دبیرکل اتحادیه عرب کشتار فلسطینیان درغزه را محکوم کرد

 دبیرکل اتحادیه عرب کشتار فلسطینیان درغزه را محکوم کرد   11 فروردین - 97
تهران - ایرنا- احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب، شامگاه جمعه برخورد خشن نظامیان صهیونیست با تظاهرات کنندگان فلسطینی در غزه را که تاکنون منجر به شهادت 14 تن شده، به شدت محکوم کرد.
به گزارش الیوم السابع، محمود عفیفی سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب در بیانیه ای افزود: رژیم صهیونیستی به صورت قانونی و انسانی مسئول کشتار ده ها فلسطینی در غزه و زخمی شدن صدها تن دیگر است.
در این بیانیه آمده است: 'روز زمین' برای فلسطینیان تجلی گر هویت و ملیت آن هاست و برخورد خشن اسرائیل با تظاهرات کنندگان فلسطینی تنها منعکس کننده عجز سیاسی و اخلاقی آن ها است.
فقدان چشم انداز سیاسی باعث افزایش خشونت ها و تشنج اوضاع شده است.
دبیر کل اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را در حمایت از مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی پذیرا باشد.
ابوالغیط همچنین به اسرائیل هشدار داد که توسل به خشونت باعث قرارگرفتن تمام منطقه در پرتگاه خواهد شد.
وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین آمار شمار شهدای امروز غزه را 14 تن اعلام کرد.
بر اساس این گزارش تا کنون یک هزار و 272 نفر نیز زخمی شدند.
مردم غزه امروز با برپایی تظاهراتی در روز زمین با عنوان 'بازگشت بزرگ' به اشغالگری صهیونیست ها اعتراض کردند.
هزاران فلسطینی امروز در نوار غزه در اجتماعی اعتراض آمیز که 6 هفته ادامه دارد، تجمع کرده و با نصب چادرهایی نزدیک فلسطین اشغالی خواستار بازگشت به سرزمین های خود شدند. فلسطینیان ده ها چادر در پنج نقطه در امتداد مرز غزه نصب کرده اند.
در آن سوی مرز نیز رژیم صهیونیستی نظامیان، تانک ها و تک تیراندازان خود را روی خاکریزها مستقر کردند و هر از گاهی به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی نزدیک منطقه الشجاعیه در شرق غزه شلیک می کنند.
هدف این تظاهرات تاکید بر خواست فلسطینیان برای بازگشت به سرزمین مادری خود است.
حماس و دیگر گروه های فلسطینی در غزه به منظور برگزاری راهپیمایی موسوم به «بازگشت بزرگ» برای امروز جمعه مصادف با سالگرد «روز زمین» (30 مارس) و حرکت به سوی منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی فراخوان داده بودند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.