امام جمعه ارومیه: سفرهای تفریحی خارجی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند


امام جمعه ارومیه:
سفرهای تفریحی خارجی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند/ لزوم تشویق جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه  11فروردین-97
خبرگزاری فارس: سفرهای تفریحی خارجی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند/ لزوم تشویق جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه
امام جمعه ارومیه گفت: سفرهای نوروزی خارجی باعث خروج هزاران میلیارد تومان ارز از کشور شده و به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز بسیاری از مردم ایران به ترکیه و سایر کشور‌های خارجی سفر کردند و باعث خروج ارز از کشور شدند؛ مردم با سفر به خارج و خرید کالاهای خارجی به استقلال اقتصادی کشور ضربه زده و مانع از تحقق اهداف پیام نوروزی مقام معظم رهبری می‌شوند.
وی تصریح کرد: بدون تردید اشتغال پایدار جوانان و همچنین ثبات اقتصادی کشور با حمایت و  خرید کالای داخلی میسر خواهد شد، مردم در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی و عمل به پیام نوروزی مقام معظم رهبری گام بردارند.
قریشی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه به استقلال کامل سیاسی رسیده و استقلال کشور در زمینه اقتصادی زمانبر بوده و باید مردم و مسؤولان در راستای تسریع استقلال اقتصادی کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به ایام ثبت‌نام حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: این ایام با ثبت نام حوزه‌های علمیه مصادف بوده و مردم فرزندان خود را برای آموختن آموزه‌های اسلام در حوزه‌های علمیه تشویق کنند، علمای دینی جایگاه رفیع نزد پروردگار متعال و مردم مؤمن داشته و حتی جایگاه علمای دینی در نزد پروردگار بالا تر از مقام شهدا است، علما با فعالیت‌های دینی خود، شهدا را در جامعه اسلامی تربیت می‌کنند.
قریشی عنوان کرد: دشمنان تلاش زیادی برای دور کردن مردم از علمای دین داشته و هدف شبکه‌های معاند ماهواره‌ای، کمرنگ کردن مقام علمای دینی در جامعه اسلامی ایران است.
وی توضیح داد: دوازدهم فروردین مصادف با سالروز مشارکت تاریخی مردم در تأیید بیش از 98 درصدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، کاخ‌های 2500 ساله نظام شاهنشاهی در روز دوازدهم فروردین نابود شد.
قریشی با اشاره به ایام اعتکاف، تصریح کرد: اعتکاف یک مسئله مهم شرعی بوده و در این چند روز انسان‌ها تمام اشتباهات را از خود پاک کرده و در راستای نزدیک شدن به پروردگار متعال گام برمی‌دارند.
وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص)، یادآور شد: هر کس در ایام رجب روزه بگیرد خداوند برای هر روز یک سال از گناهش را خواهد بخشید و از جهنم برزخ در امان خواهد ماند.
امام جمعه ارومیه تبیین کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) دارای فضائل بی‌شماری بوده و تولد امام علی (ع) در کعبه از بزرگ‌ترین فضیلت‌های امام علی (ع) محسوب می‌شود، خانه خدا مقدس‌ترین مکان مسلمانان بوده غیر از امام علی (ع) هیچ فردی در خانه خدا متولد نشده است.
قریشی بیان کرد: ولایت امام علی (ع) به روز پدر نامگذاری شده و مردان به این روز افتخار کنند،  پدر دارای مقام والایی بوده و فرزندان در تمام مراحل زندگی در راستای حفظ حرمت و جایگاه پدر گام بردارند و باید مردم از آزرده خاطر کردن پدر خویش اجتناب کنند.