متهم به جرم خود اعتراف کرد. پرونده اين قتل براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.
پرايد زير چرخ هاي کاميون له شد
    اهواز- خبرگزاري مهر: رئيس پليس راه خوزستان اظهار داشت: يک دستگاه کاميون در محور شوشتر به تصفيه قند با يک دستگاه پرايد برخورد کرد که در اثر آن خودروي پرايد زيرچرخ هاي کاميون له شد. سرهنگ رضا دولتشاهي افزود: در اين سانحه رانندگي 3 نفر از سرنشينان پرايد در دم جان باختند و دو نفر ديگر به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. وي بدون اشاره به علت اين تصادف گفت: حال مصدومان وخيم گزارش شده است
قتل برادر شهردار
    ساري- خبرنگار کيهان: رئيس پليس آگاهي مازندران قتل حجت الله انتظاري برادر شهردار کياسر ساري را مورد تائيد قرار داد.    سرهنگ ذبيح الله پهلواني اظهار داشت: به دنبال مفقودي «حجت الله انتظاري»، پليس آگاهي تحقيقات گسترده اي را آغاز و چند مظنون را در اين رابطه شناسايي کرد. وي گفت: جنازه برادر شهردار کياسر عصر چهارشنبه در حوالي پل گرماب اين شهرستان کشف شد. سرهنگ پهلواني گفت: پرونده اين قتل توسط ماموران آگاهي در دست بررسي است.  
    گاز خانه اي را منفجر کرد
    مشهد- ايرنا : مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد گفت: در پي انفجار يک منزل مسکوني در اين شهر 2 پسر بچه هفت و هشت ساله که در خيابان حوالي اين منزل بودند به شدت مصدوم شدند.    حسن جعفري افزود: اين حادثه پنجشنبه شب در يک منزل مسکوني 60متري واقع در بلوار توس مشهد رخ داد و آتش نشانان بلافاصله به محل اعزام شدند    وي بيان کرد: در اثر شدت انفجار، لوازم منزل به اطراف پرتاب شده، در و پنجره و ديوارها تخريب شده و شيشه هاي منازل مجاور نيز فرو ريخته بود.    مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد، با يادآوري حضور نداشتن ساکنان در منزل در هنگام وقوع انفجار، افزود: طبق بررسي هاي اوليه نشت گاز منجر به وقوع اين حادثه شده، ولي علت دقيق و ميزان خسارت بر جاي مانده در اين حادثه نيازمند بررسي هاي بيشتر است.