روسیه بکارگیری زور در غزه را محکوم کرد

 روسیه بکارگیری زور در غزه را محکوم کرد 12 فروردین -97

 محکوم کردن لفظی بکارگیری زور درغزه  ازسوی روسیه  اقدامی تبلیغاتی وتعارف سیاسی است . چون اختلاف شدید موضع حضور  نظامی روس ها درسوریه دارد.
مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه علاوه بر اینکه از رژیم صهیونیستی و فلسطین خواست تا از تشدید وضعیت در نوار غزه خودداری کنند، بکارگیری زور علیه غیرنظامیان را محکوم کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای نسبت یه اتفاقات روز گذشته در نوار غزه واکنش نشان داد و اعلام کرد: از اسرائیل و فلسطین می خواهیم تا از اقداماتی که ممکن است، باعث تشدید وضعیت شود، خودداری کنند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس (دیروز جمعه) را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده اند و آن را گرامی می دارند.
در راهپیمایی 'بازگشت بزرگ' در نوار غزه که دیروز به مناسب سالگرد 'روز زمین' برگزار و با حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد، 16 فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار زیادی از تظاهر کنندگان زخمی شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که نیروهایش علیه کسانی که به زعم آنان قصد تخریب دیوار امنیتی مرزی را داشتند، از گلوله های واقعی استفاده کرده است.
منابع پزشکی نوار غزه نیز اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی در آیین روز زمین علیه تظاهر کنندگان از گلوله های واقعی، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده اند.
محمود عباس در سخنانی که شب گذشته (جمعه شب) از تلویزیون رسمی فلسطین پخش شد، مقامات رژیم اشغالگر صهیونیست را مسئول شهادت و مجروح شدن فلسطینیان خواند.
دولت فلسطین نیز تمامی نهادها ، مدارس و دانشگاه های فلسطینی را با توجه به تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اعلام عزامی ملی برای گرامیداشت شهیدان تظاهرات روز زمین تعطیل اعلام کرد.