گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم  8 بهمن - 96
مرد جوانی که در یک درگیری با دوستش بشدت مجروح شده بود، پیش از انتقال به بیمارستان پشت فرمان خودرویش به قتل رسید. این درحالی است که قاتل نیز، بشدت مجروح و یکی از انگشتانش قطع شد.
ساعت ٢٤ روز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه رانندگان خودروهای عبوری در خیابان آزادی، نرسیده به میدان آزادی به توقف یک خودروی پژو ٢٠٧ مشکی در وسط خیابان اعتراض کردند. در ادامه با مراجعه تعدادی از رانندگان به خودروی ٢٠٧ برای بررسی علت توقف خودرو، با راننده خون‌آلودی مواجه شدند که گویا لباس‌هایش در یک نزاع و درگیری پاره شده است.
به گزارش شهروند، مرد جوانی که در یک درگیری با دوستش بشدت مجروح شده بود، پیش از انتقال به بیمارستان پشت فرمان خودرویش به قتل رسید. این درحالی است که قاتل نیز، بشدت مجروح و یکی از انگشتانش قطع شد.
ساعت ٢٤ روز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه رانندگان خودروهای عبوری در خیابان آزادی، نرسیده به میدان آزادی به توقف یک خودروی پژو ٢٠٧ مشکی در وسط خیابان اعتراض کردند. در ادامه با مراجعه تعدادی از رانندگان به خودروی ٢٠٧ برای بررسی علت توقف خودرو، با راننده خون‌آلودی مواجه شدند که گویا لباس‌هایش در یک نزاع و درگیری پاره شده است.
بلافاصله موضوع به پلیس ١١٠ و اورژانس اعلام و مأموران کلانتری ١١٨ ستارخان و تیم اورژانس در محل حاضر و نسبت به انتقال راننده خودروی پژو ٢٠٧ به بیمارستان اقدام کردند.
همزمان با انتقال راننده پژو ٢٠٧ به بیمارستان، به مأموران اعلام شد که این شخص بر اثر شدت جراحات و خونریزی شدید فوت کرده است. موضوع به بازپرس ویژه قتل و اداره دهم پلیس آگاهی اعلام شد. پرونده مقدماتی نیز، با موضوع «قتل عمد» تشکیل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران پس از شناسایی هویت مقتول به نام «امیر» ٣٠ساله، با توجه به شواهد موجود از درگیری منجر به قتل و در بررسی سوابق پلیس ١١٠ اطلاع پیدا کردند که دقایقی پیش از فوت مقتول در پشت فرمان خودروی ٢٠٧، وقوع یک درگیری در خیابان حبیب‌اللهی به پلیس ١١٠ اعلام شده است. بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران با مراجعه به محل درگیری در یک سوپرمارکت در خیابان حبیب‌اللهی، در تحقیقات از صاحب سوپرمارکت اطلاع پیدا کردند که درگیری خونینی بین دو جوان در داخل سوپرمارکت آغاز و درحالی ‌که هر دونفر بشدت دچار خونریزی شده بودند، از مغازه خارج و یک‌نفرشان با خودروی پژو٤٠٥ و نفر دیگر با خودروی پژو٢٠٧ محل را ترک کردند.
با بررسی تصویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته سوپرمارکت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی خودروی پژو٤٠٥ و در ادامه مالک خودرو به نام شهرام ٣٠ساله کردند. در مراجعه به محل سکونت شهرام در خیابان حبیب‌اللهی اطلاع پیدا کردند که وی به بیمارستان منتقل شده است.
با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بیمارستان و پس از انجام اقدامات درمانی روی شهرام، طبق نظر تیم درمانی مشخص شد که شهرام از ناحیه سر، پهلو، ران پا و دستان دچار جراحات شدیدی ناشی از اصابت جسم تیزشده به‌گونه‌ای که بر اثر شدت ضربات وارده، یکی از انگشتان دستش نیز قطع شده است.
اعتراف به درگیری منجر به جنایت
شهرام در همان تحقیقات نخست به درگیری با مقتول اعتراف کرد و گفت: «من و امیر، هر دو بچه‌های یک محل هستیم و از چندی پیش با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودیم. چندین‌بار برای یکدیگر خط و نشان کشیده بودیم و همین موضوع انگیزه درگیری من و امیر در شب جنایت شد.»
شهرام درخصوص درگیری منجر به قتل امیر به کارآگاهان این‌گونه گفت: «داخل سوپرمارکت بودم. ناگهان امیر با یک قمه وارد سوپرمارکت شد و بدون هیچ صحبتی چندین ضربه به سمت من پرتاب کرد که باعث جراحت و خونریزی شدید من شد. در همین زمان امیر قصد خارج‌شدن از مغازه را داشت که ناگهان قمه از دستش خارج شد و روی زمین افتاد. خودم را به قمه امیر رسانده و در همان وضع خودم، من نیز چندین ضربه به سمت وی پرتاب کردم. امیر خودش را به خودرویش پژو٢٠٧ مشکی رساند. من نیز به کمک تعدادی از دوستانم خودم را با خودرویم یعنی پژو٤٠٥ به بیمارستان رسانده و تحت‌ عمل قرار گرفتم و پس از آن خبری از امیر ندارم.»
سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، در رابطه با این پرونده گفت: «با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده از محل درگیری منجر به جنایت و همچنین اعتراف متهم به درگیری منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد تا متهم پس از پایان مراحل درمانی، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پیلس آگاهی تهران قرار گیرد.»
آمریکا در ادامه تلاش‌های ضدایرانی خود از سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرده که روز دوشنبه به واشنگتن بروند تا شواهدی به آنها نشان دهد که دولت ترامپ می‌گوید گواه این است ایران برای شیعیان حوثی در یمن سلاح فرستاده و از جمله یک موشک که از یمن به سوی عربستان پرتاب شده، از ایران آمده است.
آمریکا پیش‌تر نیز با به راه انداختن نمایش موشکی در پنتاگون مدعی شده بود که بقایای موشک شلیک شده حوثی‌ها به عربستان نشان می‌دهد این موشک، ایرانی است.
به گزارش دنیای اقتصاد، آمریکا در ادامه تلاش‌های ضدایرانی خود از سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرده که روز دوشنبه به واشنگتن بروند تا شواهدی به آنها نشان دهد که دولت ترامپ می‌گوید گواه این است ایران برای شیعیان حوثی در یمن سلاح فرستاده و از جمله یک موشک که از یمن به سوی عربستان پرتاب شده، از ایران آمده است.
آمریکا پیش‌تر نیز با به راه انداختن نمایش موشکی در پنتاگون مدعی شده بود که بقایای موشک شلیک شده حوثی‌ها به عربستان نشان می‌دهد این موشک، ایرانی است. آمریکا همچنین در اواسط دی ماه موضوع ناآرامی‌های ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد کشاند، اما بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت. کارشناسان این اقدامات آمریکا را در چارچوب پروژه فشار موشکی و منطقه‌ای بر ایران ارزیابی می‌کنند.
در ماه جاری گزارش کارشناسان به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شد که در آن نتیجه گرفته‌اند ایران تحریم‌های سازمان ملل برای منع رساندن سلاح به یمن را نقض کرده است. آنها در گزارش‌شان نوشته‌اند «ایران نتوانسته است اقدامات ‌لازم برای جلوگیری از ارائه مستقیم یا غیرمستقیم» موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و دیگر تجهیزات نظامی به حوثی‌های یمن را به عمل بیاورد. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، گفته است درحال بررسی گزینه‌های مختلف در سازمان ملل برای فشارآوردن بر ایران است که به گفته او رفتارش را اصلاح کند. با این حال او با چالش حق وتو قدرت‌های جهانی از جمله چین و روسیه هم مواجه است.
قرار است سفرای ١۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار کنند و در ضیافت ناهار شرکت کنند. به‌خصوص در چند ماه گذشته، دولت ترامپ در پی آن بوده است که فشار دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی را افزایش دهد. با گزارش‌های پیاپی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، آمریکا فشارش را بر برنامه موشکی ایران و رفتارش در منطقه گذاشته است. از جمله مقام‌های دولت آمریکا گفته‌اند ایران با فرستادن تسلیحات برای شیعیان حوثی در یمن، درصدد نقض تحریم‌های تسلیحاتی است.
برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت، رای ۹ کشور از ۱۵ کشور عضو این شورا لازم است و در عین حال هر یک از ۵ قدرت جهانی که عضو دائمی این شورا هستند می‌توانند آن را وتو کنند. در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و ۶ قدرت جهانی ‌تصویب شد، از ایران «خواسته شده است» که برای ۸ سال از توسعه موشک‌های بالستیکی که «برای حمل تسلیحات هسته‌ای طراحی شده‌اند» خودداری کند.
ایران و برخی کشورهای دیگر می‌گویند هم لحن این بخش از قطعنامه الزام‌آور نیست و هم چون ایران موشک‌ها را به قصد حمل سلاح هسته‌ای نمی‌فرستد، شامل آن نمی‌شود. اما دولت باراک اوباما هم که توافق هسته‌ای در دوره آن انجام شد، آزمایش‌های موشکی ایران را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ قلمداد می‌کرد. همچنین یک قطعنامه دیگر شورای امنیت درباره یمن، تامین تسلیحات برای رهبران حوثی و «کسانی که از طرف آنها یا به دستور آنها عمل می‌کنند» را ممنوع کرده است. ایالات‌متحده می‌تواند پیشنهاد کند سازمان ملل افراد یا نهادهایی را در ایران بابت نقض قطعنامه مرتبط با تحریم تسلیحاتی یمن در فهرست سیاه قرار دهد. چنین تصمیمی در جلسه‌های غیرعلنی شورای امنیت و با رای اجماعی ۱۵ کشور عضو گرفته می‌شود.
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، بیش از ۴۰ روز پیش در میانه ماه دسامبر، ایران را به تنش‌آفرینی در خاورمیانه متهم کرد و گفت آنچه از بررسی بقایای موشک برمی‌آید می‌تواند به‌عنوان «شواهد انکارناپذیر» نقض تعهدات بین‌المللی ایران و تلاش نافرجام ایران برای لاپوشانی این موارد تلقی شوند. او گفت موشک شلیک‌شده به فرودگاه ریاض نشان گروه صنعتی شهید باقری را داشته است. این مجموعه صنعتی وابسته به وزارت دفاع ایران پیش از این به دلیل نقش ادعایی در برنامه موشکی ایران مورد تحریم قرار گرفته است. ایران، اتهام‌های نیکی هیلی را درباره موشک‌هایی که از یمن به عربستان شلیک شدند، ساختگی خوانده و گفته است این جزئی از «نقشه دولت آمریکا علیه ایران» است.
در واکنش به این اقدامات، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، سخنرانی نیکی هیلی را «نمایش» خواند. ظریف در توییترش نوشت: «وقتی در سازمان ملل بودم همین نمایش را دیدم و آنچه را هم که از آن برآمد.» او عکس نیکی هیلی را در کنار کالین پاول، وزیر خارجه پیشین آمریکا قرار داد که در سخنانی در سازمان ملل مدعی شده بود آمریکا شواهد انکارناپذیری از تسلیحات کشتار جمعی عراق دارد. آمریکا بر همین اساس به عراق حمله کرد. اما بعدتر مشخص شد ادعای پاول پایه و اساسی نداشت. پیش از شوی هیلی، خبرگزاری‌های غربی اخبار متناقضی درباره نظر کارشناسان ملل نسبت به موشک شلیک شده به ریاض منتشر کردند. از جمله خبرگزاری رویترز نوشت بنا به گزارشی محرمانه، کارشناسان سازمان ملل می‌گویند موشک ظاهرا ساخت ایران بوده اما خبرگزاری فرانسه نوشت بنا به گزارشی محرمانه، کارشناسان سازمان ملل نمی‌توانند تایید کنند که موشک ساخت ایران بوده است.
ایرانی‌بودن این موشک از همان ابتدا از طرف عربستان سعودی مطرح شده بود. هیلی این گفته مقام‌های سعودی را تکرار کرد که مشخصات این موشک با موشک قیام ایران مطابقت دارد. یکی از ویژگی‌های مورد اشاره آمریکا، بالک نداشتن موشک قیام و موشک شلیک شده است. آمریکا می‌گوید موشک قیام تنها موشک بالستیک کوتاه‌برد بدون بالک است. همزمان با این تحولات، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل نیز گفت عربستان سعودی ایران را متهم به ساخت موشک‌های بالستیکی کرده است که به این کشور شلیک شده است.
اما سازمان ملل هنوز چنین ادعایی را تایید نکرده است. جفری فلتمن روز سه‌شنبه ۲۹ آذر در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره بررسی گزارش دوره‌ای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد. او افزود: مشاهدات اولیه ما نشان می‌دهد هر دو موشک شلیک شده مشابه بوده‌اند و از خانواده اسکاد هستند. یکی از این موشک‌ها شبیه موشک‌های ایرانی است، اما هنوز ایرانی بودن آن تایید نشده است.
اقدامات مقامات آمریکا و در راس آنها نیکی هیلی به این مورد ختم نشد. مقامات واشنگتن پس از ناکامی در مطرح کردن ایران به‌عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱، موضوع ناآرامی‌های دی ماه ایران را به شورای امنیت سازمان ملل کشاندند. این نشست که ۱۶ دی ماه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت و موضوع تظاهرات ایران بی‌ارتباط با امنیت منطقه‌ای یا بین‌المللی شناخته شد، به‌عنوان شکستی دیگر برای مقامات آمریکا ثبت شد. در آستانه‌ این نشست، روسیه، آمریکا را به دخالت بی‌شرمانه در امور داخلی ایران متهم کرد.
روسیه تاکید کرد که آمریکا مسائل حقوق بشری را به دستاویزی برای برگزاری این نشست تبدیل کرده است. از زمان آغاز اعتراض‌ها در ایران، روسیه چندین بار از آمریکا خواست تا در مسائل داخلی ایران دخالت نکند. نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در این نشست، مواضعی متفاوت از همتای آمریکایی خود اتخاذ کرد و گفت که مسائل داخلی کنونی در ایران در حیطه اختیارات شورای امنیت سازمان ملل نیست.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه در واکنش به نتایج نشست شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست آمریکا درباره اعتراض‌ها در ایران برگزار شد، در توییتی نوشت: شورای امنیت تلاش عریان آمریکا برای انحراف شورا را رد کرد. ظریف افزود: بیشتر اعضای این شورا بر ضرورت اجرای کامل برجام و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها تاکید کردند. یک افتضاح دیگر برای سیاست خارجی دولت ترامپ.
نگرانی که در حال حاضر می‌توان به‌عنوان مانعی احتمالی برای ادامه رونق بازار مسکن نام برد تلاطم بازار ارز به‌عنوان بازار موازی مسکن است.
اگر بازار ارز در کوتاه مدت به تعادل نرسد، حتماً روی سایر بازارهای موازی اثر نامطلوب دارد ولی اگر نرخ ارز تثبیت شود، رونق بازار مسکن تداوم دارد.
به گزارش ایران، نگرانی که در حال حاضر می‌توان به‌عنوان مانعی احتمالی برای ادامه رونق بازار مسکن نام برد تلاطم بازار ارز به‌عنوان بازار موازی مسکن است.
اگر بازار ارز در کوتاه مدت به تعادل نرسد، حتماً روی سایر بازارهای موازی اثر نامطلوب دارد ولی اگر نرخ ارز تثبیت شود، رونق بازار مسکن تداوم دارد.
آمارها نشان می‌دهد معاملات مسکن بعد از چند سال رکود از تابستان بتدریج افزایش یافته و در فصل پاییز نیز تداوم داشت و بر اساس آخرین آمار دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی معاملات مسکن شهر تهران در دی‌ماه به ۱۹ هزار واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد افزایش داشته است، اما در کنار رشد معاملات متوسط قیمت مسکن شهر تهران به پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.
میزان معاملات در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بود. همچنین این روند در دی ماه ادامه یافت و به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، حجم معاملات مسکن در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.
نگرانی که اکنون در بازار مسکن ایجاد شده افزایش نامتعارف قیمت مسکن است که مانع ادامه رشد معاملات می‌شود. از آنجا که قیمت مسکن جهش بی‌سابقه ای در سال‌های 90 و 91 داشت این جهش ناگهانی که بسیار بالاتر از توان مالی متقاضیان خرید بود موجب کاهش معاملات و حاکم شدن رکود بر بازار مسکن شد.
کارشناسان بازار معتقدند اگر با شروع رونق و رشد خرید و فروش دوباره مالکان بخواهند قیمت‌ها را به بهانه چند سال رکود به شکلی غیر منطقی افزایش دهند چون در قدرت خرید مردم تغییری رخ نداده بنابراین ممکن است رشد معاملات متوقف شود.در خصوص وضعیت بازار مسکن حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی معتقد است که در آذرماه شاخصه‌های مهمی همچون تعداد مبایعه نامه‌ها، مبلغ آنها، قیمت واحد مسکونی و همچنین تعداد پروانه‌های ساختمانی افزایش قابل توجهی را نشان می‌داد که تفسیر می‌شد شاید این اتفاق منحصر به آذرماه بوده و همه منتظر بودیم تا آمار دی ماه منتشر شود که آیا این رشد آذرماه، اتفاقی بوده یا نه؛ اما آمار دی ماه نشان داد آن روند شتابانی که در آذرماه شروع شده، در دی هم ادامه داشته است.
بررسی هر چهار شاخص مذکور در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد رونق در بازار مسکن کاملاً نهادینه شده است حتی در بررسی ۱۰ ماهه صدور پروانه‌های ساختمانی نیز شاهد رشد ۶ درصدی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
نگران تأثیر نرزخ ارز بر معاملات هستیم.
مظاهریان نگرانی مهم در بازار مسکن را قیمت ارز و تأثیر آن بر معاملات مسکن دانست.به گفته مظاهریان بازار ارز بازار موازی مسکن است اگر بازار ارز نتواند در کوتاه مدت به تعادل برسد، حتماً روی سایر بازارهای موازی آن اثر نامطلوب می‌گذارد ولی اگر نرخ ارز بتواند تثبیت شود، می‌توانیم به ادامه رونق بازار مسکن امیدوار باشیم. در واقع صبوری دولت در چهار سال گذشته برای ممانعت از ایجاد شوک به بازار مسکن در دو ماه آذر و دی خودش را نشان داده، اما تنها مشکل موجود همین تلاطمات بازار ارز است.
مظاهریان با نظر برخی کارشناسان مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن از طرف برخی مالکان مخالفت کرد و گفت: این حرف به هیچ وجه علمی نیست. اینکه تعداد معدودی مالک اقدام به افزایش ناگهانی قیمت ملک خود کنند، ملاک عمل نیست به نظر من‌ این اظهارات برای ایجاد بی‌ثباتی در بازار مسکن است چون در دی ماه ۱۹ هزار معامله در تهران صورت گرفت که با بررسی آنها می‌توان میانگین افزایش قیمت‌ها را تعیین کرد.
بازار تعیین‌کننده قیمت است نه افراد آیا آنکه قیمت ملک خود را ۵۰ درصد افزایش داده، توانسته آن را به فروش برساند؟ در شهر تهران افزایش قیمت ۱۰ ماه گذشته بر اساس همه معاملات ثبت شده ۸ درصد و نقطه به نقطه ۱۵ درصد است بنابراین طی این ۱۰ ماه افزایش قیمت مسکن هنوز به تورم عمومی نرسیده است این اظهارات یک شوی تبلیغاتی برای گران کردن مسکن است و به هیچ وجه صحت ندارد چون هنوز با مازاد عرضه مسکن مواجهیم.
وی پیش‌بینی کرد: در سال آینده اگر تلاطم بازارهای موازی ادامه نیابد و منابع مالی از بانک‌ها به سمت بازارهای موازی حرکت نکند، روند رو به رشد بازار مسکن ادامه می یابد. با این حال احتمال تثبیت نرخ ارز بسیار بالاست و در سال آینده بازار مسکن نیز روند رونق خود را ادامه می‌دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره حضور نداشتن گروه‌ها و دهک‌های درآمدی پایین در بازار مسکن گفت: همواره گروه‌های درآمدی پایین‌تر از اقشار متوسط در ایران کمتر در بازار خرید و فروش حضور دارند و اکثرا بازار اجاره مسکن را به‌عنوان بازار هدف خود برگزیده‌اند. در حال حاضر طبقات میانی وارد بازار شده‌اند.
سحرگاه 21 دی امسال صدای فریاد دو پسر جوان از داخل یک آپارتمان واقع درخیابان نیاوران، همسایه‌های سراسیمه را به‌خانه مورد نظر کشاند.
کارآگاهان پلیس درتلاش برای رازگشایی از سرقت مسلحانه خشنی هستند که درجریان آن دزدان نقابدار وارد آپارتمانی در شمال تهران شده و پس‌ از تهدید مسلحانه دو برادر، آنها را مجروح کرده و به تخت بسته بودند. دزدان پس‌ از اجرای نقشه سرقت طلا، جواهرات و پول‌های موجود در خانه، سوار برخودروی گرانقیمت صاحبخانه، گریخته بودند.
به‌گزارش ایران، سحرگاه 21 دی امسال صدای فریاد دو پسر جوان از داخل یک آپارتمان واقع درخیابان نیاوران، همسایه‌های سراسیمه را به‌خانه مورد نظر کشاند. آنها پس از رسیدن به آپارتمان با در نیمه باز روبه‌رو شده و زمانی که وارد شدند دو پسر جوان را دیدند که با بدن‌های خونین به تخت بسته شده بودند.
بدین ترتیب موضوع به پلیس اعلام شد و دو برادر از طریق امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. یکی از آنها در تحقیقات گفت: «داخل اتاق خواب بودم که با صدای افتادن چیزی از خواب پریدم. صدا از داخل اتاق برادرم بود. چند بار پدرام را صدا زدم اما جوابی نیامد.
همین که در اتاق را باز کردم با دو مرد نقاب دار و تنومند روبه‌روشدم که لباس مشکی به تن داشتند. آنها که قمه، چاقو و دو اسلحه داشتند، برادرم را زخمی کرده و به تخت بسته بودند. یکی از آنها به من گفت «یک نفر به ما یک میلیارد تومان داده تا شما را به قتل برسانیم و جسد هایتان را داخل گونی کنیم.»
با دیدن این صحنه، داد و بیداد کردم که آنها با چاقو به من حمله ورشده و زخمی‌ام کردند. بعد هم مرا به صندلی بستند و خواستند کلید گاو صندوق را به آنها بدهم که بشدت مقاومت کردم. در نهایت آنها به من گفتند اگر یک میلیارد تومانی را که قرار است به‌خاطر این کار به‌دست بیاورند به آنها بدهم دیگر ما را نمی‌کشند. ولی به آنها گفتم اینقدر پول ندارم ولی در جواب گفتند که در حساب بانکی‌ام پول زیادی دارم. در نهایت با ورود به حساب اینترنت بانکم به آنها ثابت کردم چنین پولی ندارم. سرانجام دزدان نقاب دار بعد از سرقت پول، طلاها، دلارها و خودروی «بی‌ام و» فرارکردند.»
با شکایت دو پسر جوان تحقیقات کارآگاهان پلیس آغاز شد تا اینکه مأموران به سرایدار مجتمع مشکوک شدند. مرد میانسال در بازجویی گفت: «شب حادثه از شهرستان میهمان داشتم. به‌همین خاطر زن و بچه‌ام به خاطرکمبود جا به خانه یکی از اقوام رفتند. ساعت 4 صبح هم میهمان هایم را به ترمینال بردم و از ماجرا خبری ندارم.
درحالی که سرایدار میانسال چنین اظهاراتی داشت اما همسرش گفت: «ما میهمان نداشتیم و شوهرم هم شخصی نیست که ساعت 4 صبح از خانه بیرون برود. ضمن اینکه ما با اصرار او به خانه یکی از بستگان رفته بودیم.»
در ادامه تحقیقات، سرایدار میانسال اظهارات جدیدی مطرح کرد و گفت: «چند روز قبل دو نفر از دوستانم به نام‌های روزبه و شهاب به اتاق سرایداری‌ام آمدند و کلیدهای یدک واحدها را برداشتند. آنها سپس وارد آپارتمان پدرام و برادرش شده و با لباس‌های گرانقیمت‌شان چندین عکس سلفی انداخته بودند. درجریان همین رفت و آمد بود که از وجود گاوصندوق درخانه‌شان با خبر شده و فهمیده بودند وضع مالی دو برادر خوب است. از تصاویر دوربین‌های مداربسته هم به‌نظر می رسد روزبه و شهاب عاملان این سرقت خونین هستند.»
به دنبال این اظهارات، کارآگاهان روزبه را دستگیر کردند که وی در تحقیقات گفت: «سرقت کار من نبوده چونکه شب حادثه برادرم با موتور تصادف کرده و در بیمارستان بستری شده بود.»
اما در تحقیق ازمسئولان بیمارستان مشخص شد فردی با مشخصات برادر روزبه تصادف نکرده و پسر جوان دروغ گفته است.
بنابراین به دستور بازپرس رسولی از شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، مرد سرایدار و روزبه بازداشت شدند و ردیابی برای دستگیری شهاب همچنان ادامه دارد.