سازمان ملل انجام تحقیق مستقل درباره حوادث غزه را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل متحد انجام تحقیقات مستقل و شفاف را درباره شهید و زخمی شدن فلسطینیان در روز جمعه در نوار غزه، خواستار شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، امروز- شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نسبت به درگیری‌ها میان فلسطینیان شرکت‌کننده در راهپیمایی «بازگشت» و نیروهای امنیتی اسرائیل که به کشته شدن دست‌کم ۱۵ فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر منجر شده، بسیار نگران است.
این سخنگو افزود، دبیرکل سازمان ملل انجام تحقیقات مستقل و شفاف درباره این حوادث را خواستار شده و طرف‌های ذی‌ربط را به «اجتناب از هرگونه اقدامی که به تلفات انسانی بیشتر می‌انجامد، دعوت کرده است
از سوی دیگر، «تایی- بروک زیریهون» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، درباره «وخیم‌تر شدن اوضاع در این منطقه طی روزهای آینده» هشدار داه است.
طبق این گزارش، روز گذشته نظامیان اسرائیلی با سرکوب تظاهرات گسترده «بازگشت» که در راستای تأکید بر حق بازگشت آوارگان در نوار غزه و کرانه باختری برپا شد، فلسطینیان را به خاک و خون کشیدند. طبق اعلام وزارت بهداشت در نوار غزه، ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: