گزیده ها قسمت دوم 11 فروردین -97

گزیده ها  قسمت دوم 11  فروردین -97
 خبرگزاری فارس نوشت: پخش برنامه نوروزی ببین و بساز از شبکه دوم حاشیه‌هایی را در استان خوزستان به وجود آورد.
در بخش مربوط به جانمایی عروسک اقوام در نقشه ایران، عروسک ملبس به لباس عربی مردم خوزستان در نقشه جایی نداشت و همین عامل سبب اعتراض مردم عرب ایران شد، پس از آغاز اعتراضات، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به این اشتباه صدا و سیما اعتراض و با صدور بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی مسئولان رسانه ملی از مردم خوزستان شدند.
تهیه کننده برنامه ببین و بساز نیز در گفت‌وگویی ضمن عذرخواهی از مردم خوزستان اظهار کرد: این نقشه در طول دوره پخش برنامه ببین و بساز تکمیل می‌شود و عروسک ملبس به لباس عربی از روز نهم فروردین به بعد به این نقشه اضافه می‌شود.
مردم اهواز نیز در روزهای گذشته با حضور در مقابل ساختمان صدا و سیمای خوزستان و خیابان های مرکز شهر به این برنامه اعتراض کردند. خواسته اصلی مردم خوزستان در این اعتراضات از مسئولان رسانه ملی توجه یکسان به همه اقوام با هدف تقویت اتحاد ملی بود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تاکید بر لزوم عذرخواهی رسمی مدیر صداو سیما از مردم عرب خوزستان، بیان کرد: این برنامه صد درصد محکوم و غیرقابل قبول است. چه اینکه تعمدی در کار بوده باشد یا خیر، عوارض منفی و آثار نامطلوبی را در جامعه به دنبال داشت.
آیت‌الله حیدری افزود: مهمترین آثار نامطلوب چنین برنامه هایی ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی، نفرت و کدورت است که هیچ کس جز دشمنان اسلام و ایران از آن بهره نمی‌برند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های امنیتی باید مصرانه این مسأله را بررسی و ردپای نفوذ را پیدا کنند، عنوان کرد: چنانچه ردپای نفوذ پیدا شد آن را ریشه‌کن کرده و اجازه ندهند دشمن از رسانه ملی در جهت اهداف شیطانی خود عمل کند.
حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مکدر شدن مردم عرب از اشتباه صورت گرفته در یکی از برنامه‌های صداوسیما، عنوان کرد: باید با بصیرت و هوشیاری از این مساله‌ای که صداوسیما جبران کرد، عبور کنیم و به دشمنان اجازه سوءاستفاده را نمی‌دهیم.
برخی از خوزستانی‌های فعال در فضای مجازی با رد مسائل مربوط به قوم‌گرایی، خواهان حضور رئیس سازمان صدا و سیما در اهواز و عذرخواهی رسمی وی از مردم خوزستان شدند چرا که معتقدند اشتباه صورت گرفته ناشی از کم‌توجهی رسانه ملی به ظرفیت‌های خوزستان است.
در روزهای گذشته تجمعاتی چند صد نفره در اهواز، ماهشهر، آبادان و خرمشهر برگزار شد و مردم نسبت به موضوع پیش آمده اعتراض کردند. علی ساری نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم به آرامش، خواستار پایان دادن به تجمعات مردمی شد تا موضوع از راه‌های قانونی پیگیری شود.
امروز نیز شاهد برگزاری تجمع از سوی هموطنان نبودیم تا موضوع از طریق نخبگان، علما و نمایندگان مردم به صورت قانونی پیگیری شود.
دولت دونالد ترامپ گفته است می‌خواهد در مورد تقریبا تمام متقاضیان ویزای آمریکا، پیشینه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیرد.
به گزارش بی بی سی، بر اساس طرح پیشنهادی وزارت خارجه آمریکا، بیشتر متقاضیان ویزای این کشور باید جزئیات حساب‌های کاربری خود در فیسبوک و توئیتر را ارائه کنند.
این متقاضیان مجبور خواهند بود هر هویتی که طی پنج سال اخیر در شبکه اجتماعی داشته‌اند، فاش کنند.
طرح وزارت خارجه آمریکا در صورت اجرایی شدن، شامل حال نزدیک چهارده میلیون و هفتصد هزار نفر در سال خواهد شد.
این اطلاعات برای تشخیص هویت و بررسی پرونده متقاضیان هر دو نوع ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی استفاده می‌شود.
از متقاضیان همچنین خواسته خواهد شد که شماره‌های تلفن‌، آدرس‌های ایمیل و پیشینه سفرهای خود در پنج سال گذشته را در اختیار مقام‌های اداره مهاجرت قرار دهند.
متقاضیان همچنین باید در این باره توضیح بدهند که آیا هیچوقت از کشوری اخراج شده‌اند یا نه و آیا هیچیک از بستگانشان در فعالیت‌های تروریستی شرکت داشته‌اند یا نه.
این طرح، شهروندان کشورهایی را که برای سفر به آمریکا نیاز به ویزا ندارند، از جمله بریتانیا، کانادا، فرانسه و آلمان، شامل نمی‌شود. اما شهروندان کشورهایی که نیاز به ویزا دارند مثل هند، چین و مکزیک، برای سفر کاری یا تعطیلات به آمریکا مجبور خواهند بود این اطلاعات را ارائه کنند.
طرح پیشنهادی وزارت خارجه آمریکا برای اجرایی شدن باید از سوی "اداره مدیریت و بودجه" این کشور تایید شود.
در حال حاضر و بر اساس قانونی که از ماه مه سال گذشته (حدود یک سال پیش) اجرا می‌شود، مقام‌های اداره مهاجرت آمریکا تنها در صورتی اطلاعات مربوط به فعالیت متقاضی در شبکه‌های اجتماعی را می‌خواهند که احساس کنند "چنین اطلاعاتی برای تایید هویت متقاضی یا انجام بررسی‌های دقیق امنیتی ضروری است."
سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت محمود احمدی نژاد در واکنش به توئیت حسام آشنا نوشت: ای کاش مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز استراتژیک در بکارگیری تعابیر، دقت و احتیاط بیشتری به خرج می داد که منجر به مثل معروف از قیاسش خنده آمد خلق را نشود.
به گزارش فارس در پی انتشار توئیت حسام‌الدین آشنا مبنی بر مقایسه نسبت اسحاق جهانگیری و برادرش با نسبت برادران حسینی (سیدمحمد و سیدحمید)، سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد یادداشت کوتاهی را با نام «حاشیه‌ای بر یک تشابه ناهمگون» برای فارس ارسال داشته که در ادامه آمده است:
«بعد از مشاهده تشبیه بنده و برادرم با آقایان اسحاق و مهدی جهانگیری توسط دوست آشنایم که معلوم نیست با هدف تطهیر چه کسی و یا به حاشیه بردن چه سوژه‌ای صورت گرفته، لازم دانستم تعلیقیه‌ای کوتاه براین "قیاس مع الفارق" داشته باشم، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:
1-نگاه سیاسی بنده و اخوی اصلاح طلبم (ازنوع خوش خیم) کاملا متفاوت است در حالیکه اخوان جهانگیری هر دو از قدیم الایام مشهور به اصلاحاتی بودند البته مهدی جهانگیری در مقطعی همکار مشایی بوده که خط و خطوط او هم در هاله‌ای از ابهام هست!
2-قبل از حضور بنده به عنوان یک فعال سیاسی و فرهنگی در مجلس پنجم و بعدها در دولت، حاج سید حمید به عنوان یک کارشناس، صاحب نظر و فعال در حوزه بازرگانی مطرح و بی نیاز از حمایت بنده بود، من هم این روحیه را نداشتم که دین خود را به دنیای اطرافیان بفروشم. همچنین برادرم جز سابقه یک دوره فعالیت در جهاد سازندگی، هیچ وقت کارمند یا مدیر دولتی نبوده، در حالیکه مهدی جهانگیری حداقل تا سال 88 مدیر دولتی بوده و علی الظاهر با بهره‌گیری از موقعیت خود و برادر ارشد، مدارج کسب سرمایه نجومی را جهشی پشت سر گذاشته و برتر از مغزها و نوابغ تجاری جهان راه ترقی چند ده ساله را در مدتی بسیار کوتاه طی کرده است و با این حمایتها در اتاق بازرگانی هم موقعیتی ممتاز یافته است.
3-الحمدلله تاکنون جرم و یا اتهامی متوجه برادر بنده نشده ولی مهدی جهانگیری مدتی به اتهام فساد اقتصادی در زندان کرمان و تهران بسر برده و اخیرا با وثیقه بی سابقه هزار میلیارد تومانی آزاد شده و اینک در انتظار حکم نهایی دادگاه است، لذا مقایسه وی با برادر بنده، اجحاف درحق سیدحمید است، و از نظر ثروت هم قیاس این دو نفر کم لطفی در حق سرمایه‌دار بزرگی چون جهانگیری است!
4-شان معاون اول را که ید طولایی در فعالیتهای تجاری و اقتصادی داشته اجل از آن می دانم که با حقیر یک لاقبا از نظر مالی مقایسه شود که تمرکزم بر کار علمی، فرهنگی و سیاسی است و حتی از دور هم دستی برآتش فعالیتهای انتفاعی نداشته و ندارم. پس مناسب بود برمبنای پیشنهادها و اظهارنظرهای ذیل توئیت عمل می‌شد و این تشابه با آقای روحانی و فریدون صورت می گرفت تا اندکی هم ترازی رعایت شود.
وهکذا!
ای کاش مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز استراتژیک در بکارگیری تعابیر، دقت و احتیاط بیشتری به خرج می داد که منجر به مثل معروف: "از قیاسش خنده آمد خلق را" نشود. وله الحمد.»
در سال جدید سکانسهای جدیدی از سناریوهای محمود احمدینژاد و حلقه نزدیکان او در حال رونمایی است.
به گزارش خبرآنلاین، هنوز 20 روز از اجرای حکم حمید بقایی نگذشته که داستان احمدی نژاد و رفقا یک بار دیگر از سر گرفته شده است. این سناریو به دلیل آنکه معاون اجرایی رییس دولت دهم از همان ساعات آغازین بازداشت دست به اعتصاب غذا زد آغاز شد و روزی نبود که در کانال های تلگرامی محمود احمدی نژاد و حامیانش از اوضاع جسمانی بقایی گفته نشود و نسبت به عواقب آن خطاب به مسئولان دستگاه قضا هشدار داده نشود.
صبح امروز و با انتشار خبر انتقال حمید بقایی از زندان به بیمارستان این سناریو جان تازه ای به خود گرفت. در کانال تلگرامی احمدی نژاد عنوان شد: نیمه شب گذشته ماموران، حمید بقایی را از زندان اوین به بیمارستان بقیه الله منتقل کردند. پس از تشدید اعتصاب غذا و امتناع از نوشیدن آب، شرایط جسمی بقایی رو به وخامت گذاشته بود.
با انتشار این خبر بود که محمود احمدی نژاد در واکنشی در همین کانال خبری عنوان کرد: جناب آقای حمید بقایی، آن مرد پاک، مومن و قهرمان بزرگ مبارزه با بی عدالتی، پس از 18 روز ایستادگی تاریخی در برابر ظلم، ظاهرا در بیمارستان بستری شده است. امیدوارم به جسم نحیف او آسیب جدی وارد نشده باشد و خودکامگان عبرت لازم را گرفته باشند. آقای حمید بقایی با اعتصاب غذا، به استقبال شهادت رفت تا جان شیرینش را سند پاکی خود و اعتراض به ظلم بزرگ دستگاه قضایی قرار دهد.
رییس دولت های نهم و دهم افزود: اینجانب از همه عزیزانی که با اعتکاف، روزه گرفتن و قرائت دعا و ذکر صلوات، از خدای مهربان آزادی همه زندانیان بیگناه را درخواست کردند صمیمانه تشکر می کنم و پیشنهاد می نمایم تا احقاق حقوق همه مردم و سلامتی و رهایی همه آزادی خواهان و عدالت طلبان بویژه عزیزانمان آقایان مهندس مشایی و حمید بقایی، روزانه صد صلوات به امام عصر (عج) هدیه کنند.
اما خبر ترخیص بقایی از بیمارستان و بازگشتش به زندان، نه تنها برای محمود احمدی نژاد و دوستانش خوشایند نبود بلکه بخش دیگری از سناریوی این تیم را کارگردانی کرد. کانال خبری محمود احمدی نژاد با اعلام این خبر آورده است: «پزشکان متخصص و معتمد سازمان پزشکی قانونی روزگذشته پس از انجام معاینات بالینی، ضرورت بستری شدن آقای بقایی در یک بیمارستان مجهز درخارج از زندان را مورد تاکید قرار داده بودند. در حالی که آقای بقایی روند درمان خود را طی می کرد، دادستان تهران دستور داد تا او را از بیمارستان به زندان بازگردانند. آقای بقایی در حال انتقال به زندان اعلام کرده است که به مجرد بازگشت به زندان، اعتصاب غذای کامل را از سر خواهد گرفت. مسئولیت هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از بی توجهی آشکار به درخواست قانونی آقای بقایی برای اعاده دادرسی و تبعات ادامه اعتصاب غذای ایشان، برعهده مقامات کشور و بویژه مقامات ارشد دستگاه قضایی است».