جلوی قاچاق را به هر قیمتی بگیریم!



یک کارشناس تاکید کرد:
جلوی قاچاق را به هر قیمتی بگیریم! 11فروردین-97
 مبارزه باقاچاق  کالا با الگوی تجربه   40 سالک  است که مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین شده است که منجر به رشد  ا عتیاد  وکاهش سن مصرف کنندگان موادمخدروکشف مداوم  مواد مخدر و انتقال مواد مخدر به درون زندان ها شده است .
قاچاق
یک کارشناس حوزه کار بر لزوم مقابله با قاچاق تاکید کرد و گفت: مصرف‌کننده ایرانی تعصب داخلی دارد ولی حق انتخاب هم دارد و از کالایی استقبال می‌کند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد.
علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: پیام مقام معظم رهبری چند راهبرد اساسی داشت که باید به آن توجه کنیم. واقعیت این است که دروازه‌های کشور به سمت بازارهای بیرونی یکطرفه باز است و وقتی می‌گوییم ۱۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود، منظور کالاهای سرمایه‌ای یا واسطه‌ای نیست.
وی ادامه داد: قاچاق کالای سرمایه‌ای یا واسطه‌ای برای تولید وارد نمی‌کند بلکه عمده کالاهای قاچاق مصرفی است که از بین برنده اشتغال و تولید داخلی است و پیام رهبری به وضوح این است که جلوی قاچاق را بگیرید.
کارشناس حوزه کار افزود: ما باید جلوی قاچاق را به هر قیمتی بگیریم و برای آن بها بپردازیم. سود قاچاق آنقدر زیاد است که عده‌ای حاضرند برای آن هزینه کنند، حتی اگر در حوزه قدرت باشد، جابه‌جایی ایجاد کنند.
حیدری متذکر شد: کنترل مبادی ورودی و خروجی مهم است و دولت و مجلس باید تمهیدات و سیاستگذاری‌های لازم برای مقابله با قاچاق را اتخاذ کنند.
وی در ادامه با اشاره به واردات کالاهای مشابه تولید داخل، گفت: باید جلوی واردات چنین کالاهایی را بگیریم وقتی توان تولید کالای مشابه را داریم چرا اجازه واردات آن را می‌دهیم تا کمر تولید کننده داخلی شکسته شود و کارخانه‌ها با خطر تعطیلی مواجه شوند. مگر آنکه توان و امکان تولید کالایی را در داخل نداشته باشیم که واردات آن توجیه‌پذیر باشد.
این کارشناس حوزه کار در عین حال با تاکید بر تولید کالاهای با کیفیت ایرانی، گفت: تولیدکننده داخلی باید بپذیرد مادامی که جنس تولیدی او مرغوب و با کیفیت نباشد، مصرف کننده داخلی از آن استقبال نمی‌کند. باید کالای مرغوب با قیمت مناسب و جذابیت انتخاب تولید کند تا مصرف کننده داخلی هم رغبت خرید پیدا کند.
حیدری گفت: مصرف کننده ایرانی تعصب داخلی دارد ولی حق انتخاب هم دارد و لذا از کالایی استقبال می‌کند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد، بنابراین تولیدکنندگان باید روی این موارد متمرکز شوند تا هم بازارهای داخلی را از دست ندهند و هم با تولید استاندارد، قابل قبول و افزایش کیفیت کار قادر به حضور در بازارهای خارجی باشند.
سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و حمایت از کالای ایرانی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود. بر این اساس تمام آحاد جامعه اعم از مسئولان، تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف کنندگان در قبال تحقق شعار امسال مسئولند.
نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها و ریزش نیروهای کار جلوگیری کرده و زمینه تقویت تولید ملی، رونق بازار کار و صادرات را فراهم می‌کند.