خشم و انزجار عمومي از توهين به ساحت مقدس امام رضا (ع) در يك ستاد انتخاباتي

خشم و انزجار عمومي از توهين به ساحت مقدس امام رضا (ع) در يك ستاد انتخاباتي  9اردیبهشت -96
شعر خوانی طنز یک معلم زحمتکش ایلامی درستاد انتخاباتی روحانی که زیر پوشش انتقاد از سواستفاده امام رضا است که چرا فقط درمشهداست وایلامی هادرداشتنش محروم هستند که با وجود عذرخواهی  ولی موجب بازداشت معلم زحمتکش شده است. درحالی که فراموش نشده که خودسران وزارت اطلاعات بدنام دردوران رفسنجانی در حرم امام رضا بمب منفجرکردند و به مخالفین نسبت دادند . ولی دین فروشان  ارتجاعی و فرصت طلب  مفت خور غیرمولد  دست به معرکه گیری محور طنزم علم ایلامی زده شده است .

مراجع عظام تقليد در واکنش به توهين يک مجري به ساحت مقدس امام رضا(ع) در ستاد انتخاباتي حسن روحاني با صدور بيانيه اي اين اقدام زشت و موهن را محکوم کرده و اعلام کردند: اهانت به امامان معصوم(ع) به بهانه بازي هاي سياسي يا آزادي بيان يا هر بهانه ديگري اثري جز قداست زدايي از ساحت پاک آن معصومين ندارد.
    
توهين و جسارت نسبت به ساحت مقدس ولي نعمت ايرانيان، امام رضا(ع) در ستاد انتخاباتي حسن روحاني موجي از خشم و نفرت عمومي را برانگيخت. اقدام مجري برنامه در ستاد روحاني در حالي صورت گرفت که «مسعود پزشکيان» نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم حضور داشت و در صف نخست نشسته بود.
    
در حالي که انتظار مي رفت پزشکيان نه تنها از جانب خود بلکه به عنوان نماينده مجلس که از طرف مردمي که دلداده و شيفته آستان مقدس امام هشتم هستند به مجلس راه يافته نسبت به اين موضوع اعتراض مي کرد يا دست کم به نشانه ناخرسندي خويش از اين موضوع آن جلسه را ترک مي گفت. اين موضوع در محيط مجازي تبعات گسترده اي داشت. همچنين از تبعات آن در ميان مردم مي توان به اعلام عزاي عمومي در ايلام در پي اين جسارت وقيحانه نام برد. ضمن آنکه هموطنان گرامي از نقاط مختلف در تماس با روزنامه کيهان ضمن اعلام انزجار خويش اين عمل را محکوم کردند. بيانيه مراجع عظام تقليد
    
آيت الله مکارم شيرازي با صدور بيانيه اي خواستار مجازات عامل توهين به مقام شامخ امام رضا(ع) شد. در بيانيه آيت الله مکارم شيرازي آمده است: در اخبار آمده بود که در يکي از ستادهاي انتخاباتي اهانت شديدي به مقام شامخ حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (عليه آلاف التحيهًْ و الثناء) شده است و مقام والاي امامت توسط يک فرد خبيث به سخريه کشيده شده و در سايت هاي مختلف نيز انتشار يافته است. 
    
در اين بيانيه تصريح شده است: اين کار جدا از مسائل انتخاباتي از زشت ترين و منفورترين کارهاست و ما شديداً آن را محکوم مي کنيم و انتظار داريم هرچه سريع تر مرتکب آن محاکمه و مجازات شود تا حريم والاي امامان ملعبه دست افراد آلوده و جنايتکار نگردد.
    
در اين بيانيه آمده است: بعيد نمي دانيم اين کار زشت به تحريک دشمنان کشور انجام گرفته باشد تا فضاي انتخابات را آلوده کند که در اين صورت جرم آن سنگين تر مي شود.
    
در بيانيه اين مرجع تقليد تاکيد شده است: همۀ شهروندان عزيز را به هوشياري در برابر توطئه هاي دشمنان و حفظ حريم مقدسات دعوت مي کنيم و مجدداً مجازات سريع اين فرد خبيث را از مسئولان انتظار داريم.
    
در بيانيه آيت الله سيد محمدعلي علوي گرگاني آمده است: متاسفانه هر از چند گاهي از گوشه و کنار مملکت اسلامي ما سخناني در جسارت به اهل بيت عليهم السلام شنيده مي شود که سبب تاثر هر انسان غيرتمند و دين داري مي شود.
    
در اين بيانيه آمده است: سخنان اهانت آميز يکي از مجريان در استان ايلام که به ساحت مقدس و نوراني امام رضا(ع) انجام گرفت موجب ناراحتي شديد اينجانب شد. اگرچه برخي از اين افراد، انسان هاي ناآگاه و بعضاً جاهلي هستند که شايد بدون کينه سخناني بر زبان آورند اما ميدان دادن به اين افراد و اهانت به امامان معصوم (ع) به بهانه بازي هاي سياسي يا آزادي بيان يا هر بهانه ديگري اثري جز قداست زدايي از ساحت پاک آن معصومين ندارد.
    
در اين بيانيه تصريح شده است: اينجانب در برهه کنوني که ايام انتخابات است توصيه اکيد به نامزدهاي محترم مي کنم تا به هر فردي اجازه ميدان داري داده نشود و مراقب سوءاستفاده هاي احتمالي از مقدسات با عناوين سياسي باشند و از افراد دين دار و باصلاحيت استفاده کنند.
    
در اين بيانيه آمده است: اميد است که خداوند در تمام دوران ها پشتيبان اين ملت و نظام بوده و ماهيت اسلامي اين نظام هر چه بيشتر تبلور پيدا کند و به نظام الهي امام زمان (عج) متصل گردد.
    
رييس ستاد انتخاباتي روحاني نيز روز جمعه در نامه اي خطاب به رييس ستاد استان ايلام نوشت: از آنجا که دفاع از حريم قدسي ائمه معصومين عليهم السلام وظيفه يکايک مسلمانان اعم از اصلاح طلب و اعتدال گرا و اصول گراست ، شايسته است فوراً با فرد خاطي قاطعانه برخورد شده و از هرگونه فعاليت احتمالي وي در ستاد جلوگيري به عمل آيد.
    
خبر ديگر اين که رئيس کل دادگستري استان ايلام از بازداشت مجري برنامه افتتاح ستاد انتخاباتي يكي از كانديداهاي رياست جمهوري دوازدهم به اتهام توهين به مقدسات، اهانت به ائمه معصومين (ع) و اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع ) خبر داد