گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها  قسمت دوم 10 فروردین - 97
مهمترین انتظاری که از آقای روحانی می رود این است که بهتر است ایشان کابینه ای پویاتر داشته باشد. کابینه او در حال حاضر یک کابینه کرختی است؛ در این کابینه حضور بازنشسته ها زیاد است و این بازنشستگی فقط سن را شامل نمی شود بلکه به ذهن هم باز می گردد
محمودصادقی نماینده تهران در مجلس با سایت نامه نیوز مصاحبه ای انجام داده است.
بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:
بیشترین رفاقت های سیاسی را در میان اصولگرایان با چه کسانی دارید؟
من عمدتا با کسانی که دغدغه های مشترک دارند رابطه نزدیکی دارم. در این رابطه حتی با افرادی که به لحاظ افکار سیاسی اختلافات تندی باهم داریم به دلیل دغدغه های مشترک رابطه خوبی دارم ؛ شاید اگر مصداق بیاورم تعجب کنید اما مثلا من با آقای حاجی دلیگانی دغدغه مشترک دارم؛ یا آقای وقف چی که در زمره نمایندگان اصولگراست را فردی دغدغه مند و حتی ایشان را خیلی امیدی تر از برخی دوستان خود می دانم. با اکثر اعضای فراکسیون شفاف سازی رابطه خوبی دارم اما در این میان با آقای محمد حسین بحرینی زاده رابطه نزدیک تری دارم.
شما عید دیدنی سیاسی کجا می روید؟
ما هر سال معمولا اول به دیدن آقای خاتمی می رویم؛ در قالب انجمن معلمین و مدرسین هم دید و بازدیدهایی داریم که باز در این راستا ابتدا به دیدن آقای نجفقلی حبیبی همچنین حاج آقا دکتر احمدی می رویم. در این میان هرسال به دیدن آقای ناطق نوری در لواسان هم می رویم البته امسال قصد دارم شخصیت‌های استخوان دار اصلاح طلب مانند آقای نبوی را هم زیارت کنم و اگر توفیق پیدا کنیم که به دیدار رهبری خواهیم رفت.
اولین تبریک سیاسی را به چه کسی می گویید؟
خیلی اول و دوم نکردم اما آرزو داشتم در این عید محصورین را می دیدم که متاسفانه محقق نشد.
آیا در سال 97 امید به گشایش در مسئله حصر وجود دارد؟
انشالله ؛ به هر صورت ما فکر می کردیم امسال مهمترین دیدارمان با آقای مهندس موسوی و آقای کروبی و خانم رهنورد باشد که فعلا نشده است.
انتظار شما از آقای روحانی و آقای لاریجانی در سال جدید چیست؟
مهمترین انتظاری که از آقای روحانی می رود این است که بهتر است ایشان کابینه ای پویاتر داشته باشد. کابینه او در حال حاضر یک کابینه کرختی است؛ در این کابینه حضور بازنشسته ها زیاد است و این بازنشستگی فقط سن را شامل نمی شود بلکه به ذهن هم باز می گردد لذا کابینه نیاز به یک فکر جوان دارد بنابراین آقای روحانی بهتر است یک خانه تکانی در کابینه داشته باشد و خودش به استقبال آپدیت کردن کابینه برود.
از اقای لاریجانی چه انتظاری دارید؟
من همواره از آقای لاریجانی انتظار داشتم که ایشان فراتر از ظرفیت مجلس ظاهر شود لذا در سال آینده بهتر است با یک گام موثر در این جهت مجلس را به راس امور بازگرداند. من معتقد امروز مجلس از راس امور بودن فاصله گرفته است.
جودو گرندپری تفلیس ۲۰۱۸
مراسم وزن کشی رقابت های جودوی گرندپری تفلیس برگزار شد و ۷ نماینده ایران رقبای خود را شناختند که در این میان محمد عباس نژاد در وزن ۶۶ کیلوگرم با نماینده اسراییل همگروه شد.
به گزارش ایسنا، رقابت های جودو گرندپری در تفلیس پایتخت گرجستان قرعه کشی شد و ۷ نماینده ایران رقبای خود را شناختند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم محمد عباس نژاد در دور نخست با قرعه حریفی از رژیم صهیونیستی روبرو شد تا از حضور در این رقابت‌ها کنار برود.

علیرضا خجسته دیگر حودوکار ایران در این وزن در دور نخست به مصاف متئو پیراس از ایتالیا خواهد رفت.
در وزن منهای 73 کیلوگرم محمد محمدی بریمانلو پس از استراحت در دور نخست به مصاف داوید لیما از برزیل خواهد رفت.

سیدمهرداد زمانی نیز در همین وزن دور نخست استراحت دارد و سپس مقابل دانیل پاول از انگلستان به روی تاتامی می رود.
در وزن منهای 90 کیلوگرم، وحید نوری در مبارزه نخست مقابل رافائل ماکدو از برزیل به روی تاتامی می رود.

در وزن منهای 100 کیلوگرم رامین صفویه در دور نخست مقابل لاشا تاولوری از گرجستان قرار می گیرد و در وزن به اضافه 100 کیلوگرم نیز جواد محجوب پس از استراحت در دور نخست مقابل سوسلان بستانوف از روسیه به روی تاتامی خواهد رفت.

این رقابت ها از روز جمعه دهم فروردین ماه آغاز می‌شود و سه روز ادامه خواهد داشت.
بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران تورم سالانه اسفند برای دهک اول ۹ درصد و برای دهک دهم ۷.۷ درصد بوده است.
به گزارش ایسنا، نتایج شاخص قیمت مصرف‌کننده «کل خانوارهای کشور» بر اساس دهک های هزینه‌ای در اسفندماه ١٣٩٦ بیانگر آن است که بیشترین عدد شاخص کل برابر ۱۱۱.۷ مربوط به دهک چهارم و کمترین عدد شاخص کل برابر ١١١.٣ در دهک دهم است.
کمترین تغییر ماهانه شاخص کل برابر ٠.٠ درصد در دهک اول و بیشترین تغییر ماهانه شاخص کل برابر ٠.٤ درصد در دهک دهم بوده است. بیشترین درصد تغییرات شاخص در دوازده ماه منتهی به اسفند١٣٩٦ (تورم سالانه) ٩.٠ درصد در دهک اول و کمترین نرخ تورم ٧.٧ درصد در دهک دهم است.
نتایج شاخص قیمت مصرف‌کننده در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بر اساس دهک های هزینه ای در این ماه نشان دهنده آن است که بیشترین عدد شاخص این گروه در اسفندماه ١٣٩٦ برابر ۱۱۶ در دهک هفتم و کمترین آن برابر ١١٤.٨ در دهک اول اتفاق افتاده است. در حالی که بیشترین تغییر ماهانه شاخص این گروه ٠.٥ درصد در دهک دوم و کمترین تغییر آن برابر ٠.١ درصد در دهک نهم است.
بیشترین درصد تغییرات شاخص این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفندماه ١٣٩٦ (تورم سالانه) ١٢.٦ درصد در دهک دهم و کمترین نرخ تورم ١١.٣ درصد در دهک اول است.
نتایج شاخص قیمت مصرف کننده در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» بر اساس دهک های هزینه ای در این ماه بیانگر آن است که بیشترین عدد شاخص در این گروه برابر ١١٠,٤ در دهک دهم و کمترین عدد شاخص در این گروه برابر ١٠٩.١ در دهک دوم است.
در حالی که بیشترین تغییر ماهانه شاخص این گروه برابر ٠.٥ درصد در دهک دهم و کمترین تغییر آن برابر ٠.٠ درصد در دهک پنجم است. بیشترین درصد تغییرات شاخص این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفندماه ١٣٩٦ (تورم سالانه) ٧.٢ درصد در دهک اول و کمترین نرخ تورم ٦.٧ درصد در دهک دهم می باشد.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.
امروز (پنج شنبه) در پایان مذاکرات دو جانبه هیات‌های عالی‌رتبه کشورهای کره شمالی و جنوبی اعلام شد نشست سران دو کشور ماه آوریل برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، امروز پنجشنبه هیئت‌هایی از مقامات کره جنوبی و کره شمالی در روستای پانمونونجوم، در شمال خط آتش‌بس دو کره دیدار و در مورد برنامه دیدار رئیس‌جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی و دستور کار آن، مذاکره کردند. در پایان این جلسه اعلام شد که نشست رهبران دو کشور روز ٢٧ ماه آوریل - کمتر از یک ماه دیگر - برگزار خواهد شد.
ریاست هیئت اعزامی کره جنوبی را چو میونگ-گیون، وزیر وحدت دو کره در کابینه این کشور و ریاست هیئت اعزامی کره شمالی را ری سون-گون برعهده داشتند.
پیش از آغاز این نشست، رئیس هیئت کره جنوبی با اشاره به وخامت اوضاع در شبه جزیره کره در چند ماه پیش و تحولاتی که پس از سخنرانی سال نو رهبر کره شمالی و تصمیم به اعزام تیم ملی به المپیک زمستانی در کره جنوبی و سپس پیشنهاد ملاقات با رئیسان جمهوری کره جنوبی و آمریکا، گفت که "ظرف هشتاد روز گذشته، وقایعی چشمگیر روی داده که پیش از آن هرگز دیده نشده بود."
صبح روز پنجشنبه همچنین سخنگوی دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی در اشاره به اظهارات اخیر کیم جونگ‌-اون، رهبر کره شمالی در جریان سفر به چین، گفت: "ما از دیدار کمیسیون امور دولتی کره شمالی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین استقبال می‌کنیم و معتقدیم که اظهارات صریح کیم جونگ اون در مورد آمادگی برای غیراتمی کردن شبه جزیره کره و شرکت در نشست رهبران کره جنوبی و شمالی و رهبران کره شمالی و ایالات متحده بسیار پرمعناست."
وی گفت که ملاقات رهبران کره شمالی و چین حاکی از آن است که چین علاقمند به مشارکت در تلاش برای "کمک به کره شمالی برای کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای آن کشور است." سخنگوی رئیس جمهوری کره جنوبی افزود: "به اعتقاد ما، مشارکت چین در گفتگو برای صلح در شبه جزیره کره، که ملاقات رهبران آن کشور و کره شمالی نشانه آن است، می‌تواند به برقراری ثبات در شبه جزیره کره کمک کند."
کیم جونگ اون روز یکشنبه برای آنچه که منابع خبری کره شمالی "دیداری غیر رسمی" توصیف کرده‌اند به پکن، پایتخت چین، رفت و با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین ملاقات کرد. خبر سفر رهبر کره شمالی و همسرش به چین تا نزدیک شدن زمان بازگشت آنان در روز چهارشنبه رسما اعلام نشد. براساس گزارش منابع خبری رسمی، رهبر کره شمالی در سخنانی در پکن گفت که کشور او آماده "غیر اتمی کردن شبه جزیره کره" است. از آنجا که در شبه جزیره کره، تنها کره شمالی دارای برنامه‌های اتمی است، اظهارات او به آمادگی برای کنار گذاشتن این برنامه‌ها تعبیر شده است.
در پی انتشار خبر سفر رهبر کره شمالی به چین و سخنان او در آن کشور، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به حل بحران اتمی کره شمالی ابراز خوش‌بینی کرد و ضمن ابراز اشتیاق برای ملاقات با کیم جونگ‌اون گفت که "متاسفانه" تحریم‌های کوبنده علیه کره شمالی فعلا پا بر جا می‌ماند.
کره شمالی به دلیل دنبال کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی که سازمان ملل خواستار لغو آنها بوده هدف تحریم‌های اقتصادی گسترده بین‌المللی و همچنین تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده قرار داشته است. در ماه‌های اخیر، اظهارات تند رهبری کره شمالی و تسریع برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن کشور باعث وضع تحریم‌های شدیدتری شده بود.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی به نقل از یک کارشناس امور کره شمالی گفته است که "کره شمالی در حالی به پای میز مذاکره آمده که تحریم‌ها در تمامی اقتصاد آن رسوخ کرده است." این کارشناس یادآور شده است که مقامات و رسانه‌های کره شمالی همواره اعلام می‌کردند که به عنوان "تنها حکومت مستقل در جهان" هدف تهاجم دایمی آمریکا و امپریالیسم قرار دارند و داشتن تسلیحات پیشرفته اتمی و موشکی را برای دفاع آنان ضروری است.
مقامات و رسانه‌های کره شمالی همچنین تاکید داشتند که تحریم‌های اقتصادی و حتی حمله نظامی نه تنها باعث ضعف و تسلیم رهبر و مردم آن کشور نمی‌شود بلکه عزم آنان برای فداکاری در حفظ حکومتشان را بیشتر می‌کند. به نوشته یونهاپ، تحریم‌های جدید به رهبری آمریکا نه تنها شرایط اقتصادی مردم عادی را دشوارتر کرده بلکه موقعیت اقتصادی نهادهای حکومتی از جمله نظامیان و دنبال کردن برنامه‌های تسلیحاتی را نیز با موانع جدی مواجه کرده است.
روز پنجشنبه، خبرگزاری رسمی کره شمالی در تفسیری در مورد تحولات اخیر، با تمجید از موضع "صلح‌طلبانه" رهبری این کشور، ضمن اشاره به برنامه ارتش کره جنوبی برای خرید برخی اقلام نظامی پیشرفته، کسانی را که "تجار جنگ" در کره جنوبی خوانده مورد حمله لفظی شدید قرار داده و گفته است که "رویارویی همراه با گفتگو به ویرانی بازگشت ناپذیر منجر می‌شود."