گزیده خبرهای 10 فروردین - 97 قسمت -2

گزیده خبرهای 10 فروردین -  97  قسمت -2
 
منابع عراقی از بازداشت 21 مسافر ایرانی به اتهام داشتن ویزای جعلی عراق هنگام ورود به این کشور خبر دادند.به گزارش ایرنا، منابع عراقی از بازداشت 21 مسافر ایرانی به اتهام داشتن ویزای جعلی عراق هنگام ورود به این کشور خبر دادند.یک منبع آگاه با اعلام این خبر به خبرگزاری سومریه نیوز عراق گفت: دستگیری این افراد روز پنجشنبه توسط واحد گذرنامه وزارت کشور عراق صورت گرفته است.منابع ایرانی یا مستقل هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.گفتنی است نیروهای امنیتی عراق در گذرگاه های مرزی این کشور، هر از گاهی خبر از دستگیری افرادی به اتهام جعل ویزا یا حمل مواد مخدر می دهند.
زن 28 ساله در خیابان با شلیک مرد آشنا به قتل رسید.به گزارش میزان، سرهنگ کیقباد مصطفایی، جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت:ساعت10:30 صبح دیروز مردی ۳۷ ساله در یکی از خیابان‌های شهر دهدشت زن ۲۸ ساله‌ای را با اسلحه کلاشینکف به قتل رساند.وی افزود: قاتل بلافاصله دستگیر و اسلحه بکار رفته نیز از او کشف شد.مصطفایی بیان داشت: برابر تحقیقات ماموران، علت این قتل احتمالا اختلافات خانوادگی بوده است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی:
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۴ نفر در تند باد امروز استان مصدوم شدند.به گزارش ایسنا، باقر بهرامی در تشریح حوادث مربوط به مناطقی که متاثر از طوفان بودند افزود: در پی وزش تند باد ٩ فروردین ٩٧ که با سرعت تقریبی ٧٠ کیلومتر بر ساعت در جریان بود، یک مورد حادثه سقوط سقف شیروانی ساختمان در مسیر جاده دریای ارومیه رخ داده بود که منجر به آسیب یک نفر از ناحیه سر و گردن گردید. مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه لازم توسط اورژانس 115 شهرستان ارومیه به بیمارستان امام خمینی(ره) منقل شد.وی در ادامه تصریح کرد: در طی این تند باد یک مورد حادثه شکسته شدن شیشه های اتوبوس در محور ارومیه - سلماس رخ داده بود که یک نفر مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه لازم توسط اورژانس115 شهرستان ارومیه به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شد و در شهرستان بوکان نیز سقوط تابلوی تبلیغاتی باعث مصدومیت 2 نفر شد. مصدومین پس از انجام اقدامات درمانی توسط اورژانس115 شهرستان بوکان به بیمارستان شهید قلی پور منتقل شدند.
دفتر ریاست جمهوری ترکیه مخالفت خود را با اعلام آمادگی پاریس برای میانجیگری میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد.به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشرة، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه ضمن اعلام مخالفت آنکارا با میانجیگری پاریس در درگیری‌ها و اختلافات این کشور با نیروهای دموکراتیک سوریه و برقراری ثبات در شمال سوریه تاکید کرد، کشورهای دوست و هم‌پیمان با ترکیه باید موضعگیری روشن و شفافی در مقابل تمامی اشکال تروریسم اتخاذ کنند.کالین گفت: چنین پیشنهادی دور از جدیت است. نیروهای پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق کرد تلاش می‌کنند تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه خود را مشروع جلوه دهند. هرگونه گفت‌وگو درباره میانجیگری و ارتباط با این گروه تروریستی دور از واقعیت است.کالین در یک شبکه اجتماعی اعلام کرد، هرگونه اقدامی در جهت "مشروعیت‌بخشی" به این گروه تروریستی "غیر قابل قبول" است. این در حالی است که در حمله امروز (جمعه) نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در جنوب شرق ترکیه پنج سرباز ارتش این کشور کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.پنج‌شنبه دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، پاریس برای میانجیگری میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک عمدتا کرد سوریه آمادگی دارد و به این نیروها درباره حمایت فرانسه در برقراری ثبات در شمال سوریه اطمینان داده است. همچنین خالد عیسی، نماینده کردهای سوریه در پاریس پس از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با هیاتی از شمال سوریه شامل نیروهای کرد ی‌پ‌گ (یگان‌های مدافع خلق) گفت، ماکرون وعده داد نیروهای فرانسوی را به منبج اعزام کند تا از آنها در جنگ با داعش حمایت به عمل آورند و ترکیه را متقاعد کنند که در این شهر پیشروی نکند. اما دفتر ریاست جمهوری فرانسه اظهارنظری در این رابطه نداشت.
سود بانک های چینی در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد قابل توجهی روبرو شد و با اعمال سیاست های بازدارنده اعتباری دولت چین، سود موسسات مالی چین بیش از گذشته جهش کرد.به گزارش مهر به نقل از عرب نیوز، سود بانک های چینی در سال گذشته میلادی به دلیل رشد اقتصاد داخلی این کشور با جهش قابل توجهی روبرو شد. همچنین پیش بینی های انجام گرفته شده از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶.۹ درصد است که از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد برای اولین بار است که سیر صعودی به خود گرفته است.سود «بانک صنعتی و بازرگانی چین» در سال گذشته میلادی که بزرگ ترین بانک جهان به لحاظ مجموع سرمایه شناخته است با ۲.۸ درصد افزایش به ۲۸۶.۰۵ میلیارد یوآن (۴۵ میلیارد دلار) رسید و سود «بانک کشاورزی» چین با ۴.۹ درصد رشد، ۱۸۲.۹۷ میلیارد یوآن گزارش شد.همچنین برآورد می شود که درآمد «بانک چین» و «بانک احداث چین» هم در سال گذشته میلادی روند صعودی به خود گرفته باشد. کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که با اعمال سیاست های بازدارنده اعتباری از سوی دولت چین و کنترل وام های بد و پرخطر، سود بانک های چینی با افزایش بیشتری هم روبرو شود.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها شهرداری تهران گفت: تخریب باغات تهران بر گردن افراد سوجو است، ما از طریق مراجع قضایی شکایت کردیم و پرونده‌ها هم مفتوح است و قوه قضاییه نیز با چند نمونه از آنها برخورد کرده است.به گزارش ایلنا، مختاری، درباره نابودی باغات در طی سال‌های گذشته گفت: در این که باغات تخریب شده‌اند شکی نیست، چرا که دریک بازه زمانی ارزش افزوده زمین بالا رفته و افراد سودجو به انواع مختلف باغات را دستخوش تخریب قرار دارند.وی با اشاره به تلاش ناموفق سازمان بوستان‌ها برای حفاظت از باغ‌ها ادامه داد: ما از طریق مراجع قضایی شکایت کردیم و پرونده‌ها هم مفتوح است و قوه قضاییه نیز با چند نمونه از آنها برخورد کرده است.مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و پارک‌های شهرداری تهران با اشاره به پرونده آتش زدن عمدی باغ 3 هزار متری در منطقه یک تهران توسط مالک این باغ گفت: البته پرونده این باغ را تبصره یک کردیم، یعنی جلو کار و تخریب گرفته شده است و وظیفه قانونی خود را اجرا کردیم.او گفت: اکثر باغات تهران مالک خصوصی دارد و همین مشکلات را پیچیده می کند، وقتی باغ خصوصی است باید تصرف شود که از نظر اقتصادی برای شهرداری امکان پذیر نیست و از سوی دیگر افراد سودجو در تخریب این باغات نقش اساسی داشته اند. ما نمی توانم بدون مجوز وارد خانه کسی شویم.مختاری در ادامه با اشاره به انواع روش‌های که برخی دست به تخریب باغات می‌زنند، گفت: برخی ممکن است با استفاده از مواد شیمیایی باغ را بخشکانند یا آنکه آن را بسوزانند. البته این موارد بررسی می‌شود و این طور نیست که هرکس آمد و گفت باغم خشک شد او را به حال خود رها کنند.او پاسخ روشنی در مورد مقصر بودن شهردار ناحیه و منطقه نداد و گفت: آن‌ها چشمانشان را نبسته بودند اما ما فقط از طریق قانون می توانیم برخورد کنیم. اگر لایحه شهرداری برای شناسنامه باغات تصویب شود کمکی زیادی به حفظ باغات خواهد شد. باید امکانات تشویقی در نظر بگیرند تا هم افراد به حفظ باغ تشویق شوند هم سرمایه طبیعی شهر حفظ شود.