آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را یکسال دیگر تمدید کرد

 آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را یکسال دیگر تمدید کرد 12 اسفند -96
شاید دراین مقطع که دو هفته دیگر  انتخابات ریاست جمهوری روسیه انجام می گیرد  دستآویز تبلیغاتی برای پوتین شود.

تهران – ایرنا – دولت آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را که در سال 2014 پس از انضمام شبه جزیره کریمه به خاک روسیه علیه این کشور وضع کرده بود، یکسال دیگر تمدید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از راشاتودی، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بر این اساس دست‌کم تا مارس 2019 (اسفند 97) ادامه خواهد یافت.
واشنگتن همواره نام های جدیدی را به فهرست افراد و نهادهای تحریم شده روسی افزوده و تاجران را از معامله با آن ها منع کرده است. آخرین بار در ماه ژانویه (بهمن ماه) نام 21 شخص حقیقی و 9 شرکت روسی در این فهرست قرار گرفته بود.
گرچه انتظار می رفت با روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» روابط مسکو - واشنگتن به سمت بهبود حرکت کند، همچنان تغییر محسوسی در رویه کاخ سفید دیده نمی شود.
«
نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم اخیرا گفته بود که واشنگتن تحریم ها علیه روسیه را تا بازگشت شبه جزیره کریمه به خاک اوکراین لغو نخواهد کرد.
شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین در سال 2014 پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد؛ اما اوکراین و غرب نتیجه این همه پرسی را نپذیرفتند.
علاوه بر آمریکا، اتحادیه اروپا هم از همان سال تحریم های بسیاری را علیه روسیه وضع کرده است و باید بزودی برای تمدید آن ها تصمیم گیری کند.
این در شرایطی است که شماری از اعضای این اتحادیه همچون ایتالیا، یونان و مجارستان، به موجب ضررهای هنگفت اقتصادی که در سال های گذشته متحمل شده اند، از تمدید تحریم ها حمایت نمی کنند.