اولين زنگ حساب /دست هاي خالي كار دست دولت داد

دروغ نامه ی کیهان 9 اردیبهشت -96
اولين زنگ حساب /دست هاي خالي كار دست دولت داد
گزارش  اوین نامه كيهان از متن و حاشيه مناظره نامزدهاي رياست جمهوري
مگر درکارنامه ننگین وخونین و غارتگرانه وجنگ افروزانه 38 ساله ی رژیم تروریستی ولایت فقیه کوچکترین روزنه ای وجوددارد که آلوده به سیاهی و تباهی وفساد و...نباشد؟  بنابرایت تلاش مذبوحانه کردن تا عملکرد 34 سال قبل از4 سال دولت روحانی تفکیک شود تا همه کاسه وکوزه مشکلات وبحران های عدیده برسر دولت روحانی شکسته شود. باید گفت برخلاف تیتر زده شده صفحه اول اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری که نماینده ویژه خامنه ای رهبرولی فقیه دراین اوین نامه است "اولين زنگ حساب /دست هاي خالي كار دست دولت داد" باید گفت که دستان این مدعی منتقد و دونامزد مورد نظرش دژخیم رئیسی و  پاسداردزد قالیباف  که خیلی خالی تراست . برای اینکه روحانی وارث دولت قبلی عدالت محور  اصولگرای پاک ترین درتاریخ است و توانسته نرخ تورم 40% دوران احمدی نژادرا کاهش دهد . ازسوی دیگر  یک عامل مهم خالی بودن دست دولت روحانی به خاطر کارشکنی های مستمر 4 ساله پاسداران مخالف برجام بوده است .چون روحانی شهامت بیان وروشنگری کردن دراین مورد رانداشته است موجب طلبکاری مقصران اصلی شده و روحانی بایدچونش  عدم شهامت عدم افشاگری اش سخت بخورد .

سرويس سياسي-
    
مناظره ديروز 6 نامزد رياست جمهوري را مي توان اولين زنگ حساب دولت يازدهم محسوب کرد. در حالي که پيش از آن اينطور اعلام شده بود که محور اولين دور مناظره هاي زنده تلويزيوني اجتماعي- اقتصادي است، چند ساعت مانده به برگزاري اعلام شد محتوا اجتماعي- فرهنگي خواهد بود. اين تغيير محتوا در حالي رخ داد که بنا به برخي گزارش ها، يک جريان خاص از پررنگ شدن مباحث اقتصادي در مناظره ها گريزان بوده و سعي داشته و دارد تا فضا را به سمت و سوي ديگري سوق دهد. اما تغيير عنوان مناظره نيز براي اين جريان فايده اي نداشت و از همان ابتداي کار مشخص شد، آنچه تکليف مناظره ها و در نهايت نتيجه انتخابات را روشن مي کند، مسئله اقتصاد و معيشت مردم است و نمي توان از آن فرار کرد و يا آن را کمرنگ جلوه داد.
    
دولت که در 4 سال گذشته يکه تاز ميدان سخنراني، گزارش و آماردهي بوده است، ديروز براي نخستين بار در برابر منتقداني جدي قرار گرفت تا ساعاتي سخت و طاقت فرسا را براي نامزدهايش رقم بخورد. پس از چهار سال انشاخواني هاي يک طرفه، همين چند ساعت کوتاه کافي بود تا مشخص شود دست دولت در زنگ حساب چقدر خالي است و علت آن همه تهمت و فحاشي به منتقداني که سعي مي شد صدايشان در ميان انبوه زردنامه هاي زنجيره اي و بوق هاي چاپلوسي و تملق گويي به گوش کسي نرسد، چه بوده است. خالي بودن کارنامه دولت چنان کار دستش داد که حتي رجزخواني هاي نامزد پوششي و ضربه گير نيز کاري از پيش نبرد و کم آوردن در برابر پرسش ها و سندها، به شکل عصبانيت و اتهام زني بروز کرد. يادآوري وعده هاي بزرگ و بر زمين مانده دولت نيز سرنوشتي جز انکار نداشت. آقاي روحاني که چندي پيش وعده 100 روزه سال 92 را انکار کرده بود، ديروز هم وعده ايجاد 4 ميليون شغل را انکار و آن را منتسب به يک سايت گمنام کرد که البته قاليباف با دادن برگه سايت خود ايشان به وي، وعده چهار سال پيش را به او يادآور شد.
    
مناظره با توضيحات ميرسليم درباره حاشيه نشيني آغاز شد و پس از توضيحات وي حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي اظهار داشت : درباره حاشيه نشيني مسئله اوليه آمار است، آمار 11 ميليون مربوط به سال 92 است و شايد در حال حاضر بشود تا 16 ميليون را گفت.
    
رئيسي درباره عدالت اجتماعي نيز گفت: عدالت اجتماعي يکي از اهداف مهم نظام جمهوري اسلامي است و فاصله طبقاتي به هيچ عنوان زيبنده نظام نيست. ضريب جيني نشاندهنده اين است در سال هايي که هدفمندي يارانه ها مطرح بوده فاصله طبقاتي کمتر شده اما در سال هاي اخير شاهد افزايش 7 واحدي فاصله طبقاتي و رسيدن از 36 صدم به 43 صدم بوده ايم.
    
وي با بيان اين که 11 ميليون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد اما دولت گامي برنمي دارد اظهار داشت : براي زوج هاي جواني که مي خواهند ازدواج کنند بايد در مقوله مسکن به آنها کمک کرد.3 موضوع ازدواج، مسکن و شغل با يکديگر ارتباط دارد که ما بايد شاهد يک ميليون شغل در هر سال باشيم و اين بايد جزو برنامه کار دولت باشد.
    
وي گفت: يکي از مظلوميت هاي جمهوري اسلامي و نظام ما اين است که دولت ها بعد از پايان کار خود حالت اپوزيسيون مي گيرند در حالي که بايد درباره 4 سال عملکرد خود به مردم پاسخگو باشند، اينجا اصلا بحث اصولگرايي و اصلاح طلبي نيست.
    
    
ماجراي يک حمله و گردشگري
    
اسحاق جهانگيري نامزد دوازدهمين دوره رياست جمهوري نيز اظهار داشت: اينکه فردي موفق مي شود بيش از 3/8 ميليارد دلار از اموال ملت ايران را به جيب بزند، هر کس اين خبر را مي شنود متوجه مي شود که جامعه به سمت بي عدالتي رفته يعني عده اي با فساد و زد و بند به ثروت هاي بادآورده رسيده اند و متاسفانه عده اي به حداقل هاي زندگي نياز دارند. 
    
وي همچنين اظهار داشت : در کشور بهترين زمينه براي گردشگري وجود دارد، چه کساني به سفارت عربستان حمله کردند؟ چه کساني باعث شدند 700 هزار شيعه اي که به ايران مي آمد زندگي مردم مشهد مي چرخيد و کسب و کار ايجاد مي شد به هم بخورد؟ آيا دولت اين کار را کرد؟ بله آقاي قاليباف ما نمي توانيم به سفارت حمله کنيم، ما نمي توانيم زندگي مردم را به خاطر منافع خودمان دچار آسيب کنيم. چه کساني به سفارت حمله کردند؟ آنها در حال حاضر در ستادهاي کدام کانديدا در حال فعاليت هستند؟ کدام کانديدا از آنها حمايت مي کرد و به آنها پول مي داد و آنها را شکل مي داد؟ 
    
وي بار ديگر با حمله به قاليباف گفت : من فکر مي کنم در اين چهار سال کارهاي مهمي در زمينه محيط زيست انجام شده، آقاي قاليباف ۱۲ سال است که شهردار تهران است، بگويد چطور نتوانسته پس از ۱۲ سال زباله هاي مردم را تفکيک کند؟ 
    
    
شکاف طبقاتي در جامعه بيشتر شده است 
    
محمدباقر قاليباف کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز با حضور در مناظره زنده تلويزيوني اظهار داشت : امروز شکاف طبقاتي در جامعه ما بيشتر شده است، فرصت هاي اجتماعي امروز نابرابر هستند يعني بهره اي که آن 4 درصد مي برند هيچ وقت بقيه 96 درصد مردم اين بهره را نمي برند.
    
قاليباف گفت : 4 درصد در جامعه ما هستند که از همه چيز برخوردارند و 96 درصد هم برخوردار نيستند.آنهايي که برخوردار هستند با رانت برخوردارند، همانطور که آقاي جهانگيري به آن اشاره کرد در مسکن هم همينگونه است.
    
قاليباف گفت : در سال 95 بيش از 530 هزار ميليارد تومان وام داديم؛ بپرسيم اين وام ها را به چه کساني داديم، چند هزار نفر اين وام ها را گرفتند و چند ده ميليون نفر مثل همين وام ازدواج که گفتند چند سال است در نوبت هستند؟
    
وي خطاب به روحاني يکي از وعده هاي او را يادآور شد و گفت : همانطور که جنابعالي اشاره کرديد مشکل جدي امروز ما در بحث ازدواج اشتغال است. جنابعالي در آغاز دوره به مردم عزيزمان قول داديد که 4 ميليون شغل را ايجاد کنيد. در همان ابتداي مذاکرات هم گفتيد.
    
روحاني در پاسخ به قاليباف گفت : آقاي قاليباف ببينيد يک سايت گمنامي يک حرفي مي زند، بعد يک سايت معروفي نقل مي کند، بعد يک روزنامه آن را نقل مي کند، بعد جنابعالي هم مي خواهيد از روزنامه نقل کنيد؛ من هيچ وقت در هيچ دوره اي قول 4 ميليون شغل به مردم ندادم و اين دروغ محض است.
    
وي ادامه داد: اينکه از هر جايي و سايتي و حرفي و کلامي درست يا نادرست، دروغ يا راست، براي اينکه ما به رقيب لطمه بزنيم، اينکه کار صحيحي نيست.
    
روحاني که وسط کلام قاليباف سخن گفته بود ادامه داد: براي اين مي خواستم آقاي قاليباف بر روي آن کلامشان ادامه ندهند براي اين بود که مي خواستم بر گناهش اضافه نشود و گرنه مي توانند تا صد دقيقه ديگر ادامه دهند و هر چه مي خواهند مي توانند بگويند.
    
قاليباف در پاسخ به اظهارات روحاني گفت : ما آدرس سايت را از خودتان مي گيريم! شما که از آزادي گفتيد حداقل اجازه بدهيد بنده نظرم را به شما بگويم. اگر تحمل داشته باشيد در حد دو دقيقه اتفاقي نمي افتد تحمل کنيد.
    
وي ادامه داد: آقاي روحاني به مطلبي اشاره کرد که فلاني درست نگفته؛ بايد بگويم که آن آماري که خدمت مردم عزيز عرض کردم درست است. مي گويند اين وعده ها که 4 ميليون شغل ايجاد مي کنم يا 100 روزه مشکلات را حل مي کنم اين ها در سايت هاي بي نام و نشان آمده است ، مردم سايت رسمي رئيس جمهور را ببينند که در متن آن اين جمله آمده است.
    
در اين هنگام پرينت خبر مذکور را که مربوط به خرداد سال 92 بود، رو به دوربين نشان داد و گفت مي خواسته فيلم سخنان روحاني را در اين مورد پخش کند که با مخالفت مسئولان صدا و سيما مواجه شده است. وي در ادامه نيز پرينت سخنان روحاني را به خودش داد. 
    
قاليباف در پاسخ به روحاني گفت : رئيس قوه قضاييه گفتند که همين آقا که در زندان است به ستاد انتخاباتي شما کمک کرده است، چطور ايشان را نمي شناختيد؟
    
توجه ويژه دولت به شرق کشور 
    
حسن روحاني نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز گفت : دولت يازدهم توجه ويژه اي به منطقه شرق کشور داشته است، براي نخستين بار گاز را به زاهدان رسانديم و راه آهن نيز از بندر چابهار شروع شده و اين بندر توسعه زيادي خواهد کرد. همچنين اقشاري که مستضعف و در فشار زندگي هستند بايد به آنها رسيدگي بيشتري شود، کساني که داراي حقوق پايين هستند بايد رسيدگي شده و حقوق شان افزايش يابد.
    
روحاني درباره مشکل ازدواج جوانان نيز گفت: امروز مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد براي ازدواج، اولين مشکل مربوط به مشکل اشتغال است ، اولين اقدامي که براي ازدواج بايد انجام دهيم براي مسائل اجتماعي چه مسئله ازدواج و چه ساير مسائل مسئله ايجاد اميد نسبت به آينده است. در مسئله ازدواج نياز به تسهيلات و ايجاد اشتغال داريم همچنين نياز داريم که آنها به آينده خود اميدوار باشند. 
    
روحاني در پاسخ به قاليباف همچنين گفت : در اين مناظره سه نسبت نادرست به من داده شد، برنامه صد روزه يک اقدام معمولي است زيرا افرادي که کانديدا مي شوند معمولاً يک برنامه صد روزه و يک برنامه 4 ساله دارند. در دوره قبل هم بنده يک برنامه صد روزه داشتم که در پايان صد روز آمدم و تشريح کردم که چه کاري انجام دادم. يکي از آن موارد توافق هسته اي بود که در همان مدت صد روزه انجام گرفت که مربوط به توافق موقت ژنو بود. بنابراين، اين حرف کاملاً روشن است و نحوه بيان بايد دقيق باشد.
    
روحاني گفت: مسئله دوم درباره شغل که مسائلي را مطرح کردم بايد بگويم که بنده در يک مصاحبه اي گفتم اگر 10 ميليون گردشگر در سال اضافه شود ما مي توانيم 4 ميليون شغل ايجاد کنيم.
    
وي اظهار داشت: در مسئله بعدي نيز بايد تاکيد کنم صادرکننده ها جلسه اي گذاشته بودند و از بنده هم دعوت کرده بودند و براي سخنراني به آنجا رفتم در آنجا عده اي که صادرکنندگان برتر بودند يکسري جوايز آوردند و گفتند شما به اينها بدهيد و اصلاً نمي شناختيم چه کساني بودند، متاسفانه اتهامات دروغي وارد مي شود.
    
قاليباف در پاسخ به روحاني گفت: رئيس قوه قضاييه گفتند که همين آقا که در زندان است به ستاد انتخاباتي شما کمک کرده است، چطور ايشان را نمي شناختيد؟ 
    
روحاني در پاسخ به قاليباف گفت : ايشان اتهام مي زند، ستاد بنده اين موضوع را تکذيب کرده و همه هم شنيده اند بنابراين او هم نگفته که کمک کرده بلکه مدعي شده لذا يک آدم مفسد محکوم به اعدام يک ادعايي کرده لذا آدم از يک مفسد نقل قول که نمي کند. در اينجا به مردم مي گويم هر سه مورد اين مطالب دروغ محض بوده است.
    
سيد مصطفي هاشمي طبا کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز با حضور در صدا و سيما در مناظره زنده تلويزيوني اظهار داشت : ايران دچار بحران شديد زيست محيطي شده و زيستگاه انسان در اين مجموعه کاملاً در حال از بين رفتن است.
    
وي ادامه داد: اولويت اول براي ما توجه به زيستگاه با حفظ ايران است و اگر قرار باشد همه مسائل بدون توجه به اولويت ها قرار گيرد نظر آقاي ميرسليم مورد عنايت قرار نخواهد گرفت.
    
سيدمصطفي ميرسليم نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز در پاسخ به سوالي در رابطه با حاشيه نشيني گفت : ما چاره اي را که براي حل حاشيه نشيني در نظر گرفته ايم بازگشت به سياست هاي آمايش سرزميني، توزيع صحيح جمعيت و به ويژه به کارگيري صحيح منابع آب در کشور است چون کمبود آب يکي از مشکلات اساسي کشور است.
    
وي افزود: بايد پاسخگو باشيم که به چه علت در سيستان و بلوچستان و برخي از مناطق در اطراف زابل مواجه با مهاجرت گسترده هستيم به طوري که در آنجا جمعيت شهري و جمعيت روستايي مناطق را ترک کرده اند در حالي که آنها هستند که بايد پشتيبان اصلي مرزهاي ما باشند. اين انجام نگرفته و معلوم نيست چه کسي بايد مسئول آن باشد.
    
همچنين رئيسي در اواخر مناظره خطاب به دولت تاکيد کرد؛ اين اقدام که گفته شد مستمري افراد تحت پوشش کميته امداد چندبرابر شده کار بسيار خوبي بود اما اي کاش اين کار به جاي چند ماه آخر دولت از اول دولت انجام مي شد نه 4 ماه آخر!